La Policia de València inspeccionarà les cases dels contagiats per coronavirus

La Policia Local de València ha anunciat que vol controlar que els pacients positius per coronavirus complisquen amb la quarantena en les seues cases fins que els donen l’alta mèdica. A demés, segons ha comunicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la mesura podria fer-se efectiva per a totes les persones confinades, és a dir, totes les que han de mantindre la quarantena per haver estat en contacte amb algun positiu.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Províncias’ Sanitat facilitarà el llistat dels pacients positius per Covid-19, que rebran la visita d’agents de la Policia Local per a comprovar que estiguen en casa complint la quarantena. No obstant això, esta mesura no està encara aprovada, ja que no compta en l’aprovació de l’Administració autonòmica, sobretot pels protocols de protecció de dades personals.

 

Les persones que incomplisquen l’aïllament hauran de fer front a greus sancions administratives. En eixe sentit, Cano ha recordat el decret llei 11/2020 de 24 de juliol de la Generalitat, que establix el règim sancionador: «L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari», com s’assenyala, està tipificat per una sanció greu, penada entre els 601 i els 30.000 euros, segons esta norma. Per als casos lleus, és a dir, els que han de guardar confinament per haver estat en contacte amb un positiu, la quantitat va des dels 60 fins als 600 euros.

 

D’altra banda, la Policia Local ja ha acordat amb la Conselleria d’Educació una mesura idèntica dirigida als escolars. Este dimarts, 1 de setembre, Aarón Cano es va reunir amb la regidora d’Educació per a valorar esta iniciativa. L’edil ha manifestat que «la vigilància i control podrà fer-se tant als xiquets contagiats com als que només estiguen confinats».

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.