Las mascaretes KN95 són las més eficaces per a filtrar les partícules del coronavirus

 

Un equip d’investigadors de la Universitat de Cambridge i de la Universitat Northwestern (Regne Unit) ha provat des de samarretes i calcetins fins a pantalons vaquers i bosses d’envasar al buit per a determinar quina classe de material de mascareta és més eficaç per a atrapar les partícules que poden contindre virus com el SARS-CoV-2, el virus que causa el Covid-19.

 

En el seu treball, publicat en la revista ‘BMJ Open’, els investigadors van provar l’eficàcia de diferents teixits per a filtrar partícules d’entre 0,02 i 0,1 micròmetres (aproximadament de la grandària de la majoria dels virus) a altes velocitats, comparables a la tos o la respiració pesada. També van provar les mascaretes KN95 i les quirúrgiques.

 

Els resultats mostren que la majoria dels teixits que s’usen habitualment en les mascaretes no clíniques són eficaces per a filtrar les partícules. Les mascaretes KN95 van ser molt eficaces, encara que una bossa de buit HEPA reutilitzable va superar en alguns aspectes el rendiment de la KN95.

 

Quant a les mascaretes de fabricació casolana, les fabricades amb múltiples capes de tela van ser més eficaces, i les que també incorporaven una interfície, que normalment s’usa per a endurir els colls, van mostrar una millora significativa en el rendiment. No obstant això, esta millora en el rendiment també va fer que fora més difícil respirar a través d’elles que una màscara KN95.

Últimes notícies

Baldoví insta a accelerar un front electoral a l’esquerra del PSPV

Joan Baldoví reclama accelerar un acord per a una candidatura única a l’esquerra del PSPV-PSOE a la Comunitat Valenciana i anuncia recursos i iniciatives de Compromís contra les polítiques del Consell de PP i Vox.

Detingut per calar foc a una vivenda d’Anna i deixar veïns i guàrdies ferits

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 36 anys per un incendi provocat en una vivenda d’Anna el 23 d’agost, que ha causat ferits per fum i cremades entre veïns i agents.

Trenta-nou vivendes públiques a València per a jóvens amb dificultats d’accés a un pis

L’Ajuntament de València ha adjudicat 39 vivendes de protecció pública a Patraix a persones menors de 45 anys amb forts problemes per accedir al lloguer privat. Les famílies seleccionades presenten alts nivells de vulnerabilitat i un llarg arrelament a la ciutat.

Més policia al Postiguet d’Alacant per frenar furts a banyistes

La Policia Nacional ha reforçat la vigilància a la platja del Postiguet d’Alacant per previndre furts a banyistes i ha resolt diversos casos este estiu. El cos policial ofereix també consells bàsics per reduir el risc de robatoris a la sorra.

La Rambleta acollirà ‘20:11 Memòria i justícia’ amb científics i víctimes de la DANA

La Rambleta acollirà el 18 de setembre la jornada ‘20:11 Memòria i justícia’, amb científics, col·lectius socials i víctimes de la DANA que va causar 231 morts.

Xixona vol multiplicar els mesos de pasturatge controlat per a previndre incendis

L’Ajuntament de Xixona preveu augmentar de fins a sis mesos a l’any el pasturatge controlat amb ramats d’ovelles als monts públics per a reduir el risc d’incendis forestals i millorar el manteniment de camins i tallafocs.

Agost tanca amb 225 morts per calor a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 225 morts atribuïbles a les altes temperatures en agost a la Comunitat Valenciana, fins a 517 des de l’inici de l’estiu i amb un fort augment respecte a 2025.

Controlat un incendi en una fàbrica tèxtil de Cocentaina després de tota la nit treballant

Els bombers han donat per controlat a les 6.45 hores un incendi en una fàbrica tèxtil d’un polígon industrial de Cocentaina, després de treballar-hi durant tota la matinada. No s’han registrat ferits, encara que el propietari ha sigut atés per una crisi nerviosa.