16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Les platges de la Safor comencen a omplir-se de turistes que acudixen a les segones residències

Gandia platja

Onada de turistes a les segones residències en les platges de la Safor | Ajuntament de Gandia

 

Els departaments de salut de Xàtiva-Ontinyent i Gandia van ser, juntament amb el de Requena i el Racó d’Ademús, els primers valencians que passaren a la fase 1 el passat 11 de maig. A pesar d’això, la mobilitat estava reduïda dins de cada departament.

 

Amb el pas de tot el territori valencià a la fase 1 este dilluns, 18 de maig, la mobilitat es permet dins de cada província, motiu que ha provocat els primers desplaçaments a les segones residències del litoral. En este sentit localitats costaneres de la Safor (València) han sigut un dels principals punts d’arribada.

 

Segons han informat des de la Regidoria de Turisme de la capital saforenca a ‘Las Provincias’, «este cap de setmana hi ha hagut bastant moviment en la platja de Gandia». A demés, d’espera que en els pròxims dies arriben molts veïns de València ciutat i de les comarques de la Costera i la Ribera, que tenen les seues segones residències en esta zona.

 

A pesar de què encara no hi ha dades oficials, el regidor de Turisme de Gandia, Vicent Mascarell, afirma que ja han vingut moltes de les «persones amb segona residència en Gandia. El passeig del Port era l’exemple del canvi: les taules autoritzades dels bars i les cafeteries estaven totes plenes i molta gent passejant».

 

També en la Marxuquera, Daimús, Piles o Tavernes «s’han obert cases que feia mesos que estaven tancades». Moltes persones amb segones residències estan fent «viatges previs a l’estiu per a dur coses o fer alguna reparació» i, a demés, enguany, no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola per a poder traslladar-se a la costa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises, hospitalitzat després de patir un infart

L'alcalde de Manises, Javier Mansilla, està hospitalitzat després de patir un infart de miocardi este divendres. Arriben missatges de suport des del PSPV-PSOE i la Generalitat.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’inventar ‘relats’ i de voler frenar el Pla Viu

Pérez Llorca ha acusat el PSPV-PSOE d'inventar 'relats' sobre vivenda i d'intentar parar el Pla Viu, que, segons defén, ja té 4.800 vivendes en marxa.

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.