L’OMS envia un missatge d’advertència: «El món ha d’estar més preparat»

 

Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, ha manifestat el següent: «Esta no serà l’última pandèmia. La història ens ensenya que els brots i les pandèmies són una realitat. Però quan arribe la pròxima, el món ha d’estar més preparat que esta volta».

 

 

El perill de noves amenaces sanitàries, tan víriques com de qualsevol altre àmbit que posen en joc la salut de les persones a nivell mundial és clau per a preparar-nos de cara el futur. Segons el director de l’OMS: «En els últims anys, molts països han conseguit grans avenços en medicina però masses han oblidat els seus sistemes bàsics de salut pública que són la base per fer a front als brots de malalties infeccioses».

 

Més inversions en sanitat pública

Per a tractar de millorar la sanitat pública de tota la comunitat sanitària, el doctor Tedros ha demanat que s’invertisca en sanitat pública i ha parlat de l’exemple de Tailàndia, que ha millorat molt la sanitat pública en els últims 40 anys. A demés, també ha destacat l‘exemple d’Itàlia, que tot i ser el país que va rebre primerament el coronavirus i els seus efectes en la població, ha conseguit controlar els estralls del Covid-19.

 

Altres exemples que ha posat damunt de la taula el director de l’OMS són Mongòlia, que tot i estar al costat de la Xina, va saber aïllar correctament a la seua  població per a evitar una propagació major del virus entre els seus ciutadans. O l’exemple d’Uruguai, el que el seu sistema sanitari ha estat catalogat com un dels «més robustos» de tot el continent llatinoamericà.

 

Per a portar a terme l’avaluació governamental dels diferents països en l’àmbit de la gestió sanitària, l’OMS aplicarà a partir de demà el Reglament Sanitari Internacional, un instrument jurídic «més important en matèria de seguretat sanitària», el que  definirà els drets i les obligacions dels països en gestions d’esta classe d’emergències.

 

Segons es coneix, de l’estudi eixiran els elements que marquen quines característiques i situacions poden suposar una «emergència de salut públic d’interès internacional». A demés, el reglament també acull les garanties necessàries perquè els drets dels viatgers en el tractament de les seues dades personals siguen correctament gestionades.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps continua estable i San José arriba amb pluges febles i més fresc en la Comunitat

Hui s'espera temps estable i amb nuvolositat en augment en la Comunitat Valenciana. El dijous, festivitat de San José, podrà ploure feblement i baixaran les màximes, sobretot a l'interior de València i Castelló.

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.