Paterna inicia una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles protectores per al personal sanitari

 

Davant l’escassetat d’equips de protecció individual per al personal sanitari, l’Ajuntament de Paterna, en l’Horta (València), ha posat en marxa una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles de protecció facial per als treballadors dels centres de salut del municipi.

 

Esta solidària iniciativa sorgix fa dos dies a causa de l’oferiment d’un veí de Paterna que es va posar en contacte amb el consistori el diumenge passat per a fabricar des de sa casa màscares protectores de la cara amb una impressora 3D.

 

Des de llavors, ja són 10 els veïns i veïnes que s’han unit a eixa causa i prop d’una vintena les caretes protectores que s’han fabricat i que agents de la Policia Local de Paterna recullen de les seues cases per a distribuir posteriorment als consultoris mèdics de la ciutat que ho necessiten.

 

Es gasten com una visera

Estes pantalles, paregudes a les que s’utilitzen per a soldar, es fabriquen a través de la interpretació d’un arxiu informàtic que la impressora en 3D reproduïx utilitzant com a material el PLA, un filament molt versàtil al que se li afig una làmina d’acetat.

 

Este sistema de protecció, que es col·loca a manera de visera, evita esquitxades en ulls, nas i boca, davant la falta de material sanitari com a ulleres protectores o màscares. L’Ajuntament està col·laborant amb tots aquells veïns que se sumen a esta xarxa, subministrant-los part del material que necessiten per a la confecció d’esta protecció, des de gomes fins a acetat o alcohol.

Últimes notícies

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.