Labora obri la inscripció de 90 cursos gratuïts per a aturats

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ha obert el termini d’inscripció per als cursos de formació 2021, amb prop de 90 cursos gratuïts de formació per a persones desocupades.

A cada curs podrà haver un màxim de 10 persones inscrites, per garantir les mesures anti-COVID.

Les persones desocupades inscrites en labora, poden sol·licitar ja una plaça a aquella oferta formativa que més els interesse per millorar el seu currículum.

Per a això hauran d’accedir a Punt Labora a través de l’apartat de Formació. A més, es pot accedir a través de l’APP GVA Punt Labora.

Labora Formació

Els cursos tindran lloc en els Labora Formació, que són centres dedicats a l’ensenyament especialitzat en Formació Professional per a l’Ocupació, amb seus a Alacant, Aldaia, Benicarló, Castelló, Catarroja, Elda, Elx, Gandia, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Picanya i València.

En estes centres s’imparteixen diferents cursos amb els quals es poden obtenir certificats de professionalitat. Labora disposa d’un canal de Youtube amb diversos vídeos on explica la importància d’estos centres com a suport a la ciutadania per completar la seua formació i garantir el seu accés al mercat laboral.

Models de cursos

Entre els cursos destaquen aquells orientats a treballs d’atenció al públic, com venda de productes i serveis turístics; també s’ofereixen cursos destinats a formació en perruqueria, instrucció de ioga, treballs de fusteria i moble, manteniment de sistemes elèctrics o muntatge de sistemes domòtics i classes d’idiomes en els diferents nivells de perfeccionament, com Anglés o Alemany.

Així mateix, s’imparteixen cursos dirigits a persones amb intenció d’emprendre, com posicionament web i màrqueting digital en cercadors o gestió administrativa i financera del comerç internacional.

També es destina formació a altres sectors especialitzats, com el culinari, amb sumilleria, així com altres cursos de perfeccionament, com a operacions auxiliars de manteniment de carrosseries de vehicles o operacions auxiliars de magatzem en indústries i laboratoris químics.

Les persones aturades que no puguen accedir a estos cursos per falta de formació bàsica, poden accedir a les proves que acrediten les competències clau, i així optar a estes titulacions certificades.

Una formació a mida per a cada territori
Els cursos de formació de Laboratori estan adaptats a les necessitats de cada territori. Així, cada any, es realitza una detecció de necessitats formatives amb l’objectiu d’oferir cursos que siguen útils a les persones aturades i s’adeqüen a la realitat del mercat laboral valencià.

En total, la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Laboratori, oferirà al voltant de 90 cursos que podran beneficiar 900 persones.

La formació es realitzarà exclusivament en els centres propis de Laboratori, denominats Labora Formació. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial que acredita la seua capacitació per a l’exercici de la professió.

Este tipus de certificats és especialment valuós per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.