Late Motiv fa una versió crua de les Falles

 

 

Molts són els comentaris dels valencians que han rebut les xarxes socials del programa Late Motiv de Movistar Plus després de la descripció que han fet de les Falles, sembla que no ha estat molt encertada, a pesar que Pere Aznar és valencià, de tota manera hi ha opinions de tota classe. Se sap que este tipo de programes es fan per furgar en l’ull Agen. Hi ha que fan versions no agradables amb humor i hi ha que són veritat encara que una veritat molt descarnada. Aznar i Buenafuente han realitzat una veritat distorsionada de les «Falles Express» en el seu programa Late Motiv de Movistar Plus. Les falles és la festa més esperada i volguda pels valencians i el fet que no es destaque cap aspecte positiu en esta descripció que han fet sembla no haver agradat molt a gran part del poble valencià mentre que altres celebren i aplaudeixen amb esportivitat la desconstrucció de la festa en clau d’humor.

Pere Aznar resumeix en uns pocs minuts el programa de festejos fallers. Així, després de la «mascletà» cal «fregar-se els ulls per la pólvora o perquè esta cançó no siga delicte» en al·lusió al «València en Falles». Segons esta tesi, en l’Ofrena es plora «d’emoció, de ressaca o perquè et fan mal els peus».

 

<

>

En uns pocs minuts tira per terra el que els fallers gaudeixen tant en falles i que per a ells és sagrat. Una cercavila és «anar tallant els carrers i anar borratxo ballant «si t’ha pillao la vaca, fot-te». I també s’explica el que és el «sopar de sobaquillo» que és «un bocata embolicat en paper Albal que s’emporta en el sobaquillo. No és un acudit».

Pere Aznar segueix fent un humor de les falles distorcionat. «És important pixar al carrer» i de la revetlla explica que «comença amb pasdobles per als majors. I després ve la de legalitzar la marihuana i la de la gaita esta que fa tanta ràbia. I cal vomitar mentrestant».

«A partir d’este moment, tot el que passa en Falles ja no pot eixir per la tele. I això, cinc dies»

Tot s’acaba amb la «cremà«. «Ací cal plorar munt i cantar la part de l’himne que se saben tots». Els de fora de València diuen «perquè ho cremen». I les falles «acaben igual sempre. Jo sóc la fallera major i tu un periodista, em preguntes «I demà, què?». «Perquè demà, a començar a preparar les Falles de l’any que ve».

Per a molts valencians realment sembla que el que han fet ha sigut tirar per terra tot el treball d’un any de totes les comissions falleres de la província de València, artistes fallers… per supost que hi ha festa, però no de la manera que des del programa han tractat als fallers i falleres.

Esta escenificació que a tants ha molestat i a altres els ha fet molta gràcia va estar acompanyada d’un monòleg de Buenafuente amb altres festes desplaçades, com serien els San Fermins en novembre o la Fira d’abril en nadal.

 

Últimes notícies

Preemergencia per risc d’inundacions en el Magre, Baix Túria i diversos barrancs

Emergències de la Generalitat ha activat la preemergencia hidrològica de nivell groc al Magre, Baix Túria, Poyo-Saleta, Carraixet-Calderona i a la zona de barrancs de l’Albufera. S’insta els ajuntaments a activar els seus plans davant el risc d’inundacions i a reforçar la vigilància en punts crítics.

Paiporta i Aldaia aguanten 60 l/m² en una hora sense danys greus però amb el record de la dana

Paiporta i Aldaia han registrat 60 litres per metre quadrat en una hora sense incidències greus, però amb el temor encara present després de la dana de 2024. Les obres en barrancs, clavegueram i escorrentia han funcionat però els veïns continuen en alerta.

Aemet activa l’avís taronja per pluges intenses a la costa d’Alacant i sud de València

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges de fins a 120 l/m2 en dotze hores a la costa d’Alacant i sud de València, amb altres avisos taronja i grocs per precipitacions i tempestats en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Les fortes pluges col·lapsen el trànsit a València i deixen 85 l/m² en mitja hora a L’Eliana

Les pluges intenses i les tronades han obligat a reduir la velocitat en diverses vies de l’àrea de València i han deixat fins a 85 l/m² en L’Eliana en només mitja hora, amb avís taronja activat per Aemet.

Tancat l’Aeroport de València per inundacions després de fortes pluges

L’Aeroport de València, situat a Manises, ha tancat per inundacions a les instal·lacions després de fortes pluges a la província. Emergències ha activat la situació 1 del Pla Especial d’Inundacions i ha enviat un avís Es-Alert a la població.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen metro i aeroport i tornen la por a la dana

Un front de tempestes molt intenses ha inundat carrers i túnels de València i l’àrea metropolitana, ha obligat a tancar el metro i l’aeroport de Manises i ha fet reviure la por a la dana de 2024, amb prop de 500 incidents però sense danys personals greus fins ara.

Les fortes tempestes ofeguen València, tanquen el metro i l’aeroport i reobrin la por a una nova DANA

Un front de tempestes ha descarregat fins a 100 l/m2 en punts de l’Horta i la ciutat de València, amb quasi 500 incidents, talls de túnels, suspensió de classes, tancament temporal del metro i de l’aeroport de Manises i el record encara viu de la DANA de 2024 en municipis com Torrent, Paiporta i Aldaia.

Les fortes tronades obliguen a gestionar 478 incidents a la província de València

El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha gestionat 478 incidents per les fortes tronades a la província de València entre les 14.00 i les 23.00 hores, un centenar dels quals a la capital, sense danys personals.