10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Passió i fe per la Verge dels Desamparats amb màscara i distància de seguretat

 

Al cap d’un any complicat i haver de cancel·lar la celebració de 2020 per la pandèmia, la devoció i fe dels valencians per la Mare de Déu dels Desamparats ha pogut hui retre homenatge a la seua patrona amb la Missa d’Infants en una plaça de la Verge acordonada per la policia.

 

<

>

 

La Missa d’Infants s’ha celebrat amb aforo restringit i respectant les mesures sanitàries vigents. Des de l’Arxidiòcesis de València agraïxen la responsabilitat dels valencians.

 

<

>

 

La celebració ha transcorregut sense les aglomeracions d’altres anys i unes 750 persones, totes amb invitació, han pogut gaudir de l’acte, en el qual per primera vegada la imatge de la Geperudeta ha sortit per la Porta dels Apòstols, després que anit fos treta de la Basílica i traslladada a la Catedral en la més absoluta discreció per a evitar la congregació de fidels.

L’arquebisbe Antoni Cañizares ha centrat el seu sermó en la lluita contra l’atur, llançant un missatge a favor de mantenir les empreses com a element de regeneració social per a sortir d’esta situació i recordant que la Mare de Déu dels Desamparats és consol d’afligits i “sosté als que no tenen treball o ho han perdut”. De la mateixa manera ha insistit en la fe com a “única medicina per al desconcert” viscut al llarg d’enguany.

<

>

Com és tradició no ha faltat la Cort d’Honor de la Fallera Major Infantil de València ha realitzat la seua ofrena a la Verge dels Desemparats durant la Missa d’Infants.

 

<

>

 

La Missa d’Infants ha acabat amb el cant de l’Himne de la Coronació, l’Himne Regional i la interpretació de l’Himne d’Espanya.

 

<

>

 

Una altra novetat d’enguany és que per primera vegada els cants de l’Eucaristia han estat interpretats per @escolaniavlc

 

<

>

 

Ja per acabar la Verge dels Desemparats ha entrat en la Catedral en finalitzar la Missa d’Infants.
Permaneixerà oberta per a tot el que vulga visitar a la Geperudeta de 10.30 a 20.30 h.

 

<

>

 

Últimes notícies

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.

La compravenda de vivendes cau un 2% en la Comunitat Valenciana i firma el seu millor setembre des de 2007

La Comunitat Valenciana va registrar al setembre 10.413 compravendes de vivenda, un 2% menys interanual, però el major volum per a un setembre des de 2007.

Colp al Cartell de Jalisco a Espanya: 20 detinguts i droga oculta en maquinària pesant

La Policia Nacional, amb suport de la DEA i autoritats de Països Baixos, ha desmantellat l''oficina' del CJNG a Espanya. L'operació suma 20 detinguts, 15 a la presó, i una partida milionària intervinguda.

Abelard Saragossà és nomenat president d’honor de la Taula de Filologia Valenciana

La TFV nomena Abelard Saragossà president d'honor en reconeixement a la seua labor fundacional i a la seua trajectòria clau en la filologia valenciana.

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.