L’OMS envia un missatge d’advertència: «El món ha d’estar més preparat»

 

Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, ha manifestat el següent: «Esta no serà l’última pandèmia. La història ens ensenya que els brots i les pandèmies són una realitat. Però quan arribe la pròxima, el món ha d’estar més preparat que esta volta».

 

 

El perill de noves amenaces sanitàries, tan víriques com de qualsevol altre àmbit que posen en joc la salut de les persones a nivell mundial és clau per a preparar-nos de cara el futur. Segons el director de l’OMS: «En els últims anys, molts països han conseguit grans avenços en medicina però masses han oblidat els seus sistemes bàsics de salut pública que són la base per fer a front als brots de malalties infeccioses».

 

Més inversions en sanitat pública

Per a tractar de millorar la sanitat pública de tota la comunitat sanitària, el doctor Tedros ha demanat que s’invertisca en sanitat pública i ha parlat de l’exemple de Tailàndia, que ha millorat molt la sanitat pública en els últims 40 anys. A demés, també ha destacat l‘exemple d’Itàlia, que tot i ser el país que va rebre primerament el coronavirus i els seus efectes en la població, ha conseguit controlar els estralls del Covid-19.

 

Altres exemples que ha posat damunt de la taula el director de l’OMS són Mongòlia, que tot i estar al costat de la Xina, va saber aïllar correctament a la seua  població per a evitar una propagació major del virus entre els seus ciutadans. O l’exemple d’Uruguai, el que el seu sistema sanitari ha estat catalogat com un dels «més robustos» de tot el continent llatinoamericà.

 

Per a portar a terme l’avaluació governamental dels diferents països en l’àmbit de la gestió sanitària, l’OMS aplicarà a partir de demà el Reglament Sanitari Internacional, un instrument jurídic «més important en matèria de seguretat sanitària», el que  definirà els drets i les obligacions dels països en gestions d’esta classe d’emergències.

 

Segons es coneix, de l’estudi eixiran els elements que marquen quines característiques i situacions poden suposar una «emergència de salut públic d’interès internacional». A demés, el reglament també acull les garanties necessàries perquè els drets dels viatgers en el tractament de les seues dades personals siguen correctament gestionades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.