Bernabé afirma que el poble valencià se suma al dolor per la tragèdia ferroviària de Adamuz

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha manifestat que ‘el poble valencià hui se suma el dolor de tota Espanya’ davant la tragèdia ferroviària ocorreguda anit en Adamuz (Còrdova), que deixa almenys 39 víctimes mortals. L’abast de la xifra reflectix la gravetat del sinistre i explica l’onada de condols i gestos institucionals que s’han succeït des de primera hora.

Bernabé s’ha sumat al minut de silenci guardat a les dotze en la seu de la Delegació del Govern a València, un gest de respecte col·lectiu que simbolitza dol compartit i suport a les famílies. Des d’allí ha transmés afecte i carinyo als afins de les víctimes mortals i a totes les persones afectades pel sinistre, subratllant la proximitat de les institucions amb els qui travessen estes hores difícils.

La delegada del Govern ha cancel·lat la visita prevista a Torrent per a dedicar la jornada a este seguiment institucional i a l’atenció pública que requerix una emergència d’esta magnitud. També ha traslladat el seu ‘carinyo i força’ als servicis d’emergència que estan treballant des d’ahir sense parar, amb l’objectiu de ‘poder acabar com més prompte millor les labors d’excarceració de totes les persones que puguen estar en una situació terrible com la que estem veient’.

Reconeixement als equips d’emergència

Ha estés el seu missatge de ‘tot el reconeixement al treball i a l’esforç’ als efectius d’emergències, a les forces i cossos de seguretat de l’Estat i als professionals sanitaris que atenen les persones accidentades. En un operatiu de gran escala s’encadenen torns, es coordinen diferents cossos i es combinen tasques de rescat i atenció sanitària, la qual cosa exigix una dedicació sostinguda per a assegurar alhora l’auxili a les víctimes i la seguretat de l’entorn.

Bernabé ha desitjat així mateix que els qui acompanyen als seus familiars a l’hospital es recuperen com més prompte millor. La seua intervenció ha volgut representar el sentir majoritari de la ciutadania valenciana i reforçar un missatge d’unitat i respecte en una jornada marcada per la commoció en tot el país.

Últimes notícies

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.