El missatge de Margarita del Val que ha generat preocupació: «No se sap»

 

Margarita del Val, viròloga i immunòloga del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut entrevistada este dimarts 29 de desembre en ‘Espejo Público’, d’Antena 3, a on ha parlat sobre la vacuna de Pfizer-BioNTech. La granadina Araceli Hidalgo, de noranta-sis anys, va ser la primera persona espanyola a vacunar-se el passat diumenge 27.

Del Val admet que el procés de vacunació al nostre país serà un llarg camí: «Les vacunes s’han de fabricar i això comporta un temps, per això el procés serà lent. Durant estos mesos es fabricaran diferents vacunes que puguen demostrar alguna cosa diferent de les que ja tenim. Ara mateix cap vacuna assegura que no puga contagiar a ningú», ha afirmat Del Val al programa matinal d’Antena 3.

 

 

Del Val opina sobre els asimptomàtics contagiosos

La viròloga del CSIC ha volgut parlar sobre els símptomes que pot deixar la vacuna, «que s’espera que no hi haja símptomes lleus ni greus en les persones vacunades, però encara no sabem si els vacunats queden exempts de contagiar el coronavirus, ja que els experiments previs fets en animals sí que multiplicaven el virus i eren capaços de contagiar a altres persones», ha manifestat l’experta.

 

«Els animals encomanaven, menys que els que no estaven vacunats, però tot i això ho feien. Hem de suposar que les persones vacunades poden ser contagioses, òbviament menys, però és possible, de manera que és probable que puguen contagiar el virus», ha afegit.

 

A demés, Margarita del Val ha afegit que «les persones vacunades podrien ser asimptomàtiques, el que per a la població vulnerable seria un triomf. Però per controlar la pandèmia no seria suficient», ha sentenciat.

 

Quan és conseguix la immunitat col·lectiva?

En relació amb la immunitat col·lectiva, la viròloga afirma que «es conseguix quan les persones vacunades no contagien el coronavirus, però això no se sap encara. Només estem segurs que serviran perquè estiguen menys saturades les UCI, els hospitals, i que òbviament mora menys gent», ha assegurat.

 

«És possible que d’ací a un any calga tornar a vacunar o potser trobarem altres vacunes que aconseguisquen més immunitat», ha assenyalat la viròloga.

 

 

Com mantenir les vacunes a la temperatura adequada?

En relació amb el tema de per què és important mantenir les vacunes de Pfizer a una temperatura de -70 °C, Del Val ha apuntat que «hi ha risc, per això calen més vacunes convencionals perquè es puguen guardar a les neveres. Necessitaríem vacunes convencionals que puguen emmagatzemar-se en qualsevol nevera. Per exemple, la de Moderna és més favorable en este sentit», ha opinat Margarita del Val en ‘Espejo Público’.

 

La rectificació de Margarita del Val

Per finalitzar la seua entrevista en Antena 3, Margarita del Val ha deixat un missatge positiu i ha volgut mirar enrere per rectificar algunes declaracions que va dir en el seu moment.

 

Del Val ha opinat sobre el procés de vacunació i considera que en principi tot anirà bé:

 

«Jo espero que sí. Jo no me les esperava (les vacunes), així que aprofite per rectificar. Jo pensava que arribarien més tard, però ha anat tot molt bé. Hi ha hagut molta investigació prèvia, la investigació no s’improvisa. Ha anat tot molt bé, hi ha hagut molt poques incidències. Veig que estem avançant, però tampoc s’ha acabat. Anem a poc a poc. No podem alegrar-nos de coses que encara no sabem», ha conclòs.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.