El Papa prohibeix als funcionaris vaticans acceptar regals de més de 40 euros

El papa Francisco serà l’únic funcionari de la Santa Seu que podrà rebre regals per valor de més de 40 euros, com els que habitualment li entreguen els caps d’Estat i de Govern quan són rebuts en el Palau Apostòlic.

La resta de treballadors de la Cúria romana tenen prohibit rebre i sol·licitar presents per valor superior a la citada xifra: ho preveu la nova llei anticorrupció feta pública este dijous pel Vaticà i signada dilluns passat per Jorge Mario Bergoglio.

Amb esta normativa, els cardenals i directius dels organismes de la Santa Seu hauran a més de signar una declaració en la qual asseguren que no tenen condemnes ni estan sent jutjats o investigats per frau, terrorisme, llavat de diner negre, explotació de menors, evasió fiscal o corrupció. Tampoc se’ls permet tindre inversions en paradisos fiscals o participacions en empreses que actuen en sectors considerats contraris a la doctrina social de l’Església catòlica.

Hauran de signar este document en el qual certifiquen la seua trajectòria penal irreprotxable tant en el moment d’iniciar la seua relació laboral amb la Santa Seu com cada dos anys.

 

Nova Llei Anticorrupció

 

La nova llei anticorrupció, aprovada amb un ‘motu proprio’ del Papa, arriba quasi un any després de l’aprovació d’una altra norma que va marcar un abans i un després en la manera de gestionar als proveïdors i contractistes per part del xicotet Estat, en massa ocasions influenciades per les amistats o els interessos personals. Es tracta del codi sobre la transparència, control i competència en els procediments d’adjudicació de contractes públics de la Santa Seu i de l’Estat del Vaticà.

En el preàmbul de la nova llei, Bergoglio justifica les ulteriors restriccions perquè la corrupció «pot manifestar-se en diferents modalitats i formes, fins i tot en sectors diferents de la contractació pública».

això considera necessari intervindre en les diferents àrees per a evitar «els conflictes d’interessos, les modalitats clientelistes i la corrupció en general». Amb aquesta normativa la Santa Seu s’ajusta a les pràctiques aconsellades per la Convenció de les Nacions Unides contra la Corrupció.

En els seus huit anys de pontificat, Francisco ha realitzat nombroses crides contra este problema, que considera una «forma de blasfèmia», «un càncer que s’emporta les nostres vides». Així ho va qualificar en el pròleg del llibre ‘Corrosione’ (Corrosió), del cardenal Peter Turkson. Malgrat els seus continus proclames, les sospites de corrupció també han esguitat a un dels seus homes de màxima confiança.

 

Angelo Becciu

És el que va ocórrer amb el purpurado Angelo Becciu, que en el seu període com a número dos de la Secretaria d’Estat (2011-2018) va realitzar una polèmica inversió en un edifici situat en un luxós barri de Londres que està sent investigada per la Fiscalia vaticana. Fins al secretari d’Estat, el cardenal Pietro Parolin, va considerar que s’havia tractat d’una operació «opaca».

 

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.