Les platges de la Safor comencen a omplir-se de turistes que acudixen a les segones residències

Gandia platja

Onada de turistes a les segones residències en les platges de la Safor | Ajuntament de Gandia

 

Els departaments de salut de Xàtiva-Ontinyent i Gandia van ser, juntament amb el de Requena i el Racó d’Ademús, els primers valencians que passaren a la fase 1 el passat 11 de maig. A pesar d’això, la mobilitat estava reduïda dins de cada departament.

 

Amb el pas de tot el territori valencià a la fase 1 este dilluns, 18 de maig, la mobilitat es permet dins de cada província, motiu que ha provocat els primers desplaçaments a les segones residències del litoral. En este sentit localitats costaneres de la Safor (València) han sigut un dels principals punts d’arribada.

 

Segons han informat des de la Regidoria de Turisme de la capital saforenca a ‘Las Provincias’, «este cap de setmana hi ha hagut bastant moviment en la platja de Gandia». A demés, d’espera que en els pròxims dies arriben molts veïns de València ciutat i de les comarques de la Costera i la Ribera, que tenen les seues segones residències en esta zona.

 

A pesar de què encara no hi ha dades oficials, el regidor de Turisme de Gandia, Vicent Mascarell, afirma que ja han vingut moltes de les «persones amb segona residència en Gandia. El passeig del Port era l’exemple del canvi: les taules autoritzades dels bars i les cafeteries estaven totes plenes i molta gent passejant».

 

També en la Marxuquera, Daimús, Piles o Tavernes «s’han obert cases que feia mesos que estaven tancades». Moltes persones amb segones residències estan fent «viatges previs a l’estiu per a dur coses o fer alguna reparació» i, a demés, enguany, no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola per a poder traslladar-se a la costa.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.