Paterna inicia una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles protectores per al personal sanitari

 

Davant l’escassetat d’equips de protecció individual per al personal sanitari, l’Ajuntament de Paterna, en l’Horta (València), ha posat en marxa una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles de protecció facial per als treballadors dels centres de salut del municipi.

 

Esta solidària iniciativa sorgix fa dos dies a causa de l’oferiment d’un veí de Paterna que es va posar en contacte amb el consistori el diumenge passat per a fabricar des de sa casa màscares protectores de la cara amb una impressora 3D.

 

Des de llavors, ja són 10 els veïns i veïnes que s’han unit a eixa causa i prop d’una vintena les caretes protectores que s’han fabricat i que agents de la Policia Local de Paterna recullen de les seues cases per a distribuir posteriorment als consultoris mèdics de la ciutat que ho necessiten.

 

Es gasten com una visera

Estes pantalles, paregudes a les que s’utilitzen per a soldar, es fabriquen a través de la interpretació d’un arxiu informàtic que la impressora en 3D reproduïx utilitzant com a material el PLA, un filament molt versàtil al que se li afig una làmina d’acetat.

 

Este sistema de protecció, que es col·loca a manera de visera, evita esquitxades en ulls, nas i boca, davant la falta de material sanitari com a ulleres protectores o màscares. L’Ajuntament està col·laborant amb tots aquells veïns que se sumen a esta xarxa, subministrant-los part del material que necessiten per a la confecció d’esta protecció, des de gomes fins a acetat o alcohol.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.