Paterna deixa entrar a mascotes a edificis i autobusos

 

La localitat de Paterna, en la comarca de l’Horta (València), estrena ordenança de Benestar Animal este dijous 1 d’abril i permet l‘accés d’animals domèstics als espais comuns dels edificis públics administratius i a la xarxa municipal de transport urbà.

 

El seu objectiu és continuar posicionant-se com a ciutat ‘pet friendly‘. Amb l’entrada en vigor de la nova ordenança, aprovada per l’executiu socialista al febrer, queda permesa l’entrada d’animals domèstics als espais comuns de les instal·lacions municipals sempre que es complisquen els requisits establits.

 

Les mascotes podran accedir sempre que vagen proveïts dels mitjans de seguretat concordes a la seua tipologia, com el boç en cas de races perilloses ‘, o corretja o transportí degudament homologats. No hauran de causar molèsties a la resta de persones que usen les instal·lacions i no accediran a espais A on es dispensen o consumisquen aliments o begudes.

 

Permeten l’accés de mascotes a la xarxa de transport municipal

També es permetrà l’accés de mascotes a la xarxa municipal de transport en els espais especialment destinats per a animals, sempre ajustant-se a les normes i protocols de l’empresa adjudicatària.

Paterna és un dels municipis espanyols que més diners destina al benestar animal, sis euros per ciutadà de mitjana, i amb esta nova ordenança pretén augmentar la protecció de les mascotes.

 

Entre altres coses, regula el registre d’ADN caní, garantix el ‘sacrifici zero‘ per a tots els animals, fomenta la tinença responsable de mascotes i regula les conductes que puguen suposar un maltractament físic o psíquic per als animals amb multes de fins a 18.000 euros.

Últimes notícies

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.
FILMOTECA D'ESTIU