10.3 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Las mascaretes KN95 són las més eficaces per a filtrar les partícules del coronavirus

 

Un equip d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de la Universitat Northwestern (Regne Unit) ha provat des de samarretes i calcetins fins a pantalons vaquers i bosses d’envasar al buit per a determinar quina classe de material de mascareta és més eficaç per a atrapar les partícules que poden contindre virus com el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19.

 

En el seu treball, publicat en la revista ‘BMJ Open’, els investigadors van provar l’eficàcia de diferents teixits per a filtrar partícules d’entre 0,02 i 0,1 micròmetres (aproximadament de la grandària de la majoria dels virus) a altes velocitats, comparables a la tos o la respiració pesada. També van provar les mascaretes KN95 i les quirúrgiques.

 

Els resultats mostren que la majoria dels teixits que s’usen habitualment en les mascaretes no clíniques són eficaces per a filtrar les partícules. Les mascaretes KN95 van ser molt eficaces, encara que una bossa de buit HEPA reutilitzable va superar en alguns aspectes el rendiment de la KN95.

 

Quant a les mascaretes de fabricació casolana, les fabricades amb múltiples capes de tela van ser més eficaces, i les que també incorporaven una interfície, que normalment s’usa per a endurir els colls, van mostrar una millora significativa en el rendiment. No obstant això, esta millora en el rendiment també va fer que fora més difícil respirar a través d’elles que una màscara KN95.

Últimes notícies

La Generalitat repartirà en Nit de cap d’any polseres detectores de submissió química i reforçarà la seguretat

La Generalitat ha activat el dispositiu especial per a Nit de cap d'any i Any Nou i repartirà polseres que detecten drogues de submissió química. Hi haurà controls en locals, reforç del 112 i coordinació amb altres cossos policials.

Del somni europeu a la frenada: el València Basket acomiada l’any entre dubtes

El València Basket femení tanca 2025 amb un balanç agredolç: va fregar la final de l'Eurolliga i va revalidar la Lliga, però va acabar amb una ratxa de derrotes i molts dubtes.

València Basket tanca 2025 en la zona alta de l’Eurolliga i amb la Supercopa

L'equip va convertir ensopegades en impuls: va arrancar l'any amb derrotes assumibles, va conquistar la Supercopa i el va tancar en la part alta de l'Eurolliga.

Decomissen a València 73.000 llandes de refrescos i 3.000 xocolatines sense etiqueta en espanyol

La Policia Local ha decomissat en un majorista del districte marítim 72.852 begudes i 2.539 xocolatines per no tindre informació alimentària en espanyol. Els productes queden immobilitzats fins que Consum ho determine.

La Generalitat declara dotze Municipis Turístics en la Comunitat Valenciana en 2025

La Generalitat ha tramitat dotze reconeixements de Municipi Turístic en 2025 en la Comunitat Valenciana. La distinció facilita finançament addicional i reflectix millores en destins.

Sanitat administra un 14% més de dosi de la vacuna de la grip en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha administrat un 14% més de dosi de la vacuna de la grip que en la campanya anterior: 1.153.296 enfront d'1.012.609. L'augment es replica en totes les províncies i es reforça amb mesures d'impuls i vacunació enfront de la COVID-19.

La Policia Nacional ha detingut a Sagunt a una dona per robar a un ancià després de fer-se passar per cuidadora

Una dona ha sigut arrestada a Sagunt per entrar en la vivenda d'un home d'avançada edat fent-se passar per cuidadora i actuar amb altres dos còmplices. Després d'oblidar la seua motxilla, va intentar recuperar-la inventant-se un intent d'agressió sexual, segons la investigació policial.

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.