Naix la primera agència espanyola d’auxiliars de vol amb síndrome de Down en València

 

Rosa Martínez porta anys dedicant-se al món dels congressos i actes en general, és mare de quatre fills, un d’ells amb síndrome de Down, i va decidir muntar la primera agència d‘auxiliars de vol per a jóvens amb esta anomalia genètica quan el seu fill va anunciar que volia treballar d’això, igual que ho feia la seua germana major.

 

D’eixa forma va nàixer en València Integrazafat@s, una agència inclusiva, ja que, segons explica en declaracions a Efe Rosa Martínez, a ella no li pareixia «just» que el seu fill Álvaro, per tindre síndrome de Down, no poguera dedicar-se al que ell volguera.

 

Martínez indica que no existix en Espanya cap agència pareguda i destaca que molta gent es «sorprén» que no hi haja auxiliars de vol amb síndrome de Down, quan sí que treballen en altres sectors.

 

És la primera de tota Espanya

María Palanca, Andrés Sánchez, Lidia Díaz i Elena Andrés són també jóvens amb síndrome de Down que al costat d’Álvaro estan formant-se per a estrenar-se com auxiliars de vol quan la pandèmia permeta més actes presencials i d’eixa forma poder dedicar-se una la professió que els apassiona.

 

«Es crearan actes amb ànima, donarem a conéixer una realitat i els assistents viuran una experiència nova», compta Rosa Martínez, qui està segura que «el somriure i l’amabilitat que tenen sempre esta gent» seran la seua millor carta de presentació i «aportaran moltíssim» a cada acte en el que participen.

 

Tots ells tenen ganes de començar a treballar i compten amb el seu «somriure» com l’arma més poderosa per a exercir amb èxit la nova faena i brillar en el món dels auxiliars de vol.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 2,5 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2,59 milions d’euros del Govern central dins d’un fons de 35 milions per a reforçar l’acollida de menors migrants no acompanyats. Els diners es destinaran a informació, suport psicosocial, escolarització, inserció sociolaboral i ampliació de places d’acollida.

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.

L’Associació Futbolistes Valencia CF entrega a l’hospital tot el fons per al tractament de Lubo Penev

L’Associació Futbolistes Valencia CF ha transferit al seu hospital a Bulgària tots els diners recaptats per a col·laborar en el tractament contra el càncer de l’exdelanter Lubo Penev, ara entrenador del Lokomotiv de Sofia.

L’Aeroport de València arriba als 6 milions de passatgers en mig any amb rècord de vols

L’Aeroport de València ha tancat el primer semestre del 2026 amb més de 6 milions de passatgers, un increment del 8 % respecte del 2025, impulsat sobretot pel trànsit internacional.

L’aeroport d’Alacant supera els 10 milions de passatgers en només mig any

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat el primer semestre de 2026 amb més de 10 milions de passatgers i un creixement pròxim al 10 %, impulsat sobretot pels vols internacionals, amb el Regne Unit al capdavant.

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.