Mor un infermer de l’hospital de Llíria pel Covid-19 després d’estar 40 dies en l’UCI

 

Un infermer de l’Hospital de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha mort este 9 d’octubre per coronavirus després de passar 40 dies ingressat en l’UCI, segons ha informat en un comunicat el sindicat Satse, que ha lamentat la seua pèrdua i ha mostrat les seues condolences a la família.

 

Segons Satse, es tracta del primer professional d’Infermeria en el territori valencià víctima del Covid-19, i destinat en Urgències de l’Hospital de Llíria. L’infermer, de 60 anys, treballava en este centre des de novembre de 2018, a on va arribar traslladat des de l’Hospital La Fe.

 

Satse lamenta que «les dades de professionals sanitaris contagiats per Covid-19 en el territori valencià continuen augmentant», de manera que, a data del 25 de setembre, ascendien 3.312. En concret, segons les seues dades, en l’autonomia s’han contagiat 1.068 infermeres i 115 estaven en quarantena.

 

El sindicat demana millor protecció

El sindicat espera que estes xifres no continuen sumant perquè els infermers i infermeres valencians «puguen continuar vetlant per la salut de tots els ciutadans fent front a este virus amb totes les garanties possibles».

 

Satse ha subratllat que la mort de l’infermer de l’Hospital de Llíria ratifica en la seua exigència en què els professionals sanitaris «compten amb els equips de protecció adequats i necessaris, i que se’ls facen els test de diagnòstic necessaris al més prompte possible perquè només d’eixa manera s’evitarà el contagi i es podrà fer front al virus amb totes les garanties».

 

El Sindicat d’Infermeria vol destacar «l’enorme importància que té que els sanitaris compten amb els equips de protecció adequats per a atendre i cuidar a les persones contagiades o sospitoses de tindre el Covid-19».

Últimes notícies

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.