10.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La Policia de València inspeccionarà les cases dels contagiats per coronavirus

La Policia Local de València ha anunciat que vol controlar que els pacients positius per coronavirus complisquen amb la quarantena en les seues cases fins que els donen l’alta mèdica. A demés, segons ha comunicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la mesura podria fer-se efectiva per a totes les persones confinades, és a dir, totes les que han de mantindre la quarantena per haver estat en contacte amb algun positiu.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Províncias’ Sanitat facilitarà el llistat dels pacients positius per Covid-19, que rebran la visita d’agents de la Policia Local per a comprovar que estiguen en casa complint la quarantena. No obstant això, esta mesura no està encara aprovada, ja que no compta en l’aprovació de l’Administració autonòmica, sobretot pels protocols de protecció de dades personals.

 

Les persones que incomplisquen l’aïllament hauran de fer front a greus sancions administratives. En eixe sentit, Cano ha recordat el decret llei 11/2020 de 24 de juliol de la Generalitat, que establix el règim sancionador: «L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari», com s’assenyala, està tipificat per una sanció greu, penada entre els 601 i els 30.000 euros, segons esta norma. Per als casos lleus, és a dir, els que han de guardar confinament per haver estat en contacte amb un positiu, la quantitat va des dels 60 fins als 600 euros.

 

D’altra banda, la Policia Local ja ha acordat amb la Conselleria d’Educació una mesura idèntica dirigida als escolars. Este dimarts, 1 de setembre, Aarón Cano es va reunir amb la regidora d’Educació per a valorar esta iniciativa. L’edil ha manifestat que «la vigilància i control podrà fer-se tant als xiquets contagiats com als que només estiguen confinats».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.