10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Les platges de la Safor comencen a omplir-se de turistes que acudixen a les segones residències

Gandia platja

Onada de turistes a les segones residències en les platges de la Safor | Ajuntament de Gandia

 

Els departaments de salut de Xàtiva-Ontinyent i Gandia van ser, juntament amb el de Requena i el Racó d’Ademús, els primers valencians que passaren a la fase 1 el passat 11 de maig. A pesar d’això, la mobilitat estava reduïda dins de cada departament.

 

Amb el pas de tot el territori valencià a la fase 1 este dilluns, 18 de maig, la mobilitat es permet dins de cada província, motiu que ha provocat els primers desplaçaments a les segones residències del litoral. En este sentit localitats costaneres de la Safor (València) han sigut un dels principals punts d’arribada.

 

Segons han informat des de la Regidoria de Turisme de la capital saforenca a ‘Las Provincias’, «este cap de setmana hi ha hagut bastant moviment en la platja de Gandia». A demés, d’espera que en els pròxims dies arriben molts veïns de València ciutat i de les comarques de la Costera i la Ribera, que tenen les seues segones residències en esta zona.

 

A pesar de què encara no hi ha dades oficials, el regidor de Turisme de Gandia, Vicent Mascarell, afirma que ja han vingut moltes de les «persones amb segona residència en Gandia. El passeig del Port era l’exemple del canvi: les taules autoritzades dels bars i les cafeteries estaven totes plenes i molta gent passejant».

 

També en la Marxuquera, Daimús, Piles o Tavernes «s’han obert cases que feia mesos que estaven tancades». Moltes persones amb segones residències estan fent «viatges previs a l’estiu per a dur coses o fer alguna reparació» i, a demés, enguany, no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola per a poder traslladar-se a la costa.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.