La Comunitat Valenciana envia 13 camions i un tren amb ajuda humanitària a Ucraïna

La Generalitat ha realitzat un nou enviament de material humanitari per a Ucraïna. Es tracta d’un comboi de 13 camions amb més de 100 tones de productes d’alimentació, productes d’higiene, ortopèdia i material mèdic.

La directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, ha indicat que els camions tenen com a destí el hub d’Eslovàquia “des d’on es dirigiran a Ucraïna a través del mecanisme de Cooperació d’Emergència de la Unió Europea que s’encarrega de la posada a la disposició del material a les autoritats ucraïneses”. L’enviament s’ha efectuat en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya per a “donar resposta a les demandes que estem rebent” des dels nostres tres centres logístics, ha afegit.

Pérez ha destacat que sis camions han partit des de la Ciutat de la Llum d’Alacant, altres cinc des de Fira València i dues més ho han fet des del *Cocherón Provincial de Castelló. Fins hui “els nostres centres *logíticos han recollit prop de 1.000 tones de material que estem canalitzant a través de dues vies; d’una banda l’enviem a Ucraïna directament, i per un altre, l’entreguem a les persones que arriben a la nostra terra des d’allí, normalment amb escàs o cap equipatge”, ha manifestat la directora general.

D’altra banda, s’ha preparat l’operativa del tren que eixirà amb més ajuda humanitària la setmana vinent des de l’estació de Silla amb destinació Colònia. “Aquest comboi s’ha posat en marxa amb la col·laboració de Tranfesa Logistics, Renfe Mercaderies i Grup Alonso i, una vegada en Colònia, s’unirà al corredor humanitari ferroviari, organitzat per DB Càrrec, que portarà la càrrega directament a Ucraïna” ha indicat Zulima Pérez.

Pérez ha destacat que aquesta iniciativa de col·laboració públic-privada “ens permet accedir als pobles i ciutats que tenen més dificultat per a rebre ajuda humanitària, ja que, moltes vegades, no es pot arribar fins ells per carretera i el tren és l’únic mitjà de transport que ens permet portar-los l’ajuda de la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana”.

Enviament d’una ambulància

La directora general ha recordat que també s’ha enviat una ambulància de Suport Vital Avançat amb material sanitari. L’ambulància comptava amb respirador automàtic, monitor de pressió no invasiva, aspirador de secrecions, joc de fèrules d’immobilització, matalàs de buit, una llitera pala i nevera, a més de material fungible com a màscara d’oxigen, guants, ulleres i benes.

L’ambulància es va enviar gràcies a la col·laboració de l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya, a través del seu Consolat a València, i a l’organització de *scouts ucraïnesos a Espanya, Plast.

Últimes notícies

Detinguts a Dolores i Rojales amb quasi 30 quilos de cocaïna, armes i cotxes amb caletas

La Policia Nacional ha detingut a Dolores i Rojales a dos hòmens acusats de distribuir cocaïna i ha intervingut quasi 30 quilos de droga, armes, diners en efectiu i vehicles amb caletas.

L’excap d’informatius d’À Punt defén que la ràdio va salvar vides durant la dana

L'excap d'informatius d'À Punt sosté davant el jutge que moltes persones van ser rescatades gràcies a les seues anomenades a la ràdio pública i critica la falta de compareixences oficials durant la dana.

El professorat vota si accepta l’oferta d’Educació i definix el futur de la vaga indefinida

Els sindicats docents consulten a la seua afiliació sobre l'última proposta de la Conselleria d'Educació per a frenar la vaga indefinida i decidir si es manté, es modifica o se substituïx per altres formes de protesta.

La exconcejal d’Urbanisme d’Alacant declara per l’adjudicació d’una vivenda pública a la Platja de Sant Joan

La exconcejal d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez declara com investigada per l'adjudicació d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan, en una jornada clau del cas Els Naus que implica diversos càrrecs municipals i autonòmics.

La Hispanic Society mostra tres grans Sorollas en la seu de Sotheby’s a Nova York

La Hispanic Society Museum & Library exhibix fins a l'1 de juny tres grans llenços de Joaquín Sorolla en la seu de Sotheby's a Nova York, dins del programa In residence. La mostra s'emmarca en l'estratègia internacional del museu i en la celebració del centenari del mural Vision d'Espanya.

Les màximes se suavitzen en el litoral de València mentres pugen les mínimes

Cels poc nuvolosos i lleuger descens de les màximes en el litoral i prelitoral de València, amb mínimes a l'alça i vents fluixos variables en la Comunitat Valenciana.

Un accident en l’A-7 a la Cañada causa cues de fins a 8 quilòmetres a Paterna

Un accident entre almenys dos vehicles en l'A-7 a l'altura de La Cañada, a Paterna, manté des de primera hora del matí retencions de fins a 8 quilòmetres en sentit Alacant i cues en sentit Barcelona per l'efecte tafaner.

Un robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira provoca importants retards en la C2 de Rodalia

Un nou robatori de cable entre Pobla Llarga i Alzira ha provocat retards de fins més de mitja hora en la línia C2 de Rodalia València des de primera hora del matí.