Paterna inicia una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles protectores per al personal sanitari

 

Davant l’escassetat d’equips de protecció individual per al personal sanitari, l’Ajuntament de Paterna, en l’Horta (València), ha posat en marxa una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles de protecció facial per als treballadors dels centres de salut del municipi.

 

Esta solidària iniciativa sorgix fa dos dies a causa de l’oferiment d’un veí de Paterna que es va posar en contacte amb el consistori el diumenge passat per a fabricar des de sa casa màscares protectores de la cara amb una impressora 3D.

 

Des de llavors, ja són 10 els veïns i veïnes que s’han unit a eixa causa i prop d’una vintena les caretes protectores que s’han fabricat i que agents de la Policia Local de Paterna recullen de les seues cases per a distribuir posteriorment als consultoris mèdics de la ciutat que ho necessiten.

 

Es gasten com una visera

Estes pantalles, paregudes a les que s’utilitzen per a soldar, es fabriquen a través de la interpretació d’un arxiu informàtic que la impressora en 3D reproduïx utilitzant com a material el PLA, un filament molt versàtil al que se li afig una làmina d’acetat.

 

Este sistema de protecció, que es col·loca a manera de visera, evita esquitxades en ulls, nas i boca, davant la falta de material sanitari com a ulleres protectores o màscares. L’Ajuntament està col·laborant amb tots aquells veïns que se sumen a esta xarxa, subministrant-los part del material que necessiten per a la confecció d’esta protecció, des de gomes fins a acetat o alcohol.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.