L’OMS envia un missatge d’advertència: «El món ha d’estar més preparat»

 

Este dilluns s’ha anunciat, des de Rússia, que la vacuna contra el coronavirus que ha creat -Sputnik V- serà distribuïda per diferents clíniques de Moscú. Tot i això, el que pareixia un raig d’esperança per a intentar frenar esta crisi sanitària de caràcter mundial, Tedros Adhanom Ghebreyesus, director de l’Organització Mundial de la Salut, ha manifestat el següent: «Esta no serà l’última pandèmia. La història ens ensenya que els brots i les pandèmies són una realitat. Però quan arribe la pròxima, el món ha d’estar més preparat que esta volta».

 

 

El perill de noves amenaces sanitàries, tan víriques com de qualsevol altre àmbit que posen en joc la salut de les persones a nivell mundial és clau per a preparar-nos de cara el futur. Segons el director de l’OMS: «En els últims anys, molts països han conseguit grans avenços en medicina però masses han oblidat els seus sistemes bàsics de salut pública que són la base per fer a front als brots de malalties infeccioses».

 

Més inversions en sanitat pública

Per a tractar de millorar la sanitat pública de tota la comunitat sanitària, el doctor Tedros ha demanat que s’invertisca en sanitat pública i ha parlat de l’exemple de Tailàndia, que ha millorat molt la sanitat pública en els últims 40 anys. A demés, també ha destacat l‘exemple d’Itàlia, que tot i ser el país que va rebre primerament el coronavirus i els seus efectes en la població, ha conseguit controlar els estralls del Covid-19.

 

Altres exemples que ha posat damunt de la taula el director de l’OMS són Mongòlia, que tot i estar al costat de la Xina, va saber aïllar correctament a la seua  població per a evitar una propagació major del virus entre els seus ciutadans. O l’exemple d’Uruguai, el que el seu sistema sanitari ha estat catalogat com un dels «més robustos» de tot el continent llatinoamericà.

 

Per a portar a terme l’avaluació governamental dels diferents països en l’àmbit de la gestió sanitària, l’OMS aplicarà a partir de demà el Reglament Sanitari Internacional, un instrument jurídic «més important en matèria de seguretat sanitària», el que  definirà els drets i les obligacions dels països en gestions d’esta classe d’emergències.

 

Segons es coneix, de l’estudi eixiran els elements que marquen quines característiques i situacions poden suposar una «emergència de salut públic d’interès internacional». A demés, el reglament també acull les garanties necessàries perquè els drets dels viatgers en el tractament de les seues dades personals siguen correctament gestionades.

Últimes notícies

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.

Les màximes pugen fins als 34 °C en un dilluns amb 25 graus de diferència amb les mínimes

Les màximes han arribat este dilluns als 34 °C en comarques de l’interior de Castelló i València, amb salts de més de 25 graus respecte a les mínimes en alguns punts. Ademús ha registrat 8,3 °C de mínima i 33,7 °C de màxima, mentre València ciutat ha arribat als 32,5 °C.