9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Mónica Oltra: «Som responsables i actuem davant de les dades del Covid-19»

 

La vicepresidenta del Govern valencià, Mónica Oltra, ha justificat el tancament perimetral del territori valencià des d’este divendres en què són un Executiu «responsable» i actuen en l’àmbit de les seues competències davant d’unes dades «inapel·lables» d’avanç del Covid-19.

 

Oltra ha assenyalat en la roda de premsa posterior al ple del Consell que esta última mesura és «absolutament necessària» i que l’Executiu valencià no es resignarà a l’increment de morts i de nous contagis, unes xifres que són «inassumibles».

 

Ha defensat que cada autonomia ha d’actuar en l’àmbit de les seues competències, i l’ha de fer «amb la contundència que suposa tindre la responsabilitat de salvaguardar la vida i la salut de les persones, que és el primer i el que ha de moure a tots els governs».

 

Preguntada sobre si el Govern valencià està «inquiet» amb el que passa en altres comunitats, com la de Madrid, Oltra ha opinat que, «en tot cas, inquiets hauran d’estar els ciutadans de les comunitats que no estan actuant a l’altura de les circumstàncies».

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.