14.2 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Les manifestacions per un finançament just perillen per les pluges

Agents econòmics i socials, societat civil i partits polítics de tots els colors es reuneixen als carrers de la Comunitat Valenciana per a manifestar-se i reclamar una reforma del sistema de finançament autonòmic. A les 18.00 hores d’este dissabte 20 de novembre, les tres capitals de província congreguen a centenars de persones sota el lema «Un poble unit per un finançament just».

Esta manifestació es realitza per a exigir més finançament per a tota la Comunitat. Els valencians són l’autonomia que pitjor finançada està per l’Estat Espanyol, situant-se la renda per cápita dotze punts per sota de la mitjana nacional.

Esta manifestació tan demandada pels polítics i associacions es pot veure suspesa per les alertes meteorològiques que es preveuen per a la tarda del dissabte. El litoral sud de valència ja té un avís taronja per fortes pluges, però la resta de la Comunitat també espera pluges abundants.

Tots els partits amb representació parlamentària -menys Vox-, sindicats CCOO i UGT i la patronal CEV han volgut destacar la unitat d’esta convocatòria, ressaltant que es fa en defensa de l’equitat i animen a tota la ciutadania a sumar-se a les manifestacions.

Les tres manifestacions de Castelló de la Plana, València i Alacant començaran de manera simultània a les 18.00 hores.

Últimes notícies

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.