L’OMS envia un missatge d’advertència: «El món ha d’estar més preparat»

Ejemplo de shortcode con estilo
  Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, […]

 

Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, ha manifestat el següent: «Esta no serà l’última pandèmia. La història ens ensenya que els brots i les pandèmies són una realitat. Però quan arribe la pròxima, el món ha d’estar més preparat que esta volta».

 

 

El perill de noves amenaces sanitàries, tan víriques com de qualsevol altre àmbit que posen en joc la salut de les persones a nivell mundial és clau per a preparar-nos de cara el futur. Segons el director de l’OMS: «En els últims anys, molts països han conseguit grans avenços en medicina però masses han oblidat els seus sistemes bàsics de salut pública que són la base per fer a front als brots de malalties infeccioses».

 

Més inversions en sanitat pública

Per a tractar de millorar la sanitat pública de tota la comunitat sanitària, el doctor Tedros ha demanat que s’invertisca en sanitat pública i ha parlat de l’exemple de Tailàndia, que ha millorat molt la sanitat pública en els últims 40 anys. A demés, també ha destacat l‘exemple d’Itàlia, que tot i ser el país que va rebre primerament el coronavirus i els seus efectes en la població, ha conseguit controlar els estralls del Covid-19.

 

Altres exemples que ha posat damunt de la taula el director de l’OMS són Mongòlia, que tot i estar al costat de la Xina, va saber aïllar correctament a la seua  població per a evitar una propagació major del virus entre els seus ciutadans. O l’exemple d’Uruguai, el que el seu sistema sanitari ha estat catalogat com un dels «més robustos» de tot el continent llatinoamericà.

 

Per a portar a terme l’avaluació governamental dels diferents països en l’àmbit de la gestió sanitària, l’OMS aplicarà a partir de demà el Reglament Sanitari Internacional, un instrument jurídic «més important en matèria de seguretat sanitària», el que  definirà els drets i les obligacions dels països en gestions d’esta classe d’emergències.

 

Segons es coneix, de l’estudi eixiran els elements que marquen quines característiques i situacions poden suposar una «emergència de salut públic d’interès internacional». A demés, el reglament també acull les garanties necessàries perquè els drets dels viatgers en el tractament de les seues dades personals siguen correctament gestionades.

Últimes notícies

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.

Avís groc dissabte de vesprada a Alacant per fortes pluges i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte un avís groc a la província d'Alacant per ruixats intensos de fins a 30 l/m² en una hora, amb tronades, granís i ratxes de vent fort. L’episodi podria marcar l’inici d’uns dies de precipitacions intenses en l’àrea mediterrània.

El càncer de mama és el tumor més diagnosticat entre dones valencianes

L’Associació Espanyola Contra el Càncer en València destaca que el càncer de mama és el tumor més freqüent en dones a la Comunitat Valenciana, sobretot entre 45 i 54 anys, i reclama atenció integral més enllà del tractament mèdic.

El port d’Alacant dispara el trànsit de mercaderies quasi un 23% fins a agost

El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.

PortCastelló dissenya noves excursions per a creuers de luxe en la província

La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.