La Policia de València inspeccionarà les cases dels contagiats per coronavirus

La Policia Local de València ha anunciat que vol controlar que els pacients positius per coronavirus complisquen amb la quarantena en les seues cases fins que els donen l’alta mèdica. A demés, segons ha comunicat el regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, la mesura podria fer-se efectiva per a totes les persones confinades, és a dir, totes les que han de mantindre la quarantena per haver estat en contacte amb algun positiu.

 

Tal com ha avançat el diari ‘Las Províncias’ Sanitat facilitarà el llistat dels pacients positius per Covid-19, que rebran la visita d’agents de la Policia Local per a comprovar que estiguen en casa complint la quarantena. No obstant això, esta mesura no està encara aprovada, ja que no compta en l’aprovació de l’Administració autonòmica, sobretot pels protocols de protecció de dades personals.

 

Les persones que incomplisquen l’aïllament hauran de fer front a greus sancions administratives. En eixe sentit, Cano ha recordat el decret llei 11/2020 de 24 de juliol de la Generalitat, que establix el règim sancionador: «L’incompliment del deure d’aïllament domiciliari», com s’assenyala, està tipificat per una sanció greu, penada entre els 601 i els 30.000 euros, segons esta norma. Per als casos lleus, és a dir, els que han de guardar confinament per haver estat en contacte amb un positiu, la quantitat va des dels 60 fins als 600 euros.

 

D’altra banda, la Policia Local ja ha acordat amb la Conselleria d’Educació una mesura idèntica dirigida als escolars. Este dimarts, 1 de setembre, Aarón Cano es va reunir amb la regidora d’Educació per a valorar esta iniciativa. L’edil ha manifestat que «la vigilància i control podrà fer-se tant als xiquets contagiats com als que només estiguen confinats».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.