Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

L’OMS envia un missatge d’advertència: «El món ha d’estar més preparat»

 

Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, ha manifestat el següent: «Esta no serà l’última pandèmia. La història ens ensenya que els brots i les pandèmies són una realitat. Però quan arribe la pròxima, el món ha d’estar més preparat que esta volta».

 

 

El perill de noves amenaces sanitàries, tan víriques com de qualsevol altre àmbit que posen en joc la salut de les persones a nivell mundial és clau per a preparar-nos de cara el futur. Segons el director de l’OMS: «En els últims anys, molts països han conseguit grans avenços en medicina però masses han oblidat els seus sistemes bàsics de salut pública que són la base per fer a front als brots de malalties infeccioses».

 

Més inversions en sanitat pública

Per a tractar de millorar la sanitat pública de tota la comunitat sanitària, el doctor Tedros ha demanat que s’invertisca en sanitat pública i ha parlat de l’exemple de Tailàndia, que ha millorat molt la sanitat pública en els últims 40 anys. A demés, també ha destacat l‘exemple d’Itàlia, que tot i ser el país que va rebre primerament el coronavirus i els seus efectes en la població, ha conseguit controlar els estralls del Covid-19.

 

Altres exemples que ha posat damunt de la taula el director de l’OMS són Mongòlia, que tot i estar al costat de la Xina, va saber aïllar correctament a la seua  població per a evitar una propagació major del virus entre els seus ciutadans. O l’exemple d’Uruguai, el que el seu sistema sanitari ha estat catalogat com un dels «més robustos» de tot el continent llatinoamericà.

 

Per a portar a terme l’avaluació governamental dels diferents països en l’àmbit de la gestió sanitària, l’OMS aplicarà a partir de demà el Reglament Sanitari Internacional, un instrument jurídic «més important en matèria de seguretat sanitària», el que  definirà els drets i les obligacions dels països en gestions d’esta classe d’emergències.

 

Segons es coneix, de l’estudi eixiran els elements que marquen quines característiques i situacions poden suposar una «emergència de salut públic d’interès internacional». A demés, el reglament també acull les garanties necessàries perquè els drets dels viatgers en el tractament de les seues dades personals siguen correctament gestionades.

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.