El missatge de Margarita del Val que ha generat preocupació: «No se sap»

 

Margarita del Val, viròloga i immunòloga del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut entrevistada este dimarts 29 de desembre en ‘Espejo Público’, d’Antena 3, a on ha parlat sobre la vacuna de Pfizer-BioNTech. La granadina Araceli Hidalgo, de noranta-sis anys, va ser la primera persona espanyola a vacunar-se el passat diumenge 27.

Del Val admet que el procés de vacunació al nostre país serà un llarg camí: «Les vacunes s’han de fabricar i això comporta un temps, per això el procés serà lent. Durant estos mesos es fabricaran diferents vacunes que puguen demostrar alguna cosa diferent de les que ja tenim. Ara mateix cap vacuna assegura que no puga contagiar a ningú», ha afirmat Del Val al programa matinal d’Antena 3.

 

 

Del Val opina sobre els asimptomàtics contagiosos

La viròloga del CSIC ha volgut parlar sobre els símptomes que pot deixar la vacuna, «que s’espera que no hi haja símptomes lleus ni greus en les persones vacunades, però encara no sabem si els vacunats queden exempts de contagiar el coronavirus, ja que els experiments previs fets en animals sí que multiplicaven el virus i eren capaços de contagiar a altres persones», ha manifestat l’experta.

 

«Els animals encomanaven, menys que els que no estaven vacunats, però tot i això ho feien. Hem de suposar que les persones vacunades poden ser contagioses, òbviament menys, però és possible, de manera que és probable que puguen contagiar el virus», ha afegit.

 

A demés, Margarita del Val ha afegit que «les persones vacunades podrien ser asimptomàtiques, el que per a la població vulnerable seria un triomf. Però per controlar la pandèmia no seria suficient», ha sentenciat.

 

Quan és conseguix la immunitat col·lectiva?

En relació amb la immunitat col·lectiva, la viròloga afirma que «es conseguix quan les persones vacunades no contagien el coronavirus, però això no se sap encara. Només estem segurs que serviran perquè estiguen menys saturades les UCI, els hospitals, i que òbviament mora menys gent», ha assegurat.

 

«És possible que d’ací a un any calga tornar a vacunar o potser trobarem altres vacunes que aconseguisquen més immunitat», ha assenyalat la viròloga.

 

 

Com mantenir les vacunes a la temperatura adequada?

En relació amb el tema de per què és important mantenir les vacunes de Pfizer a una temperatura de -70 °C, Del Val ha apuntat que «hi ha risc, per això calen més vacunes convencionals perquè es puguen guardar a les neveres. Necessitaríem vacunes convencionals que puguen emmagatzemar-se en qualsevol nevera. Per exemple, la de Moderna és més favorable en este sentit», ha opinat Margarita del Val en ‘Espejo Público’.

 

La rectificació de Margarita del Val

Per finalitzar la seua entrevista en Antena 3, Margarita del Val ha deixat un missatge positiu i ha volgut mirar enrere per rectificar algunes declaracions que va dir en el seu moment.

 

Del Val ha opinat sobre el procés de vacunació i considera que en principi tot anirà bé:

 

«Jo espero que sí. Jo no me les esperava (les vacunes), així que aprofite per rectificar. Jo pensava que arribarien més tard, però ha anat tot molt bé. Hi ha hagut molta investigació prèvia, la investigació no s’improvisa. Ha anat tot molt bé, hi ha hagut molt poques incidències. Veig que estem avançant, però tampoc s’ha acabat. Anem a poc a poc. No podem alegrar-nos de coses que encara no sabem», ha conclòs.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.