Les manifestacions per un finançament just perillen per les pluges

Agents econòmics i socials, societat civil i partits polítics de tots els colors es reuneixen als carrers de la Comunitat Valenciana per a manifestar-se i reclamar una reforma del sistema de finançament autonòmic. A les 18.00 hores d’este dissabte 20 de novembre, les tres capitals de província congreguen a centenars de persones sota el lema «Un poble unit per un finançament just».

Esta manifestació es realitza per a exigir més finançament per a tota la Comunitat. Els valencians són l’autonomia que pitjor finançada està per l’Estat Espanyol, situant-se la renda per cápita dotze punts per sota de la mitjana nacional.

Esta manifestació tan demandada pels polítics i associacions es pot veure suspesa per les alertes meteorològiques que es preveuen per a la tarda del dissabte. El litoral sud de valència ja té un avís taronja per fortes pluges, però la resta de la Comunitat també espera pluges abundants.

Tots els partits amb representació parlamentària -menys Vox-, sindicats CCOO i UGT i la patronal CEV han volgut destacar la unitat d’esta convocatòria, ressaltant que es fa en defensa de l’equitat i animen a tota la ciutadania a sumar-se a les manifestacions.

Les tres manifestacions de Castelló de la Plana, València i Alacant començaran de manera simultània a les 18.00 hores.

Últimes notícies

La història de Mawj, la xiqueta de Bagdad que ha convertit la guerra en poesia gràcies a la seua mà salvada

El llibre Huella, amb portada de Nacho Duato i impulsat per la Fundació Fernando Fonseca, arreplega 20 poemes amb què l’iraquiana Mawj Majid Al-Obaidi convertix el trauma d’un bombardeig a Bagdad en un relat d’amor, dolor i superació.

El professorat valencià decideix hui si manté la vaga indefinida amb la nova oferta d’Educació

El professorat de l’escola pública valenciana vota hui la proposta d’Educació per posar fi a la vaga indefinida, mentres la concertada viu el seu segon dia de paros.

Les víctimes de la DANA es concentren davant el jutjat de Catarroja durant la declaració de Susana Camarero

Representants de les principals associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja mentres declara com a testimoni la vicepresidenta primera del Consell, Susana Camarero, en una causa per homicidi imprudent de 230 persones.

Cauen tres membres d’un grup de robatoris i estafes al Baix Maestrat

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup criminal amb base al Baix Maestrat i ha detingut tres persones acusades de nombrosos robatoris, estafes i delictes d’usurpació d’identitat al nord de Castelló.

Maig de 2026 va ser el segon més càlid registrat al món, segons Copernicus

El mes de maig de 2026 ha sigut el segon més càlid al planeta des que hi ha registres, amb temperatures rècord a l’atmosfera i als oceans, segons el servei europeu Copernicus.

El professorat valencià decidirà en 24 hores si manté la vaga indefinida amb l’última proposta de la Generalitat

Els sindicats docents han rebut l’últim document d’Educació i el sotmetran a consulta urgent abans de la Mesa sectorial de dijous, on decidiran si continuen amb la vaga indefinida.

La Universitat de València se situa al costat del professorat i dona suport unànime a les seues reivindicacions

El Consell de Govern de la Universitat de València ha aprovat per unanimitat una declaració institucional que dona suport a les reivindicacions de la comunitat educativa, defensa l’educació pública i insta a accelerar les negociacions per resoldre el conflicte.

Marlaska demana que el possible abús policial a València no desgaste la imatge del cos

El ministre de l’Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha reclamat al Senat que una possible mala actuació d’un agent a la vaga docent de València no s’estenga a tot el cos policial. ERC sosté que no es tracta d’un cas aïllat.