Les mascotes alimentades amb menjar casolà tenen el doble de probabilitats de ser obeses

L’obesitat és la primera pandèmia no infecciosa del segle XXI. Si la incidència en les persones ha augmentat de manera notable en els últims anys (un 15% més des de la dècada dels 90), en les mascotes el creixement és vertiginós, convertint-se en una preocupació de primer nivell per als veterinaris.

S’estima que, als països desenvolupats, entre el 20 i el 40% de les mascotes pateixen sobrepés o obesitat, per la qual cosa es considera el desordre nutricional més comú i un dels principals problemes de salut.

Però quin és el motiu?

El primer que hem de tindre en compte és que l’obesitat és una malaltia multifactorial, és a dir, són molts els factors que entren en joc quan parlem de l’augment de pes, com a ambientals, clínics, nutricionals o, fins i tot, genètics”, comenta Nuria López, Practice Manager d’AniCura Lauro Hospital Veterinari. Encara que no és el factor principal ni molt menys, la raça de la nostra mascota podria influenciar en l’excés de pes.

Diferents estudis han trobat una predisposició a l’obesitat en unes certes races de gossos, com Golden Retriever, Labrador, Cocker Spaniel, Caniche, Beagle, Teckle i Rottweiler. En el cas dels gats, algunes de les races que poden tindre una predisposició al sobrepés són Maine Coon, Persa, Ragdoll, Birmà o Bosc de Noruega.

Però el factor diferencial, quan parlem de sobrepés, són els hàbits de vida, concretament l’exercici físic i l’alimentació. En aquest sentit, diferents estudis han identificat una connexió directa entre la relació dels cuidadors amb les mascotes i el sobrepés dels animals, així com la influència dels hàbits de vida dels cuidadors.

Hui dia els gossos són considerats com un més de la família, la qual cosa és molt positiu. El problema ve quan això deriva a consentir-los capritxos o sobrealimentar-los perquè consideren que menjar més forma part de la seua felicitat”, comenta Nuria.

A més de la quantitat, el tipus de menjar que li donem a la nostra mascota també influeix en la seua forma física. El menjar casolà o les sobres del menjar humà no estan preparades per a ser usades per a alimentar a les mascotes, ja que no s’ajusten en composició nutricional a les seues necessitats energètiques.

De fet, segons un estudi realitzat a Suècia en 2010, els animals que mengen habitualment menjar casolà o sobres tenen el doble de possibilitats de ser obesos que aquells que no mengen aquests aliments.

Per a assegurar-nos que la nostra mascota està en un pes normal per a la seua raça, edat i sexe, és important que seguim les recomanacions alimentàries dels veterinaris especialitzats i evitar un estil de vida sedentari i una mala alimentació.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.