7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Labora obri la inscripció de 90 cursos gratuïts per a aturats

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació, Labora, ha obert el termini d’inscripció per als cursos de formació 2021, amb prop de 90 cursos gratuïts de formació per a persones desocupades.

A cada curs podrà haver un màxim de 10 persones inscrites, per garantir les mesures anti-COVID.

Les persones desocupades inscrites en labora, poden sol·licitar ja una plaça a aquella oferta formativa que més els interesse per millorar el seu currículum.

Per a això hauran d’accedir a Punt Labora a través de l’apartat de Formació. A més, es pot accedir a través de l’APP GVA Punt Labora.

Labora Formació

Els cursos tindran lloc en els Labora Formació, que són centres dedicats a l’ensenyament especialitzat en Formació Professional per a l’Ocupació, amb seus a Alacant, Aldaia, Benicarló, Castelló, Catarroja, Elda, Elx, Gandia, Ontinyent, Orihuela, Paterna, Picanya i València.

En estes centres s’imparteixen diferents cursos amb els quals es poden obtenir certificats de professionalitat. Labora disposa d’un canal de Youtube amb diversos vídeos on explica la importància d’estos centres com a suport a la ciutadania per completar la seua formació i garantir el seu accés al mercat laboral.

Models de cursos

Entre els cursos destaquen aquells orientats a treballs d’atenció al públic, com venda de productes i serveis turístics; també s’ofereixen cursos destinats a formació en perruqueria, instrucció de ioga, treballs de fusteria i moble, manteniment de sistemes elèctrics o muntatge de sistemes domòtics i classes d’idiomes en els diferents nivells de perfeccionament, com Anglés o Alemany.

Així mateix, s’imparteixen cursos dirigits a persones amb intenció d’emprendre, com posicionament web i màrqueting digital en cercadors o gestió administrativa i financera del comerç internacional.

També es destina formació a altres sectors especialitzats, com el culinari, amb sumilleria, així com altres cursos de perfeccionament, com a operacions auxiliars de manteniment de carrosseries de vehicles o operacions auxiliars de magatzem en indústries i laboratoris químics.

Les persones aturades que no puguen accedir a estos cursos per falta de formació bàsica, poden accedir a les proves que acrediten les competències clau, i així optar a estes titulacions certificades.

Una formació a mida per a cada territori
Els cursos de formació de Laboratori estan adaptats a les necessitats de cada territori. Així, cada any, es realitza una detecció de necessitats formatives amb l’objectiu d’oferir cursos que siguen útils a les persones aturades i s’adeqüen a la realitat del mercat laboral valencià.

En total, la Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Laboratori, oferirà al voltant de 90 cursos que podran beneficiar 900 persones.

La formació es realitzarà exclusivament en els centres propis de Laboratori, denominats Labora Formació. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial que acredita la seua capacitació per a l’exercici de la professió.

Este tipus de certificats és especialment valuós per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.