Un nou sistema basat en tecnologies DVD troba Covid-19 en menys de 30 minuts

 

Un sistema basat en tecnologies de DVD que fan els investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) permet la detecció del Covid-19 analitzant sèrum i saliva en menys de trenta minuts i per un preu per prova inferior als dos euros.

 

El sistema, creat a escala de laboratori i denominat BLEGUE-SARS-CoV-2, s’ha avaluat en assajos en col·laboració amb l’Hospital Clínic Universitari de València i el Servici Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV, segons un comunicat de la institució acadèmica.

 

Tecnologies en DVD

Es tracta d’un sistema biosensor, basat en tecnologies de DVD, que detecta anticossos específics (G, M i A) i antígens de SARS-CoV-2 -distingint-los a més dels de grip- d’una forma segura, ràpida, barata i efectiva.

 

«És un sistema semiautomàtic, format per un disc microfluídic i un lector basat en tecnologia DVD, que fa assajos en format bioxip amb elevada sensibilitat i selectivitat», explica Ángel Maquieira, catedràtic del Departament de Química i Director de l’Institut de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) en la UPV.

 

El sistema pot analitzar fins a un total de sis mostres de sèrum i saliva simultàniament, determinant anticossos tipus G, M i A i antígens específics del virus en menys de mitja hora. Inclou un programari d’adquisició, presentació i gestió de resultats, apunta Sergi Morais, professor del Departament de Química i investigador del IDM.

 

Avaluació del sistema

Els investigadors del IDM han avaluat les prestacions analítiques del sistema biosensor en un assaig doble cec, en col·laboració amb el Servici de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic, dirigit pel doctor David Navarro, i el Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV.

 

«Els resultats estan permetent obtindre informació molt valuosa per a identificar individus asimptomàtics positius, diferenciant-los tant dels no infectats, amb una elevada sensibilitat i selectivitat, com d’aquells que presenten altres infeccions com a grip estacional», destaca Ángel Maquieira.

 

Quan un pacient és positiu, la mostra serològica i/o de saliva genera un senyal òptic que permet la identificació d’individus que han patit la infecció o que la patixen en eixe moment i establix la concentració dels biomarcadors específics.

 

«El sistema creat permetrà un diagnòstic viral, ràpid i automatitzat, amb un cost molt inferior al dels kits actualment en ús», explica Morais. A demés, afig, els biosensors permetran fer un seguiment pràctic i eficient del nivell d’anticossos neutralitzadors una volta arribe la vacuna.

Últimes notícies

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.

Sánchez veu el València amb fam i creu que pot guanyar a Vitòria

L’entrenador interí del València, Óscar Sánchez, destaca la il·lusió i la passió del vestidor abans de visitar l’Alavés a Mendizorroza, i assegura que l’equip té nivell per a traure un triomf a Vitòria.

Ingressa a presó per apunyalar una dona en un camp de Carcaixent

Un home de 44 anys ha ingressat a presó acusat d’intentar assassinar una dona colombiana en una zona aïllada de Carcaixent després d’oferir-li una faena de cuidadora. La víctima va patir múltiples ganivetades en zones vitals però va ser auxiliada per conductors que passaven per allí.

Les ajudes per a autònoms i empreses de Ceuta començaran a cobrar-se en octubre

Les ajudes extraordinàries per a autònoms i empreses de Ceuta afectades per la crisi migratòria poden demanar-se des d’este dilluns i es cobraran a principis d’octubre. El ministre Arcadi España destaca que ja s’han presentat moltes sol·licituds davant l’Agència Tributària.