Les manifestacions per un finançament just perillen per les pluges

Agents econòmics i socials, societat civil i partits polítics de tots els colors es reuneixen als carrers de la Comunitat Valenciana per a manifestar-se i reclamar una reforma del sistema de finançament autonòmic. A les 18.00 hores d’este dissabte 20 de novembre, les tres capitals de província congreguen a centenars de persones sota el lema «Un poble unit per un finançament just».

Esta manifestació es realitza per a exigir més finançament per a tota la Comunitat. Els valencians són l’autonomia que pitjor finançada està per l’Estat Espanyol, situant-se la renda per cápita dotze punts per sota de la mitjana nacional.

Esta manifestació tan demandada pels polítics i associacions es pot veure suspesa per les alertes meteorològiques que es preveuen per a la tarda del dissabte. El litoral sud de valència ja té un avís taronja per fortes pluges, però la resta de la Comunitat també espera pluges abundants.

Tots els partits amb representació parlamentària -menys Vox-, sindicats CCOO i UGT i la patronal CEV han volgut destacar la unitat d’esta convocatòria, ressaltant que es fa en defensa de l’equitat i animen a tota la ciutadania a sumar-se a les manifestacions.

Les tres manifestacions de Castelló de la Plana, València i Alacant començaran de manera simultània a les 18.00 hores.

Últimes notícies

Un SMS de Sanitat alerta com vore l’eclipsi solar de forma segura a la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha enviat un SMS amb recomanacions per a observar de forma segura l’eclipsi solar del 12 d’agost i ha reforçat urgències, Oftalmologia i el dispositiu d’ambulàncies a la Comunitat Valenciana.

El calor extrem ja s’associa amb 249 morts a la Comunitat Valenciana des de juliol

Les altes temperatures han causat 249 morts estimades a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol, 75 d’elles a la província de València. El sistema MoMo adverteix que les xifres són provisionals i es revisen de manera contínua.

Mig segle de l’arribada de Mario Kempes, el gran mite del valencianisme

Fa 50 anys que un desconegut Mario Kempes va aterrar a València. Hui és considerat el major ídol de la història del club.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de València dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior de la província de València i el Racó d’Ademús, coincidint amb l’eclipsi de sol. L’avís estarà vigent entre les 13.00 hores i la mitjanit del dia 13.

Controlat l’incendi de Tírig després de cremar 810 hectàrees de massa forestal

L’incendi declarat divendres a Tírig ha quedat controlat este dimarts després d’afectar 810 hectàrees, sobretot forestals, entre Tírig i Catí.

On vore l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana: 9 punts oficials i fins a 60.000 persones

La Comunitat Valenciana ha habilitat nou punts oficials per a observar l’eclipsi solar, amb aforaments que van de 600 a 60.000 persones, principalment a les platges de Castelló i València i en diversos municipis d’interior.

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.