El missatge de Margarita del Val que ha generat preocupació: «No se sap»

 

Margarita del Val, viròloga i immunòloga del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut entrevistada este dimarts 29 de desembre en ‘Espejo Público’, d’Antena 3, a on ha parlat sobre la vacuna de Pfizer-BioNTech. La granadina Araceli Hidalgo, de noranta-sis anys, va ser la primera persona espanyola a vacunar-se el passat diumenge 27.

Del Val admet que el procés de vacunació al nostre país serà un llarg camí: «Les vacunes s’han de fabricar i això comporta un temps, per això el procés serà lent. Durant estos mesos es fabricaran diferents vacunes que puguen demostrar alguna cosa diferent de les que ja tenim. Ara mateix cap vacuna assegura que no puga contagiar a ningú», ha afirmat Del Val al programa matinal d’Antena 3.

 

 

Del Val opina sobre els asimptomàtics contagiosos

La viròloga del CSIC ha volgut parlar sobre els símptomes que pot deixar la vacuna, «que s’espera que no hi haja símptomes lleus ni greus en les persones vacunades, però encara no sabem si els vacunats queden exempts de contagiar el coronavirus, ja que els experiments previs fets en animals sí que multiplicaven el virus i eren capaços de contagiar a altres persones», ha manifestat l’experta.

 

«Els animals encomanaven, menys que els que no estaven vacunats, però tot i això ho feien. Hem de suposar que les persones vacunades poden ser contagioses, òbviament menys, però és possible, de manera que és probable que puguen contagiar el virus», ha afegit.

 

A demés, Margarita del Val ha afegit que «les persones vacunades podrien ser asimptomàtiques, el que per a la població vulnerable seria un triomf. Però per controlar la pandèmia no seria suficient», ha sentenciat.

 

Quan és conseguix la immunitat col·lectiva?

En relació amb la immunitat col·lectiva, la viròloga afirma que «es conseguix quan les persones vacunades no contagien el coronavirus, però això no se sap encara. Només estem segurs que serviran perquè estiguen menys saturades les UCI, els hospitals, i que òbviament mora menys gent», ha assegurat.

 

«És possible que d’ací a un any calga tornar a vacunar o potser trobarem altres vacunes que aconseguisquen més immunitat», ha assenyalat la viròloga.

 

 

Com mantenir les vacunes a la temperatura adequada?

En relació amb el tema de per què és important mantenir les vacunes de Pfizer a una temperatura de -70 °C, Del Val ha apuntat que «hi ha risc, per això calen més vacunes convencionals perquè es puguen guardar a les neveres. Necessitaríem vacunes convencionals que puguen emmagatzemar-se en qualsevol nevera. Per exemple, la de Moderna és més favorable en este sentit», ha opinat Margarita del Val en ‘Espejo Público’.

 

La rectificació de Margarita del Val

Per finalitzar la seua entrevista en Antena 3, Margarita del Val ha deixat un missatge positiu i ha volgut mirar enrere per rectificar algunes declaracions que va dir en el seu moment.

 

Del Val ha opinat sobre el procés de vacunació i considera que en principi tot anirà bé:

 

«Jo espero que sí. Jo no me les esperava (les vacunes), així que aprofite per rectificar. Jo pensava que arribarien més tard, però ha anat tot molt bé. Hi ha hagut molta investigació prèvia, la investigació no s’improvisa. Ha anat tot molt bé, hi ha hagut molt poques incidències. Veig que estem avançant, però tampoc s’ha acabat. Anem a poc a poc. No podem alegrar-nos de coses que encara no sabem», ha conclòs.

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU