23.3 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

El MuVIM homenatjarà al director de cine valencià Berlanga

El MuVIM homenatjarà el centenari del naixement del director de cine valencià Lluís García Berlanga

Lluís García Berlanga | Diputació de València

 

El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) exhibirà l’any 2021 una exposició commemorativa del centenari del director valencià Lluís García Berlanga amb l’objectiu de «reconéixer la seua trajectòria vital, sense el que no es podria entendre el cinema ni bona part de la nostra memòria sentimental».

 

A demés, des de la Diputació de València han dit que la mostra aproximarà al públic la seua faceta més «íntima i desconeguda» gràcies a la col·laboració dels seus familiars. La Diputació ja està treballant en el disseny de la seua programació expositiva per al 2021, en la que «no podia faltar, i en un lloc destacat, un merescut homenatge a Lluís García Berlanga (1921-2010)».

 

García Berlanga va ser el gran renovador del cinema espanyol de la postguerra, director de pel·lícules com a ‘Benvingut, Mr. Marshall’, ‘L’escopeta nacional’, ‘Calabuch’ o ‘La vaquilla’, entre molts altres títols, pels que va ser premiat pels més importants festivals internacionals de cinema.

 

En 2021, el centenari del seu naixement

El 12 de juny de 2021 es compliran cent anys del seu naixement en València i el MuVIM –«fidel al seu compromís social i a la difusió amb perspectiva crítica de la cultura valenciana i universal»– no podia deixar passar l’oportunitat de reconéixer l’extensa trajectòria d’este famós cineasta, posseïdor del Premi Príncep d’Astúries de les Arts i membre de la Reial Acadèmia de Belles arts de Sant Ferran, entre altres nombrosos premis.

  

  

El Consell Valencià de Cultura va proclamar l’any 2021 com a Any García Berlanga, ja que és «una bona manera de recordar la seua vital aportació a l’art cinematogràfic espanyol i d’aproximar-nos a mig segle de la nostra història, la que va de 1950 al 2010».

 

I una volta aconseguida la declaració corresponent, el MuVIM se suma a ella mitjançant l’aportació d’un projecte expositiu que es treballava des de l’any 2019. D’eixa manera, coincidint amb l’efemèride, el MuVIM presentarà una exposició per a conéixer l’extensa obra del cineasta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

78-99. València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket va véncer 78-99 al Hiopos Lleida amb encert exterior i autoritat després del descans. Pradilla va liderar als visitants i Batemon va sostindre als locals fins al tercer quart.

El Rayo Vallecano sentencia al Llevant amb eficàcia: 0-3 en el Ciutat

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant en el Ciutat gràcies a la seua efectivitat. De Fruits va firmar un doblet i Álvaro García va sentenciar al 64 amb un contraatac.

78-99: València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket es va imposar 78-99 en la pista del Hiopos Lleida després de trencar el dol en el tercer quart. Pradilla va liderar i l'encert exterior va marcar la diferència.

Moren dos banyistes a Guardamar i Oropesa després de ser rescatats de l’aigua

Dos hòmens van morir a la platja dels Roquetes (Guardamar del Segura) i en la cala Oropesa la Vella (Orpesa) després de ser trets de l'aigua inconscients. El CICU i el SAMU van intentar reanimar-los sense èxit.

Doblet de De Fruits per a un Rayo Vallecano còmode al descans en el Ciutat (0-2)

Jorge de Fruits anota dos gols i avança al Raig 0-2 en el Ciutat al descans. El Llevant va arribar a empatar, però el punt de Carlos Álvarez va ser anul·lat per fora de joc de Toljan.

Arturo Roig guanya el Premi Arrosser del Futur amb un arròs de conill, caragol, caça i bolets

El cuiner de Roig Viu (Albaida) s'imposa en Tastarròs 2025 amb una proposta que unix muntanya i horta. El festival va reunir desenes de restaurants i milers de degustacions.

Sedaví demana duplicar el Col·lector Oest per a no repetir els danys de la dana

A un any de la tragèdia, Sedaví reclama duplicar el Col·lector Oest i triplicar o quadruplicar les eixides cap a este per a evitar nous desbordes. Exigix alertes eficaços, obres àgils i reforç psicològic.

El Eldense destituïx a Javi Cabello i confia en Claudio Barragán de manera provisional

El Eldense cessa a Javi Cabello després de quatre jornades sense guanyar i només dos punts dels últims dotze. Claudio Barragán, tècnic del filial, assumix la banqueta de manera provisional.