15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Noves restriccions per a fer front al coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha anunciat este diumenge l’adopció de noves mesures davant de l’evolució de la pandèmia, entre les que es troba la limitació de les reunions als convivents en l’espai privat i a dos persones de dos nuclis de convivència diferents en l’espai públic, i el confinament perimetral municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. 

 

Estes noves mesures entraran en vigor este dilluns, 25 de gener, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i s‘estendran fins al 15 de febrer.

 

Les noves mesures

En primer lloc, s’establix la limitació les reunions als convivents en l’espai privat, excepte excepcions, i a un màxim de dos persones de dos nuclis de convivència diferents a l’aire lliure excepte que es tracte de convivents. En els dos casos s’exceptuen les reunions laborals o institucionals, activitats en l’àmbit educatiu i les cures a persones vulnerables (majors, menors).

 

De la mateixa manera, es prorroga el confinament perimetral autonòmic i es decreta el municipal de les ciutats de més de 50.000 habitants durant els caps de setmana i festius. Estes són València, Alacant, Elx, Castelló, Torrevieja, Torrent, Orihuela, Gandia, Paterna, Benidorm, Sagunt, Alcoi, Sant Vicent del Raspeig, Elda-Petrer i Vila-real. El confinament perimetral municipal s’aplicarà des de les 15.00 hores del divendres a les 6.00 hores del dilluns següent.

 

Totes estes mesures quedaran reflectides en un decret del president de la Generalitat. A demés, Ximo Puig s’ha referit a l’evolució de la campanya de vacunació i a la necessitat de «prioritzar en la immunització» a persones en major situació de vulnerabilitat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.