El MuVIM homenatjarà al director de cine valencià Berlanga

El MuVIM homenatjarà el centenari del naixement del director de cine valencià Lluís García Berlanga

Lluís García Berlanga | Diputació de València

 

El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) exhibirà l’any 2021 una exposició commemorativa del centenari del director valencià Lluís García Berlanga amb l’objectiu de «reconéixer la seua trajectòria vital, sense el que no es podria entendre el cinema ni bona part de la nostra memòria sentimental».

 

A demés, des de la Diputació de València han dit que la mostra aproximarà al públic la seua faceta més «íntima i desconeguda» gràcies a la col·laboració dels seus familiars. La Diputació ja està treballant en el disseny de la seua programació expositiva per al 2021, en la que «no podia faltar, i en un lloc destacat, un merescut homenatge a Lluís García Berlanga (1921-2010)».

 

García Berlanga va ser el gran renovador del cinema espanyol de la postguerra, director de pel·lícules com a ‘Benvingut, Mr. Marshall’, ‘L’escopeta nacional’, ‘Calabuch’ o ‘La vaquilla’, entre molts altres títols, pels que va ser premiat pels més importants festivals internacionals de cinema.

 

En 2021, el centenari del seu naixement

El 12 de juny de 2021 es compliran cent anys del seu naixement en València i el MuVIM –«fidel al seu compromís social i a la difusió amb perspectiva crítica de la cultura valenciana i universal»– no podia deixar passar l’oportunitat de reconéixer l’extensa trajectòria d’este famós cineasta, posseïdor del Premi Príncep d’Astúries de les Arts i membre de la Reial Acadèmia de Belles arts de Sant Ferran, entre altres nombrosos premis.

  

  

El Consell Valencià de Cultura va proclamar l’any 2021 com a Any García Berlanga, ja que és «una bona manera de recordar la seua vital aportació a l’art cinematogràfic espanyol i d’aproximar-nos a mig segle de la nostra història, la que va de 1950 al 2010».

 

I una volta aconseguida la declaració corresponent, el MuVIM se suma a ella mitjançant l’aportació d’un projecte expositiu que es treballava des de l’any 2019. D’eixa manera, coincidint amb l’efemèride, el MuVIM presentarà una exposició per a conéixer l’extensa obra del cineasta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.