La Comunitat Valenciana envia 13 camions i un tren amb ajuda humanitària a Ucraïna

La Generalitat ha realitzat un nou enviament de material humanitari per a Ucraïna. Es tracta d’un comboi de 13 camions amb més de 100 tones de productes d’alimentació, productes d’higiene, ortopèdia i material mèdic.

La directora general de Coordinació del Diàleg Social, Zulima Pérez, ha indicat que els camions tenen com a destí el hub d’Eslovàquia “des d’on es dirigiran a Ucraïna a través del mecanisme de Cooperació d’Emergència de la Unió Europea que s’encarrega de la posada a la disposició del material a les autoritats ucraïneses”. L’enviament s’ha efectuat en coordinació amb l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya per a “donar resposta a les demandes que estem rebent” des dels nostres tres centres logístics, ha afegit.

Pérez ha destacat que sis camions han partit des de la Ciutat de la Llum d’Alacant, altres cinc des de Fira València i dues més ho han fet des del *Cocherón Provincial de Castelló. Fins hui “els nostres centres *logíticos han recollit prop de 1.000 tones de material que estem canalitzant a través de dues vies; d’una banda l’enviem a Ucraïna directament, i per un altre, l’entreguem a les persones que arriben a la nostra terra des d’allí, normalment amb escàs o cap equipatge”, ha manifestat la directora general.

D’altra banda, s’ha preparat l’operativa del tren que eixirà amb més ajuda humanitària la setmana vinent des de l’estació de Silla amb destinació Colònia. “Aquest comboi s’ha posat en marxa amb la col·laboració de Tranfesa Logistics, Renfe Mercaderies i Grup Alonso i, una vegada en Colònia, s’unirà al corredor humanitari ferroviari, organitzat per DB Càrrec, que portarà la càrrega directament a Ucraïna” ha indicat Zulima Pérez.

Pérez ha destacat que aquesta iniciativa de col·laboració públic-privada “ens permet accedir als pobles i ciutats que tenen més dificultat per a rebre ajuda humanitària, ja que, moltes vegades, no es pot arribar fins ells per carretera i el tren és l’únic mitjà de transport que ens permet portar-los l’ajuda de la ciutadania i empreses de la Comunitat Valenciana”.

Enviament d’una ambulància

La directora general ha recordat que també s’ha enviat una ambulància de Suport Vital Avançat amb material sanitari. L’ambulància comptava amb respirador automàtic, monitor de pressió no invasiva, aspirador de secrecions, joc de fèrules d’immobilització, matalàs de buit, una llitera pala i nevera, a més de material fungible com a màscara d’oxigen, guants, ulleres i benes.

L’ambulància es va enviar gràcies a la col·laboració de l’Ambaixada d’Ucraïna a Espanya, a través del seu Consolat a València, i a l’organització de *scouts ucraïnesos a Espanya, Plast.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.