Paterna inicia una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles protectores per al personal sanitari

 

Davant l’escassetat d’equips de protecció individual per al personal sanitari, l’Ajuntament de Paterna, en l’Horta (València), ha posat en marxa una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles de protecció facial per als treballadors dels centres de salut del municipi.

 

Esta solidària iniciativa sorgix fa dos dies a causa de l’oferiment d’un veí de Paterna que es va posar en contacte amb el consistori el diumenge passat per a fabricar des de sa casa màscares protectores de la cara amb una impressora 3D.

 

Des de llavors, ja són 10 els veïns i veïnes que s’han unit a eixa causa i prop d’una vintena les caretes protectores que s’han fabricat i que agents de la Policia Local de Paterna recullen de les seues cases per a distribuir posteriorment als consultoris mèdics de la ciutat que ho necessiten.

 

Es gasten com una visera

Estes pantalles, paregudes a les que s’utilitzen per a soldar, es fabriquen a través de la interpretació d’un arxiu informàtic que la impressora en 3D reproduïx utilitzant com a material el PLA, un filament molt versàtil al que se li afig una làmina d’acetat.

 

Este sistema de protecció, que es col·loca a manera de visera, evita esquitxades en ulls, nas i boca, davant la falta de material sanitari com a ulleres protectores o màscares. L’Ajuntament està col·laborant amb tots aquells veïns que se sumen a esta xarxa, subministrant-los part del material que necessiten per a la confecció d’esta protecció, des de gomes fins a acetat o alcohol.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.