Paterna deixa entrar a mascotes a edificis i autobusos

 

La localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), estrena ordenança de Benestar Animal este dijous 1 d’abril i permet l‘accés d’animals domèstics als espais comuns dels edificis públics administratius i a la xarxa municipal de transport urbà.

 

El seu objectiu és continuar posicionant-se com a ciutat ‘pet friendly‘. Amb l’entrada en vigor de la nova ordenança, aprovada per l’executiu socialista al febrer, queda permesa l’entrada d’animals domèstics als espais comuns de les instal·lacions municipals sempre que es complisquen els requisits establits.

 

Les mascotes podran accedir sempre que vagen proveïts dels mitjans de seguretat concordes a la seua tipologia, com el boç en cas de races perilloses ‘, o corretja o transportí degudament homologats. No hauran de causar molèsties a la resta de persones que usen les instal·lacions i no accediran a espais A on es dispensen o consumisquen aliments o begudes.

 

Permeten l’accés de mascotes a la xarxa de transport municipal

També es permetrà l’accés de mascotes a la xarxa municipal de transport en els espais especialment destinats per a animals, sempre ajustant-se a les normes i protocols de l’empresa adjudicatària.

Paterna és un dels municipis espanyols que més diners destina al benestar animal, sis euros per ciutadà de mitjana, i amb esta nova ordenança pretén augmentar la protecció de les mascotes.

 

Entre altres coses, regula el registre d’ADN caní, garantix el ‘sacrifici zero‘ per a tots els animals, fomenta la tinença responsable de mascotes i regula les conductes que puguen suposar un maltractament físic o psíquic per als animals amb multes de fins a 18.000 euros.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.

Set ciutats s’alien per a impulsar un turisme urbà més equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià han creat una xarxa per a coordinar polítiques de turisme urbà amb focus en la convivència. Visit València assumirà la coordinació provisional i s'obri el debat sobre la taxa turística en clau local.

Víctimes de la DANA celebren que el TSJ valencià mantinga la instrucció a Catarroja

Les associacions de víctimes aplaudixen la decisió unànime del TSJ valencià de no investigar a Carlos Mazón i permetre que el Jutjat 3 de Catarroja continue la causa. Reclamen la fi de l'aforament.

Pérez Llorca subratlla la unanimitat del TSJCV sobre Mazón i afirma que ‘deixa les coses molt clares’

Pérez Llorca ha destacat que el TSJCV ha rebutjat per unanimitat investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha recalcat el seu respecte a les decisions judicials i la rapidesa de la decisió, a l'espera de llegir l'acte de 70 pàgines.

Les Falles esquiven el mal temps i lluïxen el seu art efímer i satíric en tota València

Les Falles de 2026 han sortejat la pluja i el vent i ja mostren quasi 770 monuments per tota València. El jurat valora des de hui i el focus recau en el monument municipal i la Secció Especial.

El PSOE exigix que Mazón rendisca comptes per la DANA malgrat l’arxiu del TSJ valencià

El PSOE ha advertit que, malgrat l'arxiu judicial, Carlos Mazón haurà de rendir comptes per la seua gestió de la DANA i que seran molt durs amb ell. El partit subratlla que la decisió només afecta a la seua responsabilitat penal i és recurrible.