14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals

 

El Papa Francesc es mostra a favor d’aprovar lleis que reconeguen el matrimoni entre parelles homosexuals. Ho ha dit en el documental ‘Francesco’, dirigit pel rus Evgeny Afineevsky i que s’ha estrenat este dimecres en el Festival de Cinema de Roma. Durant el transcurs de l’entrevista, el pontífex reflexiona sobre esta classe d’unions i diu el següent: «El que hem de fer és una llei de convivència civil. Tenen dret a estar coberts legalment», exposa el Papa Francesc: «Jo vaig defensar això».

 

Tal com recull La Razón, el Papa no es referix en cap moment a estos enllaços com «matrimoni». Tot i això, l’any 2010 l’arquebisbe de Buenos Aires es va posicionar en contra de la legalització del «matrimoni» homosexual. D’altra banda, fa una crida amb l’objectiu de què l’església acompanye al col·lectiu LGTBI+: «Les persones homosexuals tenen dret a estar en família, són fills de Déu, tenen dret a una família. No es pot fer fora de la família a ningú, ni fer la vida impossible per això».  

 

A banda del Papa Francesc, el documental recull el testimoni d’una parella homosexual d’italians que es van animar a portar els seus xiquets a la parròquia després de parlar amb el pontífex.

 

Primera volta que el Vaticà es mostra a favor

En este sentit, fa poc menys d’un any la Santa Seu defensava que «no existix cap classe d’obertura a les unions entre persones del mateix sexe». El secretari de la Congregació per la Doctrina de la Fe, Giacomo Morandi, va aclarir la postura del Vaticà sobre les unions entre persones del mateix sexe després de la publicació de l’últim estudi de la Pontifícia Comissió Bíblica preguntant-se: «Qui és l’home?».

 

Segons indica el citat mitjà, Morandi va indicar que «la institució del matrimoni, constituïda per la relació estable entre marit i muller, es presenta constantment com evident i normativa en tota la tradició bíblica. No hi ha exemples ‘d’unió’ legalment reconeguda entre persones del mateix sexe». D’esta forma, esta és la primera volta que el Vaticà es mostra a favor dels matrimonis homosexuals.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.