Paterna inicia una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles protectores per al personal sanitari

 

Davant l’escassetat d’equips de protecció individual per al personal sanitari, l’Ajuntament de Paterna, en l’Horta (València), ha posat en marxa una xarxa de voluntaris per a la fabricació de pantalles de protecció facial per als treballadors dels centres de salut del municipi.

 

Esta solidària iniciativa sorgix fa dos dies a causa de l’oferiment d’un veí de Paterna que es va posar en contacte amb el consistori el diumenge passat per a fabricar des de sa casa màscares protectores de la cara amb una impressora 3D.

 

Des de llavors, ja són 10 els veïns i veïnes que s’han unit a eixa causa i prop d’una vintena les caretes protectores que s’han fabricat i que agents de la Policia Local de Paterna recullen de les seues cases per a distribuir posteriorment als consultoris mèdics de la ciutat que ho necessiten.

 

Es gasten com una visera

Estes pantalles, paregudes a les que s’utilitzen per a soldar, es fabriquen a través de la interpretació d’un arxiu informàtic que la impressora en 3D reproduïx utilitzant com a material el PLA, un filament molt versàtil al que se li afig una làmina d’acetat.

 

Este sistema de protecció, que es col·loca a manera de visera, evita esquitxades en ulls, nas i boca, davant la falta de material sanitari com a ulleres protectores o màscares. L’Ajuntament està col·laborant amb tots aquells veïns que se sumen a esta xarxa, subministrant-los part del material que necessiten per a la confecció d’esta protecció, des de gomes fins a acetat o alcohol.

Últimes notícies

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per dir prostitutes a les ministres

Diana Morant rebutja les disculpes de Susana Camarero per afirmar que el Govern d'Espanya estava ple de prostitutes i sosté que la vicepresidenta valenciana ha dit el que realment pensa.

Morant celebra el nomenament d’Arcadi España com a ministre d’Hisenda i reivindica més pes valencià en el Govern

Diana Morant recolza el salt d'Arcadi España al Ministeri d'Hisenda, destaca la seua gestió prèvia i reclama un Govern d'Espanya amb major representació valenciana.