12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Naix la primera agència espanyola d’auxiliars de vol amb síndrome de Down en València

 

Rosa Martínez porta anys dedicant-se al món dels congressos i actes en general, és mare de quatre fills, un d’ells amb síndrome de Down, i va decidir muntar la primera agència d‘auxiliars de vol per a jóvens amb esta anomalia genètica quan el seu fill va anunciar que volia treballar d’això, igual que ho feia la seua germana major.

 

D’eixa forma va nàixer en València Integrazafat@s, una agència inclusiva, ja que, segons explica en declaracions a Efe Rosa Martínez, a ella no li pareixia «just» que el seu fill Álvaro, per tindre síndrome de Down, no poguera dedicar-se al que ell volguera.

 

Martínez indica que no existix en Espanya cap agència pareguda i destaca que molta gent es «sorprén» que no hi haja auxiliars de vol amb síndrome de Down, quan sí que treballen en altres sectors.

 

És la primera de tota Espanya

María Palanca, Andrés Sánchez, Lidia Díaz i Elena Andrés són també jóvens amb síndrome de Down que al costat d’Álvaro estan formant-se per a estrenar-se com auxiliars de vol quan la pandèmia permeta més actes presencials i d’eixa forma poder dedicar-se una la professió que els apassiona.

 

«Es crearan actes amb ànima, donarem a conéixer una realitat i els assistents viuran una experiència nova», compta Rosa Martínez, qui està segura que «el somriure i l’amabilitat que tenen sempre esta gent» seran la seua millor carta de presentació i «aportaran moltíssim» a cada acte en el que participen.

 

Tots ells tenen ganes de començar a treballar i compten amb el seu «somriure» com l’arma més poderosa per a exercir amb èxit la nova faena i brillar en el món dels auxiliars de vol.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.