Mor un infermer de l’hospital de Llíria pel Covid-19 després d’estar 40 dies en l’UCI

 

Un infermer de l’Hospital de Llíria, en el Camp de Túria (València), ha mort este 9 d’octubre per coronavirus després de passar 40 dies ingressat en l’UCI, segons ha informat en un comunicat el sindicat Satse, que ha lamentat la seua pèrdua i ha mostrat les seues condolences a la família.

 

Segons Satse, es tracta del primer professional d’Infermeria en el territori valencià víctima del Covid-19, i destinat en Urgències de l’Hospital de Llíria. L’infermer, de 60 anys, treballava en este centre des de novembre de 2018, a on va arribar traslladat des de l’Hospital La Fe.

 

Satse lamenta que «les dades de professionals sanitaris contagiats per Covid-19 en el territori valencià continuen augmentant», de manera que, a data del 25 de setembre, ascendien 3.312. En concret, segons les seues dades, en l’autonomia s’han contagiat 1.068 infermeres i 115 estaven en quarantena.

 

El sindicat demana millor protecció

El sindicat espera que estes xifres no continuen sumant perquè els infermers i infermeres valencians «puguen continuar vetlant per la salut de tots els ciutadans fent front a este virus amb totes les garanties possibles».

 

Satse ha subratllat que la mort de l’infermer de l’Hospital de Llíria ratifica en la seua exigència en què els professionals sanitaris «compten amb els equips de protecció adequats i necessaris, i que se’ls facen els test de diagnòstic necessaris al més prompte possible perquè només d’eixa manera s’evitarà el contagi i es podrà fer front al virus amb totes les garanties».

 

El Sindicat d’Infermeria vol destacar «l’enorme importància que té que els sanitaris compten amb els equips de protecció adequats per a atendre i cuidar a les persones contagiades o sospitoses de tindre el Covid-19».

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.