El missatge de Margarita del Val que ha generat preocupació: «No se sap»

 

Margarita del Val, viròloga i immunòloga del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut entrevistada este dimarts 29 de desembre en ‘Espejo Público’, d’Antena 3, a on ha parlat sobre la vacuna de Pfizer-BioNTech. La granadina Araceli Hidalgo, de noranta-sis anys, va ser la primera persona espanyola a vacunar-se el passat diumenge 27.

Del Val admet que el procés de vacunació al nostre país serà un llarg camí: «Les vacunes s’han de fabricar i això comporta un temps, per això el procés serà lent. Durant estos mesos es fabricaran diferents vacunes que puguen demostrar alguna cosa diferent de les que ja tenim. Ara mateix cap vacuna assegura que no puga contagiar a ningú», ha afirmat Del Val al programa matinal d’Antena 3.

 

 

Del Val opina sobre els asimptomàtics contagiosos

La viròloga del CSIC ha volgut parlar sobre els símptomes que pot deixar la vacuna, «que s’espera que no hi haja símptomes lleus ni greus en les persones vacunades, però encara no sabem si els vacunats queden exempts de contagiar el coronavirus, ja que els experiments previs fets en animals sí que multiplicaven el virus i eren capaços de contagiar a altres persones», ha manifestat l’experta.

 

«Els animals encomanaven, menys que els que no estaven vacunats, però tot i això ho feien. Hem de suposar que les persones vacunades poden ser contagioses, òbviament menys, però és possible, de manera que és probable que puguen contagiar el virus», ha afegit.

 

A demés, Margarita del Val ha afegit que «les persones vacunades podrien ser asimptomàtiques, el que per a la població vulnerable seria un triomf. Però per controlar la pandèmia no seria suficient», ha sentenciat.

 

Quan és conseguix la immunitat col·lectiva?

En relació amb la immunitat col·lectiva, la viròloga afirma que «es conseguix quan les persones vacunades no contagien el coronavirus, però això no se sap encara. Només estem segurs que serviran perquè estiguen menys saturades les UCI, els hospitals, i que òbviament mora menys gent», ha assegurat.

 

«És possible que d’ací a un any calga tornar a vacunar o potser trobarem altres vacunes que aconseguisquen més immunitat», ha assenyalat la viròloga.

 

 

Com mantenir les vacunes a la temperatura adequada?

En relació amb el tema de per què és important mantenir les vacunes de Pfizer a una temperatura de -70 °C, Del Val ha apuntat que «hi ha risc, per això calen més vacunes convencionals perquè es puguen guardar a les neveres. Necessitaríem vacunes convencionals que puguen emmagatzemar-se en qualsevol nevera. Per exemple, la de Moderna és més favorable en este sentit», ha opinat Margarita del Val en ‘Espejo Público’.

 

La rectificació de Margarita del Val

Per finalitzar la seua entrevista en Antena 3, Margarita del Val ha deixat un missatge positiu i ha volgut mirar enrere per rectificar algunes declaracions que va dir en el seu moment.

 

Del Val ha opinat sobre el procés de vacunació i considera que en principi tot anirà bé:

 

«Jo espero que sí. Jo no me les esperava (les vacunes), així que aprofite per rectificar. Jo pensava que arribarien més tard, però ha anat tot molt bé. Hi ha hagut molta investigació prèvia, la investigació no s’improvisa. Ha anat tot molt bé, hi ha hagut molt poques incidències. Veig que estem avançant, però tampoc s’ha acabat. Anem a poc a poc. No podem alegrar-nos de coses que encara no sabem», ha conclòs.

Últimes notícies

L’acampada educativa torna al centre de la plaça de la Verge de València després del Corpus

L’acampada de docents en suport a la vaga indefinida del professorat públic ha tornat al centre de la plaça de la Verge de València una vegada acabats els actes del Corpus, després d’haver-se desplaçat uns dies a un lateral per facilitar la celebració de la festa.

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.