Les manifestacions per un finançament just perillen per les pluges

Agents econòmics i socials, societat civil i partits polítics de tots els colors es reuneixen als carrers de la Comunitat Valenciana per a manifestar-se i reclamar una reforma del sistema de finançament autonòmic. A les 18.00 hores d’este dissabte 20 de novembre, les tres capitals de província congreguen a centenars de persones sota el lema «Un poble unit per un finançament just».

Esta manifestació es realitza per a exigir més finançament per a tota la Comunitat. Els valencians són l’autonomia que pitjor finançada està per l’Estat Espanyol, situant-se la renda per cápita dotze punts per sota de la mitjana nacional.

Esta manifestació tan demandada pels polítics i associacions es pot veure suspesa per les alertes meteorològiques que es preveuen per a la tarda del dissabte. El litoral sud de valència ja té un avís taronja per fortes pluges, però la resta de la Comunitat també espera pluges abundants.

Tots els partits amb representació parlamentària -menys Vox-, sindicats CCOO i UGT i la patronal CEV han volgut destacar la unitat d’esta convocatòria, ressaltant que es fa en defensa de l’equitat i animen a tota la ciutadania a sumar-se a les manifestacions.

Les tres manifestacions de Castelló de la Plana, València i Alacant començaran de manera simultània a les 18.00 hores.

Últimes notícies

Hosbec alerta que 15.000 llocs de treball perillen si l’Imserso seguix amb les mateixes tarifes

Hosbec advertix que la no participació dels hotels de la Comunitat Valenciana en l’Imserso pot implicar la pèrdua de 15.000 llocs de treball i 150 milions d’euros si no s’actualitzen les tarifes. La patronal defensa que el programa és clau per a desestacionalitzar el turisme i reclama una revisió urgent dels preus.

Avís groc este dimarts per temperatures de fins a 36 graus al litoral de València

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc al litoral nord i sud de la província de València per temperatures de fins a 36 graus a partir de les 13.00 hores. Este dilluns les màximes pujaran lleugerament i no es descarten ruixats amb tempesta localment forts a València i al sud de Castelló.

Detingudes tres persones a Barcelona i Bunyol per una estafa amb contenidors prefabricats

Tres veïns de Barcelona i Bunyol han sigut detinguts per una presumpta estafa de 47.000 euros en la compravenda de contenidors marítims adaptats com a vivenda, amb víctimes a Sevilla i A Coruña. La investigació de la Guardia Civil continua oberta i no es descarten més afectats.

Detingut un empleat de banca per furtar 25.000 euros a una clienta major a Gandia

La Guàrdia Civil ha detingut a Gandia un empleat de banca de 29 anys acusat d’estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat. L’home hauria sol·licitat una targeta al seu nom i fet extraccions durant mesos sense el seu consentiment.

El Rototom de Benicàssim acaba amb 25 detinguts i quasi mil denúncies

La Guàrdia Civil ha tancat el dispositiu especial del festival Rototom Sunsplash de Benicàssim amb 25 detencions i 977 denúncies administratives, principalment per infraccions relacionades amb la seguretat ciutadana i el consum de drogues.

El calor deixa 96 morts en una setmana a la Comunitat Valenciana, segona xifra més alta de l’estiu

La setmana passada, marcada per un episodi de calor extrema, ha deixat 96 morts atribuïbles a les altes temperatures en la Comunitat Valenciana, la segona xifra setmanal més alta de l’estiu després de principis de juliol. El balanç des del 21 de juny puja a 458 defuncions per calor, per damunt de les registrades en el mateix període de 2025.

A presó dos fugitius alemanys buscats per tràfic internacional de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a Tenerife i Cartagena dos fugitius alemanys que lideraven una xarxa de tràfic internacional de drogues. Tots dos han ingressat a presó per orde de l’Audiència Nacional mentre esperen la seua extradició a Alemanya.

Els equips terrestres continuen lluitant contra l’incendi forestal de Segorbe

Els serveis d’extinció continuen treballant per controlar i apagar l’incendi forestal de Segorbe, estabilitzat després de cremar 630 hectàrees a la Serra Calderona. La major part de la superfície afectada és del terme de Segorbe, però també hi ha danys importants a Gàtova.