Un nou sistema basat en tecnologies DVD troba Covid-19 en menys de 30 minuts

 

Un sistema basat en tecnologies de DVD que fan els investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) permet la detecció del Covid-19 analitzant sèrum i saliva en menys de trenta minuts i per un preu per prova inferior als dos euros.

 

El sistema, creat a escala de laboratori i denominat BLEGUE-SARS-CoV-2, s’ha avaluat en assajos en col·laboració amb l’Hospital Clínic Universitari de València i el Servici Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV, segons un comunicat de la institució acadèmica.

 

Tecnologies en DVD

Es tracta d’un sistema biosensor, basat en tecnologies de DVD, que detecta anticossos específics (G, M i A) i antígens de SARS-CoV-2 -distingint-los a més dels de grip- d’una forma segura, ràpida, barata i efectiva.

 

«És un sistema semiautomàtic, format per un disc microfluídic i un lector basat en tecnologia DVD, que fa assajos en format bioxip amb elevada sensibilitat i selectivitat», explica Ángel Maquieira, catedràtic del Departament de Química i Director de l’Institut de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) en la UPV.

 

El sistema pot analitzar fins a un total de sis mostres de sèrum i saliva simultàniament, determinant anticossos tipus G, M i A i antígens específics del virus en menys de mitja hora. Inclou un programari d’adquisició, presentació i gestió de resultats, apunta Sergi Morais, professor del Departament de Química i investigador del IDM.

 

Avaluació del sistema

Els investigadors del IDM han avaluat les prestacions analítiques del sistema biosensor en un assaig doble cec, en col·laboració amb el Servici de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic, dirigit pel doctor David Navarro, i el Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV.

 

«Els resultats estan permetent obtindre informació molt valuosa per a identificar individus asimptomàtics positius, diferenciant-los tant dels no infectats, amb una elevada sensibilitat i selectivitat, com d’aquells que presenten altres infeccions com a grip estacional», destaca Ángel Maquieira.

 

Quan un pacient és positiu, la mostra serològica i/o de saliva genera un senyal òptic que permet la identificació d’individus que han patit la infecció o que la patixen en eixe moment i establix la concentració dels biomarcadors específics.

 

«El sistema creat permetrà un diagnòstic viral, ràpid i automatitzat, amb un cost molt inferior al dels kits actualment en ús», explica Morais. A demés, afig, els biosensors permetran fer un seguiment pràctic i eficient del nivell d’anticossos neutralitzadors una volta arribe la vacuna.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa de Catarroja ha prorrogat sis mesos la instrucció penal de la DANA

La magistrada ha ampliat altres sis mesos la instrucció a partir del 30 d'abril per la complexitat del cas, amb testimonis i peritatges encara pendents i a l'espera de missatges clau.

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.

Set ciutats s’alien per a un turisme urbà més sostenible i equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià cooperaran en una nova Xarxa de Destinacions Turístiques Urbanes. L'objectiu és avançar cap a un model sostenible que concilie els interessos de visitants i veïns.

Víctimes de la dana celebren que el TSJCV ha rebutjat investigar a Mazón i la causa seguix a Catarroja

Les associacions aplaudixen la rapidesa i unanimitat de la fallada, que retorna la causa al Jutjat 3 de Catarroja. Reclamen la fi de l'aforament de Mazón.

Martínez-Almeida afirma que només hi ha un partit que pot guanyar eleccions

L'alcalde de Madrid ha interpretat el resultat a Castella i Lleó com a prova que el PP és l'única alternativa capaç d'aglutinar majories socials. Ha demanat recuperar la centralitat i la convivència.

Catalá apel·la al respecte a la Justícia després del rebuig del TSJCV a investigar a Mazón

L'alcaldessa María José Catalá ha reiterat la seua respecte als procediments judicials després que el TSJCV descartara investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA. José Luis Martínez Almeida ha evitat valorar la decisió i ha demanat deixar treballar als tribunals.

Pérez Llorca subratlla que la unanimitat del TSJCV sobre Mazón deixa les coses molt clares

El president ha valorat la decisió del TSJCV de no investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha subratllat la unanimitat i la rapidesa de la fallada.

La jutgessa de Catarroja prorroga sis mesos la instrucció penal de la DANA

La jutgessa ha acordat prorrogar sis mesos, des del 30 d'abril, la investigació per la DANA de 2024 per diligències pendents i la seua complexitat. El jutjat encara espera recuperar els missatges de WhatsApp de l'excap de gabinet de l'expresident Carlos Mazón