12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

120 oportunitats laborals per a desocupats majors de 30 anys en l’Ajuntament de València

 

Nova oportunitat laboral en València. L’Ajuntament contractarà a 120 persones desocupades majors de 30 anys abans de què acabe l’any, a través de València Activa. D’esta manera ho ha anunciat la responsable de l’Àrea de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé.

 

Els requisits per a poder optar als contractes i accions formatives vinculades a este pla d’ocupació són estar empadronat en València, inscrit en LABORA com a demandant d’ocupació i en l’Agència d’Ocupació València Activa, a demés de tindre més de 30 anys.

 

Esta contractació es pot posar en marxa gràcies a una subvenció de LABORA de més d’1,6 milions d’euros que permetrà formalitzar 120 contractes laborals directes en l’Ajuntament de València durant un període de 6 mesos.

 

Este pla d’ocupació, al costat d’un catàleg de formació específica, s’emmarquen dins del programa Oportunitats de València Activa, dirigit a persones desocupades majors de 30 anys i que es troben en atur de llarga duració.

 

Un 62% més de subvenció enguany

«Enguany l’Ajuntament de València ha rebut un 62% més de subvenció», ha explicat Bernabé, ja que «l’any passat es va concedir una subvenció de 988.567 euros». En este sentit, l’edil ha destacat que enguany es podrà contractar a «50 més que l’any anterior».

 

Bernabé ha destacat que «des de l’Ajuntament de València i València Activa, apostem per la creació d’ocupació de qualitat i per una formació contínua i gratuïta». En este sentit, ha remarcat que «a causa del context en el que ens trobem és més necessari que mai fer esta classe d’accions des de les administracions dirigides a combatre la desocupació entre estos col·lectius de població».

 

Formació per a majors de 55 anys

Per part seua, el pla d’ocupació Oportunitats compta amb accions formatives específiques i gratuïtes per a persones majors de 55 anys. «Més de 100 persones podran fer cursos concrets sobre la superació de la bretxa digital i anglés, destinant-se 25.000 euros des del consistori per a estes accions formatives», ha destacat Bernabé.

 

En eixe sentit, la regidora ha explicat que «és necessari posar en marxa mesures que afavorisquen l’accés a una formació per a poder millorar les oportunitats d’este col·lectiu de difícil inserció a l’hora de trobar una ocupació».

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.