Mor un infermer de l’hospital de Llíria pel Covid-19 després d’estar 40 dies en l’UCI

 

Un infermer de l’Hospital de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha mort este 9 d’octubre per coronavirus després de passar 40 dies ingressat en l’UCI, segons ha informat en un comunicat el sindicat Satse, que ha lamentat la seua pèrdua i ha mostrat les seues condolences a la família.

 

Segons Satse, es tracta del primer professional d’Infermeria en el territori valencià víctima del Covid-19, i destinat en Urgències de l’Hospital de Llíria. L’infermer, de 60 anys, treballava en este centre des de novembre de 2018, a on va arribar traslladat des de l’Hospital La Fe.

 

Satse lamenta que «les dades de professionals sanitaris contagiats per Covid-19 en el territori valencià continuen augmentant», de manera que, a data del 25 de setembre, ascendien 3.312. En concret, segons les seues dades, en l’autonomia s’han contagiat 1.068 infermeres i 115 estaven en quarantena.

 

El sindicat demana millor protecció

El sindicat espera que estes xifres no continuen sumant perquè els infermers i infermeres valencians «puguen continuar vetlant per la salut de tots els ciutadans fent front a este virus amb totes les garanties possibles».

 

Satse ha subratllat que la mort de l’infermer de l’Hospital de Llíria ratifica en la seua exigència en què els professionals sanitaris «compten amb els equips de protecció adequats i necessaris, i que se’ls facen els test de diagnòstic necessaris al més prompte possible perquè només d’eixa manera s’evitarà el contagi i es podrà fer front al virus amb totes les garanties».

 

El Sindicat d’Infermeria vol destacar «l’enorme importància que té que els sanitaris compten amb els equips de protecció adequats per a atendre i cuidar a les persones contagiades o sospitoses de tindre el Covid-19».

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU