Mascaretes per a fer esport: quan són obligatòries i quines són les millors

Diversos ciutadans passejant pel Passeig Marítim de Barcelona dissabte, 2 de maig

A partir d’este dijous 21 de maig serà obligatori portar mascareta quan no es puga mantindre la distància de seguretat | València Diari

 

El govern espanyol ja ha publicat en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) l’obligatorietat de portar mascareta en espais tancats i en espais oberts quan no es puga mantindre la distància de seguretat. Una de les conseqüències directes és l’ús obligat de la mascareta a l’hora de fer qualsevol classe d’activitat física a l’aire lliure i en espais tancats.

 

Fer deport també pot suposar risc de contagi, cosa que obliga a dur mascareta per a córrer, patinar o anar en bicicleta a partir d’este dijous 21 de maig. Molts es pregunten ara quan són obligatòries i quines són les millors. Segons les directrius de l’executiu, es disposa l’ús obligatori de mascaretes per a persones de sis anys cap avant en la via pública, en espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic o obert al públic, sempre que no siga possible mantindre una distància de seguretat interpersonal de, com a mínim, 2 metres.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Per tant, els que isquen a fer activitat física en llocs concorreguts a on no siga possible mantindre la distància mínima de seguretat de dos metres hauran d’usar, obligatòriament, mascaretes per a fer deport. 

 

La recomanació de Simón

El director del Centre de Coordinació d’Emergències Sanitàries, Fernando Simón, recomana que les persones que facen deport deixen una distància de seguretat major, cinc metres, perquè encara que siga a l’aire lliure és l’activitat que més risc de contagi comporta. Les autoritats sanitàries alerten del perill d’anar prop d’un altre deportista per la dispersió més gran de partícules de saliva en moviment.

 

Sobre quina classe de mascaretes és millor per a fer deport, les quirúrgiques o higièniques, que són les que més es gasten en el dia a dia, són precisament les menys recomanades per l’activitat física. I la causa d’això és perquè són massa fines.

 

A l’hora de fer deport la respiració és més intensa i el teixit de la mascareta es desgasta i s’humiteja molt més prompte, generant al voltant de la cara i les fosses nasals un hàbitat ideal per al virus (microclima facial) que augmenta el risc de contagi. Per la seua part, les FFP2 i FFP3 (amb filtre) estan homologades per l’OMS i estan fetes per a previndre l’entrada de qualsevol microorganisme de l’exterior, oferint més seguretat. No obstant això, tenen un inconvenient per a la pràctica deportiva: estan fetes de materials poc transpirables i incòmodes per a fer deport.

 

Per ara, la millor opció són les màscares de disseny deportiu que ja distribuïxen moltes empreses dedicades a l’activitat deportiva. Algunes d’elles fabriquen màscares ergonòmiques reutilitzables amb filtre intern i una combinació de teixits que facilita la transpiració i evita l’acumulació de bacteris.

 

Com que poden ser reutilitzables, permeten seguir les recomanacions del ministeri de Sanitat sobre els processos de desinfecció. Poden rentar-se amb detergent normal i aigua a temperatura entre 60º i 90º o submergir-les en dissolució de lleixiu amb aigua tèbia durant 30 minuts (recordant després llavar-les bé amb aigua i sabó per a llevar-los bé les restes de lleixiu).

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.