12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La Comunitat Valenciana envia 13 camions i un tren amb ajuda humanitària a Ucraïna

La Generalitat ha realitzat un nou enviament de material humanitari per a Ucraïna. Es tracta d’un comboi de 13 camions amb més de 100 tones de productes d’alimentació, productes d’higiene, ortopèdia i material mèdic.

La directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, ha indicat que els camions tenen com a destí el hub d’Eslovàquia “des d’on es dirigiran a Ucraïna a través del mecanisme de Cooperació d’Emergència de la Unió Europea que s’encarrega de la posada a la disposició del material a les autoritats ucraïneses”. L’enviament s’ha efectuat en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya per a “donar resposta a les demandes que estem rebent” des dels nostres tres centres logístics, ha afegit.

Pérez ha destacat que sis camions han partit des de la Ciutat de la Llum d’Alacant, altres cinc des de Fira València i dues més ho han fet des del *Cocherón Provincial de Castelló. Fins hui “els nostres centres *logíticos han recollit prop de 1.000 tones de material que estem canalitzant a través de dues vies; d’una banda l’enviem a Ucraïna directament, i per un altre, l’entreguem a les persones que arriben a la nostra terra des d’allí, normalment amb escàs o cap equipatge”, ha manifestat la directora general.

D’altra banda, s’ha preparat l’operativa del tren que eixirà amb més ajuda humanitària la setmana vinent des de l’estació de Silla amb destinació Colònia. “Aquest comboi s’ha posat en marxa amb la col·laboració de Tranfesa Logistics, Renfe Mercaderies i Grup Alonso i, una vegada en Colònia, s’unirà al corredor humanitari ferroviari, organitzat per DB Càrrec, que portarà la càrrega directament a Ucraïna” ha indicat Zulima Pérez.

Pérez ha destacat que aquesta iniciativa de col·laboració públic-privada “ens permet accedir als pobles i ciutats que tenen més dificultat per a rebre ajuda humanitària, ja que, moltes vegades, no es pot arribar fins ells per carretera i el tren és l’únic mitjà de transport que ens permet portar-los l’ajuda de la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana”.

Enviament d’una ambulància

La directora general ha recordat que també s’ha enviat una ambulància de Suport Vital Avançat amb material sanitari. L’ambulància comptava amb respirador automàtic, monitor de pressió no invasiva, aspirador de secrecions, joc de fèrules d’immobilització, matalàs de buit, una llitera pala i nevera, a més de material fungible com a màscara d’oxigen, guants, ulleres i benes.

L’ambulància es va enviar gràcies a la col·laboració de l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya, a través del seu Consolat a València, i a l’organització de *scouts ucraïnesos a Espanya, Plast.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.