El Papa prohibeix als funcionaris vaticans acceptar regals de més de 40 euros

El papa Francisco serà l’únic funcionari de la Santa Seu que podrà rebre regals per valor de més de 40 euros, com els que habitualment li entreguen els caps d’Estat i de Govern quan són rebuts en el Palau Apostòlic.

La resta de treballadors de la Cúria romana tenen prohibit rebre i sol·licitar presents per valor superior a la citada xifra: ho preveu la nova llei anticorrupció feta pública este dijous pel Vaticà i signada dilluns passat per Jorge Mario Bergoglio.

Amb esta normativa, els cardenals i directius dels organismes de la Santa Seu hauran a més de signar una declaració en la qual asseguren que no tenen condemnes ni estan sent jutjats o investigats per frau, terrorisme, llavat de diner negre, explotació de menors, evasió fiscal o corrupció. Tampoc se’ls permet tindre inversions en paradisos fiscals o participacions en empreses que actuen en sectors considerats contraris a la doctrina social de l’Església catòlica.

Hauran de signar este document en el qual certifiquen la seua trajectòria penal irreprotxable tant en el moment d’iniciar la seua relació laboral amb la Santa Seu com cada dos anys.

 

Nova Llei Anticorrupció

 

La nova llei anticorrupció, aprovada amb un ‘motu proprio’ del Papa, arriba quasi un any després de l’aprovació d’una altra norma que va marcar un abans i un després en la manera de gestionar als proveïdors i contractistes per part del xicotet Estat, en massa ocasions influenciades per les amistats o els interessos personals. Es tracta del codi sobre la transparència, control i competència en els procediments d’adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l’Estat del Vaticà.

En el preàmbul de la nova llei, Bergoglio justifica les ulteriors restriccions perquè la corrupció «pot manifestar-se en diferents modalitats i formes, fins i tot en sectors diferents de la contractació pública».

això considera necessari intervindre en les diferents àrees per a evitar «els conflictes d’interessos, les modalitats clientelistes i la corrupció en general». Amb aquesta normativa la Santa Seu s’ajusta a les pràctiques aconsellades per la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

En els seus huit anys de pontificat, Francisco ha realitzat nombroses crides contra este problema, que considera una «forma de blasfèmia», «un càncer que s’emporta les nostres vides». Així ho va qualificar en el pròleg del llibre ‘Corrosione’ (Corrosió), del cardenal Peter Turkson. Malgrat els seus continus proclames, les sospites de corrupció també han esguitat a un dels seus homes de màxima confiança.

 

Angelo Becciu

És el que va ocórrer amb el purpurado Angelo Becciu, que en el seu període com a número dos de la Secretaria d’Estat (2011-2018) va realitzar una polèmica inversió en un edifici situat en un luxós barri de Londres que està sent investigada per la Fiscalia vaticana. Fins al secretari d’Estat, el cardenal Pietro Parolin, va considerar que s’havia tractat d’una operació «opaca».

 

 

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.