Late Motiv fa una versió crua de les Falles

 

 

Molts són els comentaris dels valencians que han rebut les xarxes socials del programa Late Motiv de Movistar Plus després de la descripció que han fet de les Falles, sembla que no ha estat molt encertada, a pesar que Pere Aznar és valencià, de tota manera hi ha opinions de tota classe. Se sap que este tipo de programes es fan per furgar en l’ull Agen. Hi ha que fan versions no agradables amb humor i hi ha que són veritat encara que una veritat molt descarnada. Aznar i Buenafuente han realitzat una veritat distorsionada de les «Falles Express» en el seu programa Late Motiv de Movistar Plus. Les falles és la festa més esperada i volguda pels valencians i el fet que no es destaque cap aspecte positiu en esta descripció que han fet sembla no haver agradat molt a gran part del poble valencià mentre que altres celebren i aplaudeixen amb esportivitat la desconstrucció de la festa en clau d’humor.

Pere Aznar resumeix en uns pocs minuts el programa de festejos fallers. Així, després de la «mascletà» cal «fregar-se els ulls per la pólvora o perquè esta cançó no siga delicte» en al·lusió al «València en Falles». Segons esta tesi, en l’Ofrena es plora «d’emoció, de ressaca o perquè et fan mal els peus».

 

<

>

En uns pocs minuts tira per terra el que els fallers gaudeixen tant en falles i que per a ells és sagrat. Una cercavila és «anar tallant els carrers i anar borratxo ballant «si t’ha pillao la vaca, fot-te». I també s’explica el que és el «sopar de sobaquillo» que és «un bocata embolicat en paper Albal que s’emporta en el sobaquillo. No és un acudit».

Pere Aznar segueix fent un humor de les falles distorcionat. «És important pixar al carrer» i de la revetlla explica que «comença amb pasdobles per als majors. I després ve la de legalitzar la marihuana i la de la gaita esta que fa tanta ràbia. I cal vomitar mentrestant».

«A partir d’este moment, tot el que passa en Falles ja no pot eixir per la tele. I això, cinc dies»

Tot s’acaba amb la «cremà«. «Ací cal plorar munt i cantar la part de l’himne que se saben tots». Els de fora de València diuen «perquè ho cremen». I les falles «acaben igual sempre. Jo sóc la fallera major i tu un periodista, em preguntes «I demà, què?». «Perquè demà, a començar a preparar les Falles de l’any que ve».

Per a molts valencians realment sembla que el que han fet ha sigut tirar per terra tot el treball d’un any de totes les comissions falleres de la província de València, artistes fallers… per supost que hi ha festa, però no de la manera que des del programa han tractat als fallers i falleres.

Esta escenificació que a tants ha molestat i a altres els ha fet molta gràcia va estar acompanyada d’un monòleg de Buenafuente amb altres festes desplaçades, com serien els San Fermins en novembre o la Fira d’abril en nadal.

 

Últimes notícies

Quarta petició d’Espanya a la UE per afrontar grans desastres naturals

El Govern espanyol ha demanat per quarta vegada el suport de la Unió Europea davant grans desastres naturals, esta volta pels greus incendis forestals que afecten diverses comunitats. L’executiu ha declarat l’emergència d’interés nacional a la Comunitat de Madrid i la província d’Àvila.

Murcia i la Comunitat Valenciana reforcen la vigilància davant el nou virus dels cítrics

La Regió de Múrcia i la Comunitat Valenciana han intensificat la coordinació científica i l’intercanvi de dades per controlar la clorosi nervial groga dels cítrics i limitar-ne l’impacte sobre les collites.

Geely injecta 221 milions per entrar en el 34 % de la planta Ford d’Almussafes

Geely Holding ha invertit 221 milions d’euros per adquirir el 34 % de la nova empresa conjunta amb Ford que gestionarà la planta d’Almussafes a partir de 2027, una operació que valora la societat en 650 milions.

El Consell qüestiona la defensa de Morant a Zapatero pel cas Plus Ultra

Miguel Barrachina ha qualificat dinexplicable la defensa que, al seu juí, fa Diana Morant de José Luis Rodríguez Zapatero, investigat per una presumpta trama de tràfic dinfluències vinculada a Plus Ultra.

Comiat emocionant a Roberto Bautista en el seu club de Castelló

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha anunciat el seu adeu al tennis professional en un acte emotiu al club Plana Sport de Castelló, on ha repassat la seua trajectòria i ha confirmat que encara disputarà un últim partit d’exhibició en desembre.

La Comunitat Valenciana reforçarà en 2026 els seus llaços europeus en automoció, defensa i vivenda

La Generalitat ha anunciat que en 2026 reforçarà les aliances europees en sectors com l’automoció, la defensa, l’aeroespacial, la vivenda i els semiconductors, a través de la Fundació Comunitat Valenciana-Regió Europea. L’objectiu és defensar interessos valencians a la Unió Europea, atraure finançament i impulsar ocupació de qualitat.

El centre de dia de Ruzafa es consolida com a referent en el dany cerebral adquirit

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reafirmat el compromís del Consell amb una atenció especialitzada a les persones amb dany cerebral adquirit durant una visita al centre de dia de l’IVASS al barri de Ruzafa, a València, considerat un model referent en rehabilitació i inclusió.

El Real Madrid iguala l’oferta del València Basket i reté Eli John Ndiaye

El Real Madrid ha igualat dins de termini l’oferta del València Basket per Eli John Ndiaye, exercint el dret de tanteig i recuperant els seus drets en competicions nacionals. El pivot hispano-senegalés, format a la cantera blanca, es convertix així en la quarta incorporació del nou projecte i queda pendent de saber si entrarà en la plantilla o eixirà cedit.