La Comunitat Valenciana envia 13 camions i un tren amb ajuda humanitària a Ucraïna

La Generalitat ha realitzat un nou enviament de material humanitari per a Ucraïna. Es tracta d’un comboi de 13 camions amb més de 100 tones de productes d’alimentació, productes d’higiene, ortopèdia i material mèdic.

La directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, ha indicat que els camions tenen com a destí el hub d’Eslovàquia “des d’on es dirigiran a Ucraïna a través del mecanisme de Cooperació d’Emergència de la Unió Europea que s’encarrega de la posada a la disposició del material a les autoritats ucraïneses”. L’enviament s’ha efectuat en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya per a “donar resposta a les demandes que estem rebent” des dels nostres tres centres logístics, ha afegit.

Pérez ha destacat que sis camions han partit des de la Ciutat de la Llum d’Alacant, altres cinc des de Fira València i dues més ho han fet des del *Cocherón Provincial de Castelló. Fins hui “els nostres centres *logíticos han recollit prop de 1.000 tones de material que estem canalitzant a través de dues vies; d’una banda l’enviem a Ucraïna directament, i per un altre, l’entreguem a les persones que arriben a la nostra terra des d’allí, normalment amb escàs o cap equipatge”, ha manifestat la directora general.

D’altra banda, s’ha preparat l’operativa del tren que eixirà amb més ajuda humanitària la setmana vinent des de l’estació de Silla amb destinació Colònia. “Aquest comboi s’ha posat en marxa amb la col·laboració de Tranfesa Logistics, Renfe Mercaderies i Grup Alonso i, una vegada en Colònia, s’unirà al corredor humanitari ferroviari, organitzat per DB Càrrec, que portarà la càrrega directament a Ucraïna” ha indicat Zulima Pérez.

Pérez ha destacat que aquesta iniciativa de col·laboració públic-privada “ens permet accedir als pobles i ciutats que tenen més dificultat per a rebre ajuda humanitària, ja que, moltes vegades, no es pot arribar fins ells per carretera i el tren és l’únic mitjà de transport que ens permet portar-los l’ajuda de la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana”.

Enviament d’una ambulància

La directora general ha recordat que també s’ha enviat una ambulància de Suport Vital Avançat amb material sanitari. L’ambulància comptava amb respirador automàtic, monitor de pressió no invasiva, aspirador de secrecions, joc de fèrules d’immobilització, matalàs de buit, una llitera pala i nevera, a més de material fungible com a màscara d’oxigen, guants, ulleres i benes.

L’ambulància es va enviar gràcies a la col·laboració de l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya, a través del seu Consolat a València, i a l’organització de *scouts ucraïnesos a Espanya, Plast.

Últimes notícies

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.