Mascaretes per a fer esport: quan són obligatòries i quines són les millors

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

A partir d’este dijous 21 de maig serà obligatori portar mascareta quan no es puga mantindre la distància de seguretat | València Diari

 

El govern espanyol ja ha publicat en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) l’obligatorietat de portar mascareta en espais tancats i en espais oberts quan no es puga mantindre la distància de seguretat. Una de les conseqüències directes és l’ús obligat de la mascareta a l’hora de fer qualsevol classe d’activitat física a l’aire lliure i en espais tancats.

 

Fer deport també pot suposar risc de contagi, cosa que obliga a dur mascareta per a córrer, patinar o anar en bicicleta a partir d’este dijous 21 de maig. Molts es pregunten ara quan són obligatòries i quines són les millors. Segons les directrius de l’executiu, es disposa l’ús obligatori de mascaretes per a persones de sis anys cap avant en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o obert al públic, sempre que no siga possible mantindre una distància de seguretat interpersonal de, com a mínim, 2 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per tant, els que isquen a fer activitat física en llocs concorreguts a on no siga possible mantindre la distància mínima de seguretat de dos metres hauran d’usar, obligatòriament, mascaretes per a fer deport. 

 

La recomanació de Simón

El director del Centre de Coordinació d’Emergències Sanitàries, Fernando Simón, recomana que les persones que facen deport deixen una distància de seguretat major, cinc metres, perquè encara que siga a l’aire lliure és l’activitat que més risc de contagi comporta. Les autoritats sanitàries alerten del perill d’anar prop d’un altre deportista per la dispersió més gran de partícules de saliva en moviment.

 

Sobre quina classe de mascaretes és millor per a fer deport, les quirúrgiques o higièniques, que són les que més es gasten en el dia a dia, són precisament les menys recomanades per l’activitat física. I la causa d’això és perquè són massa fines.

 

A l’hora de fer deport la respiració és més intensa i el teixit de la mascareta es desgasta i s’humiteja molt més prompte, generant al voltant de la cara i les fosses nasals un hàbitat ideal per al virus (microclima facial) que augmenta el risc de contagi. Per la seua part, les FFP2 i FFP3 (amb filtre) estan homologades per l’OMS i estan fetes per a previndre l’entrada de qualsevol microorganisme de l’exterior, oferint més seguretat. No obstant això, tenen un inconvenient per a la pràctica deportiva: estan fetes de materials poc transpirables i incòmodes per a fer deport.

 

Per ara, la millor opció són les màscares de disseny deportiu que ja distribuïxen moltes empreses dedicades a l’activitat deportiva. Algunes d’elles fabriquen màscares ergonòmiques reutilitzables amb filtre intern i una combinació de teixits que facilita la transpiració i evita l’acumulació de bacteris.

 

Com que poden ser reutilitzables, permeten seguir les recomanacions del ministeri de Sanitat sobre els processos de desinfecció. Poden rentar-se amb detergent normal i aigua a temperatura entre 60º i 90º o submergir-les en dissolució de lleixiu amb aigua tèbia durant 30 minuts (recordant després llavar-les bé amb aigua i sabó per a llevar-los bé les restes de lleixiu).

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.