Las mascaretes KN95 són las més eficaces per a filtrar les partícules del coronavirus

 

Un equip d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de la Universitat Northwestern (Regne Unit) ha provat des de samarretes i calcetins fins a pantalons vaquers i bosses d’envasar al buit per a determinar quina classe de material de mascareta és més eficaç per a atrapar les partícules que poden contindre virus com el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19.

 

En el seu treball, publicat en la revista ‘BMJ Open’, els investigadors van provar l’eficàcia de diferents teixits per a filtrar partícules d’entre 0,02 i 0,1 micròmetres (aproximadament de la grandària de la majoria dels virus) a altes velocitats, comparables a la tos o la respiració pesada. També van provar les mascaretes KN95 i les quirúrgiques.

 

Els resultats mostren que la majoria dels teixits que s’usen habitualment en les mascaretes no clíniques són eficaces per a filtrar les partícules. Les mascaretes KN95 van ser molt eficaces, encara que una bossa de buit HEPA reutilitzable va superar en alguns aspectes el rendiment de la KN95.

 

Quant a les mascaretes de fabricació casolana, les fabricades amb múltiples capes de tela van ser més eficaces, i les que també incorporaven una interfície, que normalment s’usa per a endurir els colls, van mostrar una millora significativa en el rendiment. No obstant això, esta millora en el rendiment també va fer que fora més difícil respirar a través d’elles que una màscara KN95.

Últimes notícies

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.

Metges alerten del fum dels incendis: el principal risc per a la salut

Societats mèdiques advertixen que el fum dels incendis forestals és el principal risc per a la salut, sobretot per a xiquets, majors, embarassades i pacients crònics, i oferixen pautes clares d’autoprotecció.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua fora de control després de cremar 8.500 hectàrees

El gran incendi forestal de la Vall d’Uixó encadena quatre jornades actiu després de calcinar 8.500 hectàrees. El perímetre no ha crescut de nit, però el foc continua sense controlar i manté desallotjaments i confinaments.

Nou cos tècnic del Valencia Basket amb l’arribada destacada d’Israel González

El Valencia Basket ha definit el cos tècnic del primer equip masculí per a la temporada 2026-27, amb Xavi Albert al capdavant i la incorporació destacada d’Israel González com a ajudant principal. L’estructura es completa amb diverses novetats en l’àrea de vídeo, rendiment, fisioteràpia i serveis mèdics.

Un estudi a Elx vincula la força del tronc amb un millor equilibri en fer-se major

Una investigació de la UMH i ISABIAL ha determinat que la estabilitat del tronc està més lligada a l’equilibri dinàmic que la força del maluc en adults físicament actius. Els resultats podrien guiar nous programes d’exercici per a previndre la pèrdua d’estabilitat en l’envelliment.

L’Elx tancarà l’estiu contra el Toulouse al Pinatar Arena el 8 d’agost

L’Elx ha programat un nou amistós de pretemporada contra el Toulouse, que es disputarà el 8 d’agost al Pinatar Arena, a San Pedro del Pinatar (Múrcia). El duel se sumarà a un estiu amb nombrosos rivals internacionals per preparar el debut en LALIGA.
FILMOTECA D'ESTIU