11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals

 

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals. Ho ha dit en el documental ‘Francesco’, dirigit pel rus Evgeny Afineevsky i que s’ha estrenat este dimecres en el Festival de Cinema de Roma. Durant el transcurs de l’entrevista, el pontífex reflexiona sobre esta classe d’unions i diu el següent: «El que hem de fer és una llei de convivència civil. Tenen dret a estar coberts legalment», exposa el Papa Francesc: «Jo vaig defensar això».

 

Tal com recull La Razón, el Papa no es referix en cap moment a estos enllaços com «matrimoni». Tot i això, l’any 2010 l’arquebisbe de Buenos Aires es va posicionar en contra de la legalització del «matrimoni» homosexual. D’altra banda, fa una crida amb l’objectiu de què l’església acompanye al col·lectiu LGTBI+: «Les persones homosexuals tenen dret a estar en família, són fills de Déu, tenen dret a una família. No es pot fer fora de la família a ningú, ni fer la vida impossible per això».  

 

A banda del Papa Francesc, el documental recull el testimoni d’una parella homosexual d’italians que es van animar a portar els seus xiquets a la parròquia després de parlar amb el pontífex.

 

Primera volta que el Vaticà es mostra a favor

En este sentit, fa poc menys d’un any la Santa Seu defensava que «no existix cap classe d’obertura a les unions entre persones del mateix sexe». El secretari de la Congregació per la Doctrina de la Fe, Giacomo Morandi, va aclarir la postura del Vaticà sobre les unions entre persones del mateix sexe després de la publicació de l’últim estudi de la Pontifícia Comissió Bíblica preguntant-se: «Qui és l’home?».

 

Segons indica el citat mitjà, Morandi va indicar que «la institució del matrimoni, constituïda per la relació estable entre marit i muller, es presenta constantment com evident i normativa en tota la tradició bíblica. No hi ha exemples ‘d’unió’ legalment reconeguda entre persones del mateix sexe». D’esta forma, esta és la primera volta que el Vaticà es mostra a favor dels matrimonis homosexuals.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.