Late Motiv fa una versió crua de les Falles

 

 

Molts són els comentaris dels valencians que han rebut les xarxes socials del programa Late Motiv de Movistar Plus després de la descripció que han fet de les Falles, sembla que no ha estat molt encertada, a pesar que Pere Aznar és valencià, de tota manera hi ha opinions de tota classe. Se sap que este tipo de programes es fan per furgar en l’ull Agen. Hi ha que fan versions no agradables amb humor i hi ha que són veritat encara que una veritat molt descarnada. Aznar i Buenafuente han realitzat una veritat distorsionada de les «Falles Express» en el seu programa Late Motiv de Movistar Plus. Les falles és la festa més esperada i volguda pels valencians i el fet que no es destaque cap aspecte positiu en esta descripció que han fet sembla no haver agradat molt a gran part del poble valencià mentre que altres celebren i aplaudeixen amb esportivitat la desconstrucció de la festa en clau d’humor.

Pere Aznar resumeix en uns pocs minuts el programa de festejos fallers. Així, després de la «mascletà» cal «fregar-se els ulls per la pólvora o perquè esta cançó no siga delicte» en al·lusió al «València en Falles». Segons esta tesi, en l’Ofrena es plora «d’emoció, de ressaca o perquè et fan mal els peus».

 

<

>

En uns pocs minuts tira per terra el que els fallers gaudeixen tant en falles i que per a ells és sagrat. Una cercavila és «anar tallant els carrers i anar borratxo ballant «si t’ha pillao la vaca, fot-te». I també s’explica el que és el «sopar de sobaquillo» que és «un bocata embolicat en paper Albal que s’emporta en el sobaquillo. No és un acudit».

Pere Aznar segueix fent un humor de les falles distorcionat. «És important pixar al carrer» i de la revetlla explica que «comença amb pasdobles per als majors. I després ve la de legalitzar la marihuana i la de la gaita esta que fa tanta ràbia. I cal vomitar mentrestant».

«A partir d’este moment, tot el que passa en Falles ja no pot eixir per la tele. I això, cinc dies»

Tot s’acaba amb la «cremà«. «Ací cal plorar munt i cantar la part de l’himne que se saben tots». Els de fora de València diuen «perquè ho cremen». I les falles «acaben igual sempre. Jo sóc la fallera major i tu un periodista, em preguntes «I demà, què?». «Perquè demà, a començar a preparar les Falles de l’any que ve».

Per a molts valencians realment sembla que el que han fet ha sigut tirar per terra tot el treball d’un any de totes les comissions falleres de la província de València, artistes fallers… per supost que hi ha festa, però no de la manera que des del programa han tractat als fallers i falleres.

Esta escenificació que a tants ha molestat i a altres els ha fet molta gràcia va estar acompanyada d’un monòleg de Buenafuente amb altres festes desplaçades, com serien els San Fermins en novembre o la Fira d’abril en nadal.

 

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.