El MuVIM homenatjarà al director de cine valencià Berlanga

El MuVIM homenatjarà el centenari del naixement del director de cine valencià Lluís García Berlanga

Lluís García Berlanga | Diputació de València

 

El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) exhibirà l’any 2021 una exposició commemorativa del centenari del director valencià Lluís García Berlanga amb l’objectiu de «reconéixer la seua trajectòria vital, sense el que no es podria entendre el cinema ni bona part de la nostra memòria sentimental».

 

A demés, des de la Diputació de València han dit que la mostra aproximarà al públic la seua faceta més «íntima i desconeguda» gràcies a la col·laboració dels seus familiars. La Diputació ja està treballant en el disseny de la seua programació expositiva per al 2021, en la que «no podia faltar, i en un lloc destacat, un merescut homenatge a Lluís García Berlanga (1921-2010)».

 

García Berlanga va ser el gran renovador del cinema espanyol de la postguerra, director de pel·lícules com a ‘Benvingut, Mr. Marshall’, ‘L’escopeta nacional’, ‘Calabuch’ o ‘La vaquilla’, entre molts altres títols, pels que va ser premiat pels més importants festivals internacionals de cinema.

 

En 2021, el centenari del seu naixement

El 12 de juny de 2021 es compliran cent anys del seu naixement en València i el MuVIM –«fidel al seu compromís social i a la difusió amb perspectiva crítica de la cultura valenciana i universal»– no podia deixar passar l’oportunitat de reconéixer l’extensa trajectòria d’este famós cineasta, posseïdor del Premi Príncep d’Astúries de les Arts i membre de la Reial Acadèmia de Belles arts de Sant Ferran, entre altres nombrosos premis.

  

  

El Consell Valencià de Cultura va proclamar l’any 2021 com a Any García Berlanga, ja que és «una bona manera de recordar la seua vital aportació a l’art cinematogràfic espanyol i d’aproximar-nos a mig segle de la nostra història, la que va de 1950 al 2010».

 

I una volta aconseguida la declaració corresponent, el MuVIM se suma a ella mitjançant l’aportació d’un projecte expositiu que es treballava des de l’any 2019. D’eixa manera, coincidint amb l’efemèride, el MuVIM presentarà una exposició per a conéixer l’extensa obra del cineasta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.