El Papa prohibeix als funcionaris vaticans acceptar regals de més de 40 euros

El papa Francisco serà l’únic funcionari de la Santa Seu que podrà rebre regals per valor de més de 40 euros, com els que habitualment li entreguen els caps d’Estat i de Govern quan són rebuts en el Palau Apostòlic.

La resta de treballadors de la Cúria romana tenen prohibit rebre i sol·licitar presents per valor superior a la citada xifra: ho preveu la nova llei anticorrupció feta pública este dijous pel Vaticà i signada dilluns passat per Jorge Mario Bergoglio.

Amb esta normativa, els cardenals i directius dels organismes de la Santa Seu hauran a més de signar una declaració en la qual asseguren que no tenen condemnes ni estan sent jutjats o investigats per frau, terrorisme, llavat de diner negre, explotació de menors, evasió fiscal o corrupció. Tampoc se’ls permet tindre inversions en paradisos fiscals o participacions en empreses que actuen en sectors considerats contraris a la doctrina social de l’Església catòlica.

Hauran de signar este document en el qual certifiquen la seua trajectòria penal irreprotxable tant en el moment d’iniciar la seua relació laboral amb la Santa Seu com cada dos anys.

 

Nova Llei Anticorrupció

 

La nova llei anticorrupció, aprovada amb un ‘motu proprio’ del Papa, arriba quasi un any després de l’aprovació d’una altra norma que va marcar un abans i un després en la manera de gestionar als proveïdors i contractistes per part del xicotet Estat, en massa ocasions influenciades per les amistats o els interessos personals. Es tracta del codi sobre la transparència, control i competència en els procediments d’adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l’Estat del Vaticà.

En el preàmbul de la nova llei, Bergoglio justifica les ulteriors restriccions perquè la corrupció «pot manifestar-se en diferents modalitats i formes, fins i tot en sectors diferents de la contractació pública».

això considera necessari intervindre en les diferents àrees per a evitar «els conflictes d’interessos, les modalitats clientelistes i la corrupció en general». Amb aquesta normativa la Santa Seu s’ajusta a les pràctiques aconsellades per la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

En els seus huit anys de pontificat, Francisco ha realitzat nombroses crides contra este problema, que considera una «forma de blasfèmia», «un càncer que s’emporta les nostres vides». Així ho va qualificar en el pròleg del llibre ‘Corrosione’ (Corrosió), del cardenal Peter Turkson. Malgrat els seus continus proclames, les sospites de corrupció també han esguitat a un dels seus homes de màxima confiança.

 

Angelo Becciu

És el que va ocórrer amb el purpurado Angelo Becciu, que en el seu període com a número dos de la Secretaria d’Estat (2011-2018) va realitzar una polèmica inversió en un edifici situat en un luxós barri de Londres que està sent investigada per la Fiscalia vaticana. Fins al secretari d’Estat, el cardenal Pietro Parolin, va considerar que s’havia tractat d’una operació «opaca».

 

 

 

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.