Marató BP Castelló confirma un nou recorregut i incrementa el nombre de corredors inscrits per a la seua novena edició

 

La novena edició de Marató BP Castelló se celebrarà el diumenge 24 de febrer de 2019, amb les dos distàncies convocades: 10 quilòmetres (10K Facsa Castelló) i la Marató BP Castelló, comptant amb un nou recorregut més ràpid i atractiu per als corredors. Uns corredors que somien i viuen amb compromís i implicació la seua festa multitudinària de l'esport, convertint-se en un espectacle que uneix esport i diversió a la capital de La Plana. 

 

El 10K Facsa Castelló, que celebra la seua sèptima edició, segueix sumant adeptes. Es tracta d'una distància molt més assequible i d’una cursa homologada ben valorada pels corredors, al tractar-se d'una prova que s'inclou al calendari de competicions de la Real Federación Española de Atletismo. Per tot això, el 10K Facsa Castelló ha augmentat ràpidament el nombre d'inscrits per a l’edició de 2019, podent afirmar que en l'actualitat ja compta amb quasi el doble d'inscrits que la darrera edició.

 

Pel que fa a xifres específiques de la novena edició de la Marató BP Castelló, cal destacar que a dia d'avui també hi ha més corredors inscrits que a la mateixa data fa un any. Els corredors iniciaran l'eixida a l'Avinguda Vila-real i seguint el nou recorregut que l'organització ha dissenyat per a millorar la seua comoditat i rapidesa, aquestos volaran en una ruta esportiva i emocional al mateix temps, que serà desvetllada al complet les pròximes setmanes. 

 

Val a dir que per a avançar algunes dades, cal indicar que l'organització ha eliminat la zona alta del recorregut (a l'àrea de la Universitat Jaume I), tractant així de reduir el desnivell de la zona. Així mateix, s'eliminen fins a nou girs en els últims 2,5 quilòmetres, possibilitant que el recorregut siga més ràpid. Cal ressaltar també que a l’arribada, que es manté al Parc Ribalta, s'accedirà pujant pel carrer Saragossa i la Plaça de la Independència (coneguda popularment com La Farola) fins finalment accedir al parc, evitant així l'última pendent del recorregut. Finalment, cal confirmar que la resta de circuit serà més rectilini que a les anteriors edicions, afavorint així la seua rapidesa i comoditat per als corredors.

 

L'objectiu de l'organització sempre és igualar o superar les xifres d'inscripció de l'edició anterior, a més de la millora de les marques. Per aquest motiu, a més d'apostar pel nou recorregut, cal recordar que aquest any es va firmar un acord de col·laboració entre l'organització de la Marató BP Castelló, la Mitja Marató, el 10K Facsa Castelló, el C.A. Running Castelló i la Unió Atlètica Castelló, per a unificar els períodes d'inscripció i aplicar un descompte econòmic. D'aquesta manera, els corredors que s'inscriguen en la Marató i en la Mitja Marató, o en la Mitja Marató i el 10K Facsa Castelló, tindran un 13% de descompte en el preu. 

 

El coratge i força mental dels corredors populars que viuran corrent la festa de l'esport de Castelló estaran afavorits per les persones que els animaran amb la seua energia i presència. El compromís dels castellonencs creix cada any, la ciutat es bolca amb els corredors i l'animació es reconeix com un dels aspectes més valorats i importants per al corredor. Participar en una marató es converteix en una experiència única que val la pena viure. 

Últimes notícies

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.

The Terminal Hub destinarà 3 milions a rehabilitar la base del Victory a la Marina de València

The Terminal Hub ha anunciat una inversió de quasi 3 milions d’euros per a rehabilitar l’antiga base del Victory Challenge a la Marina de València i convertir-la en un nou hub tecnològic internacional.

El PSPV exigirà reprovar Mompó en Les Corts i la Diputació pels seus insults a Diana Morant

El PSPV-PSOE presentarà iniciatives en Les Corts i en la Diputació de València per reprovar el president provincial, Vicent Mompó, després dels que qualifica d'insults masclistes cap a la ministra Diana Morant.

Les intervencions dels bombers de València per risc de suïcidi es tripliquen des de 2020

Les actuacions dels bombers de València davant situacions de risc de suïcidi s’han triplicat des de 2020 i han arribat a 316 serveis en 2025. L’Ajuntament ha reforçat la formació, la mediació i la coordinació amb Policia i sanitaris per a afrontar estos casos.

La Generalitat porta al Suprem les delegacions de competències del Botànic en funcions

L’Advocacia General de la Generalitat ha presentat un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem contra les sentències del TSJCV que van avalar les delegacions de competències signades pel Consell del Botànic en funcions, que afecten actuacions per uns 65 milions d’euros del Pla Edificant.