17.8 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Mor un infermer de l’hospital de Llíria pel Covid-19 després d’estar 40 dies en l’UCI

 

Un infermer de l’Hospital de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha mort este 9 d’octubre per coronavirus després de passar 40 dies ingressat en l’UCI, segons ha informat en un comunicat el sindicat Satse, que ha lamentat la seua pèrdua i ha mostrat les seues condolences a la família.

 

Segons Satse, es tracta del primer professional d’Infermeria en el territori valencià víctima del Covid-19, i destinat en Urgències de l’Hospital de Llíria. L’infermer, de 60 anys, treballava en este centre des de novembre de 2018, a on va arribar traslladat des de l’Hospital La Fe.

 

Satse lamenta que «les dades de professionals sanitaris contagiats per Covid-19 en el territori valencià continuen augmentant», de manera que, a data del 25 de setembre, ascendien 3.312. En concret, segons les seues dades, en l’autonomia s’han contagiat 1.068 infermeres i 115 estaven en quarantena.

 

El sindicat demana millor protecció

El sindicat espera que estes xifres no continuen sumant perquè els infermers i infermeres valencians «puguen continuar vetlant per la salut de tots els ciutadans fent front a este virus amb totes les garanties possibles».

 

Satse ha subratllat que la mort de l’infermer de l’Hospital de Llíria ratifica en la seua exigència en què els professionals sanitaris «compten amb els equips de protecció adequats i necessaris, i que se’ls facen els test de diagnòstic necessaris al més prompte possible perquè només d’eixa manera s’evitarà el contagi i es podrà fer front al virus amb totes les garanties».

 

El Sindicat d’Infermeria vol destacar «l’enorme importància que té que els sanitaris compten amb els equips de protecció adequats per a atendre i cuidar a les persones contagiades o sospitoses de tindre el Covid-19».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un jove de 21 anys i un altre resulta ferit greu en un atropellament a Castelló

Un atropellament anit al carrer Alemanya de Castelló se salda amb un jove mort i un altre ferit greu. El CICU va activar una SAMU que va confirmar la mort i va traslladar al ferit a l'Hospital General.

La Generalitat ha activat un És-Alert a Castelló pels forts vents

La Generalitat ha enviat un És-Alert als mòbils de Castelló per a alertar de ratxes molt intenses previstes este dissabte. Es demanen desplaçaments mínims i seguir canals oficials.

Bombers atenen prop d’un centenar d’incidències per vent a Castelló i Alacant

Les ratxes de vent han obligat els consorcis a atendre desenes d'intervencions, amb alerta roja a Castelló i sense ferits a Alacant. S'han reforçat parcs i llançat avisos de precaució.

Bigas va demanar calma a l’Elx: les ratxes passen i els resultats arribaran

Pedro Bigas va cridar a no dramatitzar la ratxa de set jornades sense guanyar i va sostindre que els resultats arribaran. Va reclamar solidesa arrere i confiança en el pla.

El València Basket s’aferra a la segona plaça a Andorra abans de la Copa

L'equip taronja visita al Morabanc Andorra amb la segona posició en joc i la Copa del Rei molt a la vora. Arriba de caure a Badalona i de reaccionar en l'Eurolliga.

Renfe suspén hui Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani i entre València i Castelló pel temporal

Renfe ha suspés durant tot el dissabte els servicis de Llarga i Mitjana distància en el Corredor Mediterrani entre la Comunitat Valenciana i Catalunya pel vent. Tres trens entre València i Castelló han sigut cancel·lats i la C-6 de Rodalia manté la normalitat.

Detenen a Alcoi a un empresari tèxtil per emprar estrangers sense contracte

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi al responsable d'una empresa de reciclatge de roba de segona mà per contractar estrangers sense alta ni contracte. En la inspecció es van localitzar quatre treballadors, dos d'ells en situació irregular.

Els fisioterapeutes reclamen més presència en la sanitat pública i especialitats oficials

El degà del ICOFCV, Josep Benítez, defén que reforçar la fisioteràpia en el sistema públic agilitza processos i reduïx costos, i urgix reconéixer especialitats.