Paterna deixa entrar a mascotes a edificis i autobusos

 

La localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), estrena ordenança de Benestar Animal este dijous 1 d’abril i permet l‘accés d’animals domèstics als espais comuns dels edificis públics administratius i a la xarxa municipal de transport urbà.

 

El seu objectiu és continuar posicionant-se com a ciutat ‘pet friendly‘. Amb l’entrada en vigor de la nova ordenança, aprovada per l’executiu socialista al febrer, queda permesa l’entrada d’animals domèstics als espais comuns de les instal·lacions municipals sempre que es complisquen els requisits establits.

 

Les mascotes podran accedir sempre que vagen proveïts dels mitjans de seguretat concordes a la seua tipologia, com el boç en cas de races perilloses ‘, o corretja o transportí degudament homologats. No hauran de causar molèsties a la resta de persones que usen les instal·lacions i no accediran a espais A on es dispensen o consumisquen aliments o begudes.

 

Permeten l’accés de mascotes a la xarxa de transport municipal

També es permetrà l’accés de mascotes a la xarxa municipal de transport en els espais especialment destinats per a animals, sempre ajustant-se a les normes i protocols de l’empresa adjudicatària.

Paterna és un dels municipis espanyols que més diners destina al benestar animal, sis euros per ciutadà de mitjana, i amb esta nova ordenança pretén augmentar la protecció de les mascotes.

 

Entre altres coses, regula el registre d’ADN caní, garantix el ‘sacrifici zero‘ per a tots els animals, fomenta la tinença responsable de mascotes i regula les conductes que puguen suposar un maltractament físic o psíquic per als animals amb multes de fins a 18.000 euros.

Últimes notícies

Javier Aguado assumix la banqueta del Levante Femení per a tornar a la Lliga F

El tècnic alacantí Javier Aguado torna al Levante Femení com a primer entrenador amb la meta de recuperar la plaça en Lliga F després del descens recent a Primera RFEF.

El Valencia CF afronta la tornada amb Guido pendent i dos fitxatges quasi tancats

El Valencia CF obrirà este dijous la pretemporada pendent de la renovació de Guido Rodríguez, d’oficialitzar Justin de Haas i Aliou Dieng i de començar a definir les eixides de la plantilla.

Així serà la pretemporada del Levante: primers amistosos contra Leganés i Sheffield United

El Levante ha confirmat dos amistosos de pretemporada 26-27 contra Leganés i Sheffield United, amb inici de treballs el 4 de juliol a Buñol.

El primer any del València Basket al Roig Arena dobla l’assistència i penja el cartell de complet

El València Basket ha tancat la seua primera temporada al Roig Arena amb una mitjana de 12.445 espectadors i el primer ple absolut amb 15.600 aficionats en un partit d’Eurolliga davant el Panathinaikos.

Compromís planteja mil esmenes als pressuposts per a 2026: reclama canvis en sanitat, educació i vivenda

Compromís ha registrat més de mil esmenes als pressuposts de la Generalitat per a 2026 i assegura que les comptes no responen a les necessitats dels valencians, sinó als interessos polítics del president Juanfran Pérez Llorca.

Oltra defensa a Madrid una candidatura d’esquerres ampla per a la Generalitat i els ajuntaments

Mónica Oltra aposta a Madrid per teixir una gran aliança d’esquerres per a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals, que desborde les sigles i el curtterminisme, i confia que així serà en la Comunitat Valenciana.

Barcala nega haver-se reunit amb l’administrador de les vivendes públiques d’Alacant

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha negat en el ple haver mantingut cap reunió amb l’administrador de Fraorgi, empresa que gestiona les vivendes públiques de la platja de Sant Joan, en plena polèmica pel cas Les Naus.

Els voluntaris valencians d’IAE localitzen víctimes mortals del terratrémol en 10 zones de La Guaira

Els onze voluntaris de l’ONG IAE, amb seu a Algemesí, han localitzat i marcat cossos sense vida en deu zones de La Guaira després del terratrémol de Veneçuela, sense rastre encara de supervivents.