Mónica Oltra: «Som responsables i actuem davant de les dades del Covid-19»

 

La vicepresidenta del Govern valencià, Mónica Oltra, ha justificat el tancament perimetral del territori valencià des d’este divendres en què són un Executiu «responsable» i actuen en l’àmbit de les seues competències davant d’unes dades «inapel·lables» d’avanç del Covid-19.

 

Oltra ha assenyalat en la roda de premsa posterior al ple del Consell que esta última mesura és «absolutament necessària» i que l’Executiu valencià no es resignarà a l’increment de morts i de nous contagis, unes xifres que són «inassumibles».

 

Ha defensat que cada autonomia ha d’actuar en l’àmbit de les seues competències, i l’ha de fer «amb la contundència que suposa tindre la responsabilitat de salvaguardar la vida i la salut de les persones, que és el primer i el que ha de moure a tots els governs».

 

Preguntada sobre si el Govern valencià està «inquiet» amb el que passa en altres comunitats, com la de Madrid, Oltra ha opinat que, «en tot cas, inquiets hauran d’estar els ciutadans de les comunitats que no estan actuant a l’altura de les circumstàncies».

Últimes notícies

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.