El Papa prohibeix als funcionaris vaticans acceptar regals de més de 40 euros

El papa Francisco serà l’únic funcionari de la Santa Seu que podrà rebre regals per valor de més de 40 euros, com els que habitualment li entreguen els caps d’Estat i de Govern quan són rebuts en el Palau Apostòlic.

La resta de treballadors de la Cúria romana tenen prohibit rebre i sol·licitar presents per valor superior a la citada xifra: ho preveu la nova llei anticorrupció feta pública este dijous pel Vaticà i signada dilluns passat per Jorge Mario Bergoglio.

Amb esta normativa, els cardenals i directius dels organismes de la Santa Seu hauran a més de signar una declaració en la qual asseguren que no tenen condemnes ni estan sent jutjats o investigats per frau, terrorisme, llavat de diner negre, explotació de menors, evasió fiscal o corrupció. Tampoc se’ls permet tindre inversions en paradisos fiscals o participacions en empreses que actuen en sectors considerats contraris a la doctrina social de l’Església catòlica.

Hauran de signar este document en el qual certifiquen la seua trajectòria penal irreprotxable tant en el moment d’iniciar la seua relació laboral amb la Santa Seu com cada dos anys.

 

Nova Llei Anticorrupció

 

La nova llei anticorrupció, aprovada amb un ‘motu proprio’ del Papa, arriba quasi un any després de l’aprovació d’una altra norma que va marcar un abans i un després en la manera de gestionar als proveïdors i contractistes per part del xicotet Estat, en massa ocasions influenciades per les amistats o els interessos personals. Es tracta del codi sobre la transparència, control i competència en els procediments d’adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l’Estat del Vaticà.

En el preàmbul de la nova llei, Bergoglio justifica les ulteriors restriccions perquè la corrupció «pot manifestar-se en diferents modalitats i formes, fins i tot en sectors diferents de la contractació pública».

això considera necessari intervindre en les diferents àrees per a evitar «els conflictes d’interessos, les modalitats clientelistes i la corrupció en general». Amb aquesta normativa la Santa Seu s’ajusta a les pràctiques aconsellades per la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

En els seus huit anys de pontificat, Francisco ha realitzat nombroses crides contra este problema, que considera una «forma de blasfèmia», «un càncer que s’emporta les nostres vides». Així ho va qualificar en el pròleg del llibre ‘Corrosione’ (Corrosió), del cardenal Peter Turkson. Malgrat els seus continus proclames, les sospites de corrupció també han esguitat a un dels seus homes de màxima confiança.

 

Angelo Becciu

És el que va ocórrer amb el purpurado Angelo Becciu, que en el seu període com a número dos de la Secretaria d’Estat (2011-2018) va realitzar una polèmica inversió en un edifici situat en un luxós barri de Londres que està sent investigada per la Fiscalia vaticana. Fins al secretari d’Estat, el cardenal Pietro Parolin, va considerar que s’havia tractat d’una operació «opaca».

 

 

 

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.