Las mascaretes KN95 són las més eficaces per a filtrar les partícules del coronavirus

 

Un equip d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de la Universitat Northwestern (Regne Unit) ha provat des de samarretes i calcetins fins a pantalons vaquers i bosses d’envasar al buit per a determinar quina classe de material de mascareta és més eficaç per a atrapar les partícules que poden contindre virus com el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19.

 

En el seu treball, publicat en la revista ‘BMJ Open’, els investigadors van provar l’eficàcia de diferents teixits per a filtrar partícules d’entre 0,02 i 0,1 micròmetres (aproximadament de la grandària de la majoria dels virus) a altes velocitats, comparables a la tos o la respiració pesada. També van provar les mascaretes KN95 i les quirúrgiques.

 

Els resultats mostren que la majoria dels teixits que s’usen habitualment en les mascaretes no clíniques són eficaces per a filtrar les partícules. Les mascaretes KN95 van ser molt eficaces, encara que una bossa de buit HEPA reutilitzable va superar en alguns aspectes el rendiment de la KN95.

 

Quant a les mascaretes de fabricació casolana, les fabricades amb múltiples capes de tela van ser més eficaces, i les que també incorporaven una interfície, que normalment s’usa per a endurir els colls, van mostrar una millora significativa en el rendiment. No obstant això, esta millora en el rendiment també va fer que fora més difícil respirar a través d’elles que una màscara KN95.

Últimes notícies

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.