Late Motiv fa una versió crua de les Falles

 

 

Molts són els comentaris dels valencians que han rebut les xarxes socials del programa Late Motiv de Movistar Plus després de la descripció que han fet de les Falles, sembla que no ha estat molt encertada, a pesar que Pere Aznar és valencià, de tota manera hi ha opinions de tota classe. Se sap que este tipo de programes es fan per furgar en l’ull Agen. Hi ha que fan versions no agradables amb humor i hi ha que són veritat encara que una veritat molt descarnada. Aznar i Buenafuente han realitzat una veritat distorsionada de les «Falles Express» en el seu programa Late Motiv de Movistar Plus. Les falles és la festa més esperada i volguda pels valencians i el fet que no es destaque cap aspecte positiu en esta descripció que han fet sembla no haver agradat molt a gran part del poble valencià mentre que altres celebren i aplaudeixen amb esportivitat la desconstrucció de la festa en clau d’humor.

Pere Aznar resumeix en uns pocs minuts el programa de festejos fallers. Així, després de la «mascletà» cal «fregar-se els ulls per la pólvora o perquè esta cançó no siga delicte» en al·lusió al «València en Falles». Segons esta tesi, en l’Ofrena es plora «d’emoció, de ressaca o perquè et fan mal els peus».

 

<

>

En uns pocs minuts tira per terra el que els fallers gaudeixen tant en falles i que per a ells és sagrat. Una cercavila és «anar tallant els carrers i anar borratxo ballant «si t’ha pillao la vaca, fot-te». I també s’explica el que és el «sopar de sobaquillo» que és «un bocata embolicat en paper Albal que s’emporta en el sobaquillo. No és un acudit».

Pere Aznar segueix fent un humor de les falles distorcionat. «És important pixar al carrer» i de la revetlla explica que «comença amb pasdobles per als majors. I després ve la de legalitzar la marihuana i la de la gaita esta que fa tanta ràbia. I cal vomitar mentrestant».

«A partir d’este moment, tot el que passa en Falles ja no pot eixir per la tele. I això, cinc dies»

Tot s’acaba amb la «cremà«. «Ací cal plorar munt i cantar la part de l’himne que se saben tots». Els de fora de València diuen «perquè ho cremen». I les falles «acaben igual sempre. Jo sóc la fallera major i tu un periodista, em preguntes «I demà, què?». «Perquè demà, a començar a preparar les Falles de l’any que ve».

Per a molts valencians realment sembla que el que han fet ha sigut tirar per terra tot el treball d’un any de totes les comissions falleres de la província de València, artistes fallers… per supost que hi ha festa, però no de la manera que des del programa han tractat als fallers i falleres.

Esta escenificació que a tants ha molestat i a altres els ha fet molta gràcia va estar acompanyada d’un monòleg de Buenafuente amb altres festes desplaçades, com serien els San Fermins en novembre o la Fira d’abril en nadal.

 

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.