El missatge de Margarita del Val que ha generat preocupació: «No se sap»

 

Margarita del Val, viròloga i immunòloga del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut entrevistada este dimarts 29 de desembre en ‘Espejo Público’, d’Antena 3, a on ha parlat sobre la vacuna de Pfizer-BioNTech. La granadina Araceli Hidalgo, de noranta-sis anys, va ser la primera persona espanyola a vacunar-se el passat diumenge 27.

Del Val admet que el procés de vacunació al nostre país serà un llarg camí: «Les vacunes s’han de fabricar i això comporta un temps, per això el procés serà lent. Durant estos mesos es fabricaran diferents vacunes que puguen demostrar alguna cosa diferent de les que ja tenim. Ara mateix cap vacuna assegura que no puga contagiar a ningú», ha afirmat Del Val al programa matinal d’Antena 3.

 

 

Del Val opina sobre els asimptomàtics contagiosos

La viròloga del CSIC ha volgut parlar sobre els símptomes que pot deixar la vacuna, «que s’espera que no hi haja símptomes lleus ni greus en les persones vacunades, però encara no sabem si els vacunats queden exempts de contagiar el coronavirus, ja que els experiments previs fets en animals sí que multiplicaven el virus i eren capaços de contagiar a altres persones», ha manifestat l’experta.

 

«Els animals encomanaven, menys que els que no estaven vacunats, però tot i això ho feien. Hem de suposar que les persones vacunades poden ser contagioses, òbviament menys, però és possible, de manera que és probable que puguen contagiar el virus», ha afegit.

 

A demés, Margarita del Val ha afegit que «les persones vacunades podrien ser asimptomàtiques, el que per a la població vulnerable seria un triomf. Però per controlar la pandèmia no seria suficient», ha sentenciat.

 

Quan és conseguix la immunitat col·lectiva?

En relació amb la immunitat col·lectiva, la viròloga afirma que «es conseguix quan les persones vacunades no contagien el coronavirus, però això no se sap encara. Només estem segurs que serviran perquè estiguen menys saturades les UCI, els hospitals, i que òbviament mora menys gent», ha assegurat.

 

«És possible que d’ací a un any calga tornar a vacunar o potser trobarem altres vacunes que aconseguisquen més immunitat», ha assenyalat la viròloga.

 

 

Com mantenir les vacunes a la temperatura adequada?

En relació amb el tema de per què és important mantenir les vacunes de Pfizer a una temperatura de -70 °C, Del Val ha apuntat que «hi ha risc, per això calen més vacunes convencionals perquè es puguen guardar a les neveres. Necessitaríem vacunes convencionals que puguen emmagatzemar-se en qualsevol nevera. Per exemple, la de Moderna és més favorable en este sentit», ha opinat Margarita del Val en ‘Espejo Público’.

 

La rectificació de Margarita del Val

Per finalitzar la seua entrevista en Antena 3, Margarita del Val ha deixat un missatge positiu i ha volgut mirar enrere per rectificar algunes declaracions que va dir en el seu moment.

 

Del Val ha opinat sobre el procés de vacunació i considera que en principi tot anirà bé:

 

«Jo espero que sí. Jo no me les esperava (les vacunes), així que aprofite per rectificar. Jo pensava que arribarien més tard, però ha anat tot molt bé. Hi ha hagut molta investigació prèvia, la investigació no s’improvisa. Ha anat tot molt bé, hi ha hagut molt poques incidències. Veig que estem avançant, però tampoc s’ha acabat. Anem a poc a poc. No podem alegrar-nos de coses que encara no sabem», ha conclòs.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.