Late Motiv fa una versió crua de les Falles

 

 

Molts són els comentaris dels valencians que han rebut les xarxes socials del programa Late Motiv de Movistar Plus després de la descripció que han fet de les Falles, sembla que no ha estat molt encertada, a pesar que Pere Aznar és valencià, de tota manera hi ha opinions de tota classe. Se sap que este tipo de programes es fan per furgar en l’ull Agen. Hi ha que fan versions no agradables amb humor i hi ha que són veritat encara que una veritat molt descarnada. Aznar i Buenafuente han realitzat una veritat distorsionada de les “Falles Express” en el seu programa Late Motiv de Movistar Plus. Les falles és la festa més esperada i volguda pels valencians i el fet que no es destaque cap aspecte positiu en esta descripció que han fet sembla no haver agradat molt a gran part del poble valencià mentre que altres celebren i aplaudeixen amb esportivitat la desconstrucció de la festa en clau d’humor.

Pere Aznar resumeix en uns pocs minuts el programa de festejos fallers. Així, després de la “mascletà” cal “fregar-se els ulls per la pólvora o perquè esta cançó no siga delicte” en al·lusió al “València en Falles”. Segons esta tesi, en l’Ofrena es plora “d’emoció, de ressaca o perquè et fan mal els peus”.

 

<

>

En uns pocs minuts tira per terra el que els fallers gaudeixen tant en falles i que per a ells és sagrat. Una cercavila és “anar tallant els carrers i anar borratxo ballant “si t’ha pillao la vaca, fot-te”. I també s’explica el que és el “sopar de sobaquillo” que és “un bocata embolicat en paper Albal que s’emporta en el sobaquillo. No és un acudit”.

Pere Aznar segueix fent un humor de les falles distorcionat. “És important pixar al carrer” i de la revetlla explica que “comença amb pasdobles per als majors. I després ve la de legalitzar la marihuana i la de la gaita esta que fa tanta ràbia. I cal vomitar mentrestant”.

“A partir d’este moment, tot el que passa en Falles ja no pot eixir per la tele. I això, cinc dies”

Tot s’acaba amb la “cremà“. “Ací cal plorar munt i cantar la part de l’himne que se saben tots”. Els de fora de València diuen “perquè ho cremen”. I les falles “acaben igual sempre. Jo sóc la fallera major i tu un periodista, em preguntes “I demà, què?”. “Perquè demà, a començar a preparar les Falles de l’any que ve”.

Per a molts valencians realment sembla que el que han fet ha sigut tirar per terra tot el treball d’un any de totes les comissions falleres de la província de València, artistes fallers… per supost que hi ha festa, però no de la manera que des del programa han tractat als fallers i falleres.

Esta escenificació que a tants ha molestat i a altres els ha fet molta gràcia va estar acompanyada d’un monòleg de Buenafuente amb altres festes desplaçades, com serien els San Fermins en novembre o la Fira d’abril en nadal.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.