El MuVIM homenatjarà al director de cine valencià Berlanga

El MuVIM homenatjarà el centenari del naixement del director de cine valencià Lluís García Berlanga

Lluís García Berlanga | Diputació de València

 

El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) exhibirà l’any 2021 una exposició commemorativa del centenari del director valencià Lluís García Berlanga amb l’objectiu de «reconéixer la seua trajectòria vital, sense el que no es podria entendre el cinema ni bona part de la nostra memòria sentimental».

 

A demés, des de la Diputació de València han dit que la mostra aproximarà al públic la seua faceta més «íntima i desconeguda» gràcies a la col·laboració dels seus familiars. La Diputació ja està treballant en el disseny de la seua programació expositiva per al 2021, en la que «no podia faltar, i en un lloc destacat, un merescut homenatge a Lluís García Berlanga (1921-2010)».

 

García Berlanga va ser el gran renovador del cinema espanyol de la postguerra, director de pel·lícules com a ‘Benvingut, Mr. Marshall’, ‘L’escopeta nacional’, ‘Calabuch’ o ‘La vaquilla’, entre molts altres títols, pels que va ser premiat pels més importants festivals internacionals de cinema.

 

En 2021, el centenari del seu naixement

El 12 de juny de 2021 es compliran cent anys del seu naixement en València i el MuVIM –«fidel al seu compromís social i a la difusió amb perspectiva crítica de la cultura valenciana i universal»– no podia deixar passar l’oportunitat de reconéixer l’extensa trajectòria d’este famós cineasta, posseïdor del Premi Príncep d’Astúries de les Arts i membre de la Reial Acadèmia de Belles arts de Sant Ferran, entre altres nombrosos premis.

  

  

El Consell Valencià de Cultura va proclamar l’any 2021 com a Any García Berlanga, ja que és «una bona manera de recordar la seua vital aportació a l’art cinematogràfic espanyol i d’aproximar-nos a mig segle de la nostra història, la que va de 1950 al 2010».

 

I una volta aconseguida la declaració corresponent, el MuVIM se suma a ella mitjançant l’aportació d’un projecte expositiu que es treballava des de l’any 2019. D’eixa manera, coincidint amb l’efemèride, el MuVIM presentarà una exposició per a conéixer l’extensa obra del cineasta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.