Un nou sistema basat en tecnologies DVD troba Covid-19 en menys de 30 minuts

 

Un sistema basat en tecnologies de DVD que fan els investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) permet la detecció del Covid-19 analitzant sèrum i saliva en menys de trenta minuts i per un preu per prova inferior als dos euros.

 

El sistema, creat a escala de laboratori i denominat BLEGUE-SARS-CoV-2, s’ha avaluat en assajos en col·laboració amb l’Hospital Clínic Universitari de València i el Servici Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV, segons un comunicat de la institució acadèmica.

 

Tecnologies en DVD

Es tracta d’un sistema biosensor, basat en tecnologies de DVD, que detecta anticossos específics (G, M i A) i antígens de SARS-CoV-2 -distingint-los a més dels de grip- d’una forma segura, ràpida, barata i efectiva.

 

«És un sistema semiautomàtic, format per un disc microfluídic i un lector basat en tecnologia DVD, que fa assajos en format bioxip amb elevada sensibilitat i selectivitat», explica Ángel Maquieira, catedràtic del Departament de Química i Director de l’Institut de Reconeixement Molecular i Desenvolupament Tecnològic (IDM) en la UPV.

 

El sistema pot analitzar fins a un total de sis mostres de sèrum i saliva simultàniament, determinant anticossos tipus G, M i A i antígens específics del virus en menys de mitja hora. Inclou un programari d’adquisició, presentació i gestió de resultats, apunta Sergi Morais, professor del Departament de Química i investigador del IDM.

 

Avaluació del sistema

Els investigadors del IDM han avaluat les prestacions analítiques del sistema biosensor en un assaig doble cec, en col·laboració amb el Servici de Microbiologia i Parasitologia de l’Hospital Clínic, dirigit pel doctor David Navarro, i el Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la UPV.

 

«Els resultats estan permetent obtindre informació molt valuosa per a identificar individus asimptomàtics positius, diferenciant-los tant dels no infectats, amb una elevada sensibilitat i selectivitat, com d’aquells que presenten altres infeccions com a grip estacional», destaca Ángel Maquieira.

 

Quan un pacient és positiu, la mostra serològica i/o de saliva genera un senyal òptic que permet la identificació d’individus que han patit la infecció o que la patixen en eixe moment i establix la concentració dels biomarcadors específics.

 

«El sistema creat permetrà un diagnòstic viral, ràpid i automatitzat, amb un cost molt inferior al dels kits actualment en ús», explica Morais. A demés, afig, els biosensors permetran fer un seguiment pràctic i eficient del nivell d’anticossos neutralitzadors una volta arribe la vacuna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.