La Policia de València inspeccionarà les cases dels contagiats per coronavirus

La Policia Local de València ha anunciat que vol controlar que els pacients positius per coronavirus complisquen amb la quarantena en les seues cases fins que els donen l’alta mèdica. A demés, segons ha comunicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la mesura podria fer-se efectiva per a totes les persones confinades, és a dir, totes les que han de mantindre la quarantena per haver estat en contacte amb algun positiu.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Províncias’ Sanitat facilitarà el llistat dels pacients positius per Covid-19, que rebran la visita d’agents de la Policia Local per a comprovar que estiguen en casa complint la quarantena. No obstant això, esta mesura no està encara aprovada, ja que no compta en l’aprovació de l’Administració autonòmica, sobretot pels protocols de protecció de dades personals.

 

Les persones que incomplisquen l’aïllament hauran de fer front a greus sancions administratives. En eixe sentit, Cano ha recordat el decret llei 11/2020 de 24 de juliol de la Generalitat, que establix el règim sancionador: «L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari», com s’assenyala, està tipificat per una sanció greu, penada entre els 601 i els 30.000 euros, segons esta norma. Per als casos lleus, és a dir, els que han de guardar confinament per haver estat en contacte amb un positiu, la quantitat va des dels 60 fins als 600 euros.

 

D’altra banda, la Policia Local ja ha acordat amb la Conselleria d’Educació una mesura idèntica dirigida als escolars. Este dimarts, 1 de setembre, Aarón Cano es va reunir amb la regidora d’Educació per a valorar esta iniciativa. L’edil ha manifestat que «la vigilància i control podrà fer-se tant als xiquets contagiats com als que només estiguen confinats».

Últimes notícies

Uns policies salven un jove que volia llançar-se des d’un quint pis a Alacant

Agents de la Policia Nacional han impedit que un home de 27 anys es llançara al buit des d’un quint pis a Alacant després d’un desengany sentimental. Després de quasi tres quarts d’hora de negociació, els agents han aconseguit rescatar-lo quan ja penjava del tendedero.

Detingut per decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca de la Vall d’Alba

Un home de 46 anys ha sigut detingut a la Vall d'Alba acusat de decapitar 80 guatles i 24 coloms en una finca i d'endur-se part de les aus. La Guàrdia Civil l'imputa un delicte de robatori amb força i un altre de maltractament animal.

A presó un jove per robatoris violents a dones majors a Sueca

La Guàrdia Civil ha detingut a Sueca un jove de 28 anys, ja en presó provisional, per diversos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada. Un altre home, de 44 anys, ha sigut arrestat per receptació i estafa en relació amb la venda de les peces sostretes.

Alerta groga per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València i el litoral sud

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor a l’interior de la província de València i el seu litoral sud, on s’esperen fins a 38 graus abans de dos dies encara més calorosos.

Oratge calorós a València i possibles ruixats a l’interior nord esta vesprada

El dimarts estarà marcat per cels poc ennuvolats, calor significativa a l’interior i litoral de València i alguns ruixats al nord interior. Dimecres la calor s’intensificarà i podria arribar als 41 o 42 graus en punts de València i Alacant.

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.