La Comunitat Valenciana envia 13 camions i un tren amb ajuda humanitària a Ucraïna

La Generalitat ha realitzat un nou enviament de material humanitari per a Ucraïna. Es tracta d’un comboi de 13 camions amb més de 100 tones de productes d’alimentació, productes d’higiene, ortopèdia i material mèdic.

La directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, ha indicat que els camions tenen com a destí el hub d’Eslovàquia “des d’on es dirigiran a Ucraïna a través del mecanisme de Cooperació d’Emergència de la Unió Europea que s’encarrega de la posada a la disposició del material a les autoritats ucraïneses”. L’enviament s’ha efectuat en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya per a “donar resposta a les demandes que estem rebent” des dels nostres tres centres logístics, ha afegit.

Pérez ha destacat que sis camions han partit des de la Ciutat de la Llum d’Alacant, altres cinc des de Fira València i dues més ho han fet des del *Cocherón Provincial de Castelló. Fins hui “els nostres centres *logíticos han recollit prop de 1.000 tones de material que estem canalitzant a través de dues vies; d’una banda l’enviem a Ucraïna directament, i per un altre, l’entreguem a les persones que arriben a la nostra terra des d’allí, normalment amb escàs o cap equipatge”, ha manifestat la directora general.

D’altra banda, s’ha preparat l’operativa del tren que eixirà amb més ajuda humanitària la setmana vinent des de l’estació de Silla amb destinació Colònia. “Aquest comboi s’ha posat en marxa amb la col·laboració de Tranfesa Logistics, Renfe Mercaderies i Grup Alonso i, una vegada en Colònia, s’unirà al corredor humanitari ferroviari, organitzat per DB Càrrec, que portarà la càrrega directament a Ucraïna” ha indicat Zulima Pérez.

Pérez ha destacat que aquesta iniciativa de col·laboració públic-privada “ens permet accedir als pobles i ciutats que tenen més dificultat per a rebre ajuda humanitària, ja que, moltes vegades, no es pot arribar fins ells per carretera i el tren és l’únic mitjà de transport que ens permet portar-los l’ajuda de la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana”.

Enviament d’una ambulància

La directora general ha recordat que també s’ha enviat una ambulància de Suport Vital Avançat amb material sanitari. L’ambulància comptava amb respirador automàtic, monitor de pressió no invasiva, aspirador de secrecions, joc de fèrules d’immobilització, matalàs de buit, una llitera pala i nevera, a més de material fungible com a màscara d’oxigen, guants, ulleres i benes.

L’ambulància es va enviar gràcies a la col·laboració de l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya, a través del seu Consolat a València, i a l’organització de *scouts ucraïnesos a Espanya, Plast.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.