El MuVIM homenatjarà al director de cine valencià Berlanga

El MuVIM homenatjarà el centenari del naixement del director de cine valencià Lluís García Berlanga

Lluís García Berlanga | Diputació de València

 

El Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM) exhibirà l’any 2021 una exposició commemorativa del centenari del director valencià Lluís García Berlanga amb l’objectiu de «reconéixer la seua trajectòria vital, sense el que no es podria entendre el cinema ni bona part de la nostra memòria sentimental».

 

A demés, des de la Diputació de València han dit que la mostra aproximarà al públic la seua faceta més «íntima i desconeguda» gràcies a la col·laboració dels seus familiars. La Diputació ja està treballant en el disseny de la seua programació expositiva per al 2021, en la que «no podia faltar, i en un lloc destacat, un merescut homenatge a Lluís García Berlanga (1921-2010)».

 

García Berlanga va ser el gran renovador del cinema espanyol de la postguerra, director de pel·lícules com a ‘Benvingut, Mr. Marshall’, ‘L’escopeta nacional’, ‘Calabuch’ o ‘La vaquilla’, entre molts altres títols, pels que va ser premiat pels més importants festivals internacionals de cinema.

 

En 2021, el centenari del seu naixement

El 12 de juny de 2021 es compliran cent anys del seu naixement en València i el MuVIM –«fidel al seu compromís social i a la difusió amb perspectiva crítica de la cultura valenciana i universal»– no podia deixar passar l’oportunitat de reconéixer l’extensa trajectòria d’este famós cineasta, posseïdor del Premi Príncep d’Astúries de les Arts i membre de la Reial Acadèmia de Belles arts de Sant Ferran, entre altres nombrosos premis.

  

  

El Consell Valencià de Cultura va proclamar l’any 2021 com a Any García Berlanga, ja que és «una bona manera de recordar la seua vital aportació a l’art cinematogràfic espanyol i d’aproximar-nos a mig segle de la nostra història, la que va de 1950 al 2010».

 

I una volta aconseguida la declaració corresponent, el MuVIM se suma a ella mitjançant l’aportació d’un projecte expositiu que es treballava des de l’any 2019. D’eixa manera, coincidint amb l’efemèride, el MuVIM presentarà una exposició per a conéixer l’extensa obra del cineasta.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.