Labora obri la inscripció de 90 cursos gratuïts per a aturats

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ha obert el termini d’inscripció per als cursos de formació 2021, amb prop de 90 cursos gratuïts de formació per a persones desocupades.

A cada curs podrà haver un màxim de 10 persones inscrites, per garantir les mesures anti-COVID.

Les persones desocupades inscrites en labora, poden sol·licitar ja una plaça a aquella oferta formativa que més els interesse per millorar el seu currículum.

Per a això hauran d’accedir a Punt Labora a través de l’apartat de Formació. A més, es pot accedir a través de l’APP GVA Punt Labora.

Labora Formació

Els cursos tindran lloc en els Labora Formació, que són centres dedicats a l’ensenyament especialitzat en Formació Professional per a l’Ocupació, amb seus a Alacant, Aldaia, Benicarló, Castelló, Catarroja, Elda, Elx, Gandia, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Picanya i València.

En estes centres s’imparteixen diferents cursos amb els quals es poden obtenir certificats de professionalitat. Labora disposa d’un canal de Youtube amb diversos vídeos on explica la importància d’estos centres com a suport a la ciutadania per completar la seua formació i garantir el seu accés al mercat laboral.

Models de cursos

Entre els cursos destaquen aquells orientats a treballs d’atenció al públic, com venda de productes i serveis turístics; també s’ofereixen cursos destinats a formació en perruqueria, instrucció de ioga, treballs de fusteria i moble, manteniment de sistemes elèctrics o muntatge de sistemes domòtics i classes d’idiomes en els diferents nivells de perfeccionament, com Anglés o Alemany.

Així mateix, s’imparteixen cursos dirigits a persones amb intenció d’emprendre, com posicionament web i màrqueting digital en cercadors o gestió administrativa i financera del comerç internacional.

També es destina formació a altres sectors especialitzats, com el culinari, amb sumilleria, així com altres cursos de perfeccionament, com a operacions auxiliars de manteniment de carrosseries de vehicles o operacions auxiliars de magatzem en indústries i laboratoris químics.

Les persones aturades que no puguen accedir a estos cursos per falta de formació bàsica, poden accedir a les proves que acrediten les competències clau, i així optar a estes titulacions certificades.

Una formació a mida per a cada territori
Els cursos de formació de Laboratori estan adaptats a les necessitats de cada territori. Així, cada any, es realitza una detecció de necessitats formatives amb l’objectiu d’oferir cursos que siguen útils a les persones aturades i s’adeqüen a la realitat del mercat laboral valencià.

En total, la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Laboratori, oferirà al voltant de 90 cursos que podran beneficiar 900 persones.

La formació es realitzarà exclusivament en els centres propis de Laboratori, denominats Labora Formació. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial que acredita la seua capacitació per a l’exercici de la professió.

Este tipus de certificats és especialment valuós per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.