17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Labora obri la inscripció de 90 cursos gratuïts per a aturats

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ha obert el termini d’inscripció per als cursos de formació 2021, amb prop de 90 cursos gratuïts de formació per a persones desocupades.

A cada curs podrà haver un màxim de 10 persones inscrites, per garantir les mesures anti-COVID.

Les persones desocupades inscrites en labora, poden sol·licitar ja una plaça a aquella oferta formativa que més els interesse per millorar el seu currículum.

Per a això hauran d’accedir a Punt Labora a través de l’apartat de Formació. A més, es pot accedir a través de l’APP GVA Punt Labora.

Labora Formació

Els cursos tindran lloc en els Labora Formació, que són centres dedicats a l’ensenyament especialitzat en Formació Professional per a l’Ocupació, amb seus a Alacant, Aldaia, Benicarló, Castelló, Catarroja, Elda, Elx, Gandia, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Picanya i València.

En estes centres s’imparteixen diferents cursos amb els quals es poden obtenir certificats de professionalitat. Labora disposa d’un canal de Youtube amb diversos vídeos on explica la importància d’estos centres com a suport a la ciutadania per completar la seua formació i garantir el seu accés al mercat laboral.

Models de cursos

Entre els cursos destaquen aquells orientats a treballs d’atenció al públic, com venda de productes i serveis turístics; també s’ofereixen cursos destinats a formació en perruqueria, instrucció de ioga, treballs de fusteria i moble, manteniment de sistemes elèctrics o muntatge de sistemes domòtics i classes d’idiomes en els diferents nivells de perfeccionament, com Anglés o Alemany.

Així mateix, s’imparteixen cursos dirigits a persones amb intenció d’emprendre, com posicionament web i màrqueting digital en cercadors o gestió administrativa i financera del comerç internacional.

També es destina formació a altres sectors especialitzats, com el culinari, amb sumilleria, així com altres cursos de perfeccionament, com a operacions auxiliars de manteniment de carrosseries de vehicles o operacions auxiliars de magatzem en indústries i laboratoris químics.

Les persones aturades que no puguen accedir a estos cursos per falta de formació bàsica, poden accedir a les proves que acrediten les competències clau, i així optar a estes titulacions certificades.

Una formació a mida per a cada territori
Els cursos de formació de Laboratori estan adaptats a les necessitats de cada territori. Així, cada any, es realitza una detecció de necessitats formatives amb l’objectiu d’oferir cursos que siguen útils a les persones aturades i s’adeqüen a la realitat del mercat laboral valencià.

En total, la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Laboratori, oferirà al voltant de 90 cursos que podran beneficiar 900 persones.

La formació es realitzarà exclusivament en els centres propis de Laboratori, denominats Labora Formació. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial que acredita la seua capacitació per a l’exercici de la professió.

Este tipus de certificats és especialment valuós per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.