Ho confirma el BOE: La mascareta serà obligatòria per a tots des dels sis anys

Una persona amb mascareta esperant el Metro a Barcelona el 13 d'abril de 2020

 

El Govern espanyol ha publicat en el BOE l’ordre sobre l’obligatorietat de l’ús de les mascaretes, en què concreta que se n’haurà de dur en el carrer, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic «sempre que no siga possible mantindre una distància de seguretat interpersonal de com a mínim dos metres».

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Només per persones majors de 6 anys

L’obligatorietat es fixa a partir dels sis anys, tot i que se’n recomana l’ús entre els tres i els cinc. Queden fora d’esta obligatorietat les activitats en les que, «per la naturalesa de les mateixes», resulte incompatible el seu ús, tot i que no concreta quines. L’ordre és vigent des de dijous i mentres dure l’estat d’alarma i les seues pròrrogues.

 

Tampoc estaran obligats a portar mascareta les persones que tinguen alguna dificultat respiratòria que puga vore’s agreujada pel seu ús. No n’hauran de dur tampoc aquelles persones per qui estigua contraindicat per motius de salut, de discapacitat o dependència.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.