El Papa prohibeix als funcionaris vaticans acceptar regals de més de 40 euros

El papa Francisco serà l’únic funcionari de la Santa Seu que podrà rebre regals per valor de més de 40 euros, com els que habitualment li entreguen els caps d’Estat i de Govern quan són rebuts en el Palau Apostòlic.

La resta de treballadors de la Cúria romana tenen prohibit rebre i sol·licitar presents per valor superior a la citada xifra: ho preveu la nova llei anticorrupció feta pública este dijous pel Vaticà i signada dilluns passat per Jorge Mario Bergoglio.

Amb esta normativa, els cardenals i directius dels organismes de la Santa Seu hauran a més de signar una declaració en la qual asseguren que no tenen condemnes ni estan sent jutjats o investigats per frau, terrorisme, llavat de diner negre, explotació de menors, evasió fiscal o corrupció. Tampoc se’ls permet tindre inversions en paradisos fiscals o participacions en empreses que actuen en sectors considerats contraris a la doctrina social de l’Església catòlica.

Hauran de signar este document en el qual certifiquen la seua trajectòria penal irreprotxable tant en el moment d’iniciar la seua relació laboral amb la Santa Seu com cada dos anys.

 

Nova Llei Anticorrupció

 

La nova llei anticorrupció, aprovada amb un ‘motu proprio’ del Papa, arriba quasi un any després de l’aprovació d’una altra norma que va marcar un abans i un després en la manera de gestionar als proveïdors i contractistes per part del xicotet Estat, en massa ocasions influenciades per les amistats o els interessos personals. Es tracta del codi sobre la transparència, control i competència en els procediments d’adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l’Estat del Vaticà.

En el preàmbul de la nova llei, Bergoglio justifica les ulteriors restriccions perquè la corrupció «pot manifestar-se en diferents modalitats i formes, fins i tot en sectors diferents de la contractació pública».

això considera necessari intervindre en les diferents àrees per a evitar «els conflictes d’interessos, les modalitats clientelistes i la corrupció en general». Amb aquesta normativa la Santa Seu s’ajusta a les pràctiques aconsellades per la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

En els seus huit anys de pontificat, Francisco ha realitzat nombroses crides contra este problema, que considera una «forma de blasfèmia», «un càncer que s’emporta les nostres vides». Així ho va qualificar en el pròleg del llibre ‘Corrosione’ (Corrosió), del cardenal Peter Turkson. Malgrat els seus continus proclames, les sospites de corrupció també han esguitat a un dels seus homes de màxima confiança.

 

Angelo Becciu

És el que va ocórrer amb el purpurado Angelo Becciu, que en el seu període com a número dos de la Secretaria d’Estat (2011-2018) va realitzar una polèmica inversió en un edifici situat en un luxós barri de Londres que està sent investigada per la Fiscalia vaticana. Fins al secretari d’Estat, el cardenal Pietro Parolin, va considerar que s’havia tractat d’una operació «opaca».

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.