Las mascaretes KN95 són las més eficaces per a filtrar les partícules del coronavirus

 

Un equip d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de la Universitat Northwestern (Regne Unit) ha provat des de samarretes i calcetins fins a pantalons vaquers i bosses d’envasar al buit per a determinar quina classe de material de mascareta és més eficaç per a atrapar les partícules que poden contindre virus com el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19.

 

En el seu treball, publicat en la revista ‘BMJ Open’, els investigadors van provar l’eficàcia de diferents teixits per a filtrar partícules d’entre 0,02 i 0,1 micròmetres (aproximadament de la grandària de la majoria dels virus) a altes velocitats, comparables a la tos o la respiració pesada. També van provar les mascaretes KN95 i les quirúrgiques.

 

Els resultats mostren que la majoria dels teixits que s’usen habitualment en les mascaretes no clíniques són eficaces per a filtrar les partícules. Les mascaretes KN95 van ser molt eficaces, encara que una bossa de buit HEPA reutilitzable va superar en alguns aspectes el rendiment de la KN95.

 

Quant a les mascaretes de fabricació casolana, les fabricades amb múltiples capes de tela van ser més eficaces, i les que també incorporaven una interfície, que normalment s’usa per a endurir els colls, van mostrar una millora significativa en el rendiment. No obstant això, esta millora en el rendiment també va fer que fora més difícil respirar a través d’elles que una màscara KN95.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.