13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

‘La Porta’, la sèrie de ficció de dos valencians narrada en Instagram Stories

 

«Fa temps que estic pensant en si explicar això o no per Instagram». D’esta manera arranca ‘La Porta’, una sèrie de ficció narrada en temps real a través de la popular aplicació Instagram Stories.

 

En el seu mateix compte personal, dos valencians, la cineasta Ana Ramón Rubio i el músic Don Joaquín, han començat a narrar una història de ciència-ficció que tenien com a protagonistes dos enclavaments: el barri del Carme de València i la serra de la Mussara en Tarragona.

 

Una història que, jugant a l’ambigüitat entre la realitat i la ficció, ha sigut seguida per espectadors de tota Espanya durant els seus cinc dies d’emissió.

 

Dos escenaris: el barri del Carme sense Covid-19 i la meca del misteri en Espanya

En ‘La Porta’ s’entremesclen una València imaginària en la que no existix el Covid-19 amb elements reals com els misteris i desaparicions de la mateixa serra de la Mussara, un poble abandonat del municipi de Vilaplana que s’ha convertit en una de les meques del misteri en Catalunya.

 

«Tot va començar com un experiment. S’ha jugat molt amb la ficció en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter, pel que que vaig pensar que seria interessant explorar eixe camí però en Instagram Stories, d’una forma seriada, i especialment, amb una narrativa predominantment audiovisual, a on fora el vídeo el principal element per a contar la història però que es nodrira de tots els elements propis de les xarxes socials: captures, fotografies, missatges, notes d’àudio, etcètera», afirma la realitzadora en un comunicat.

 

El comportament humà davant les xarxes socials

La sèrie està tractada des del punt de vista d’una parella que localitza per casualitat un dels llocs més buscats pels amants del misteri en Espanya. El descobriment de la serra tarragonina es convertix en un relat de ciència-ficció basat en el que «l’important no és viure-ho, sinó explicar allò» que impera en les xarxes socials.

 

La directora convida d’esta manera a l’anàlisi sobre el comportament humà davant les xarxes socials, amb una versió parodiada del personatge que interpreta.

 

L’obsessió de la protagonista per contar l’experiència que estan vivint, enfront de la falta d’interés de la seua parella i coprotagonista per mostrar la seua vida privada, és una font contínua de conflicte entre els dos, que es manté durant tota l’emissió de la sèrie.

 

«A voltes ens oblidem de viure les coses i estem massa obsessionats amb contar el que estem fent a cada moment i això és precisament el que fa la protagonista: passar tota la sèrie més pendent d’explicar-ho, que de viure-ho», destaca Ramón.

 

Un experiment audiovisual

La realitzadora valenciana reconeix el positiu d’este experiment audiovisual, que des del primer moment va plantejar com una sèrie de ficció, però la seua sorpresa va ser major quan va començar a rebre centenars de missatges amb peticions i sol·licitud d’informació sobre el multivers, fins i tot fent-li partícip d’experiències similars viscudes pels espectadors.

 

«Mai vaig pensar que la gent anava a creure que es tractava d’una història real, sinó més bé, que ho dubtarien en el primer episodi però que a partir del segon ja sabrien que es tractava d’una sèrie de ficció», confessa.

 

En la part contrària, la majoria de seguidors que van descobrir que efectivament es tractava d’una història ficcionada, han seguit fins a l’últim capítol per a conéixer el desenllaç. «Fins i tot va haver-hi prou gent que, en saber que era una ficció, es va sentir molesta i la va deixar de seguir».

 

Ana Ramón Rubio, nominada a Millor Direcció i Millor Muntatge pel seu primer llargmetratge documental ‘Almost Ghosts’ en els Premis de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual 2019, i premiada com a Millor documental del Festival d’Arizona, torna amb esta sèrie a la ficció, després d’haver codirigit la sèrie d’À Punt Mèdia ‘La Vall’ o ‘Tots volíem matar al president’ (Amazon Prevalga Vídeo).

 

Pròxim projecte

En l’actualitat, prepara el seu segon llargmetratge documental ‘La Cinta Negra’, una producció de When Lights are Low i DC Media.

 

L’emissió de ‘La Porta’ ha conclòs este matí amb més de 10.000 espectadors connectats en directe, però la sèrie completa es pot vore en el compte d’Instagram de la realitzadora (@anaramonrubio), sense els temps d’espera i pauses narratives que han viscut els espectadors que l’han continuada en temps real des de què el passat 8 de juliol arrancara la història.

Últimes notícies

El Consell licita cinc parcel·les per a unes 220 vivendes protegides a Alacant

La EVHA ha tret a licitació cinc parcel·les municipals per a alçar unes 220 vivendes protegides a Alacant mitjançant permuta a canvi d'obra futura.

Avís groc per vents forts i fenòmens costaners a Castelló i Alacant

Aemet ha activat el nivell groc per ratxes de fins a 80 km/h i onatge de tres metres en zones de Castelló i Alacant. Els avisos es prolonguen des d'este dimecres fins a primeres hores del dijous, amb trams horaris concrets segons la zona.

Recuperat un capitell del segle XV reutilitzat en una reforma a Sagunt

La Policia de la Generalitat ha recuperat un capitell de mitjan segle XV que havia sigut encastat com a material d'obra en una vivenda de Sagunt. La peça ha sigut traslladada al Museu Arqueològic per al seu estudi i es mostrarà al públic durant unes setmanes.

El Nou Mestalla arreplegarà aigua de pluja en la seua coberta per al reg

El València integrarà un sistema de captació de pluja en la coberta del Nou Mestalla per a regar l'estadi. L'obertura està prevista en 2027 i el projecte reforçarà mesures de sostenibilitat i confort.

El PSPV urgix al PP a exigir a Mazón l’acta de diputat per indigne mantindre-la

El síndic José Muñoz ha demanat al PP que reclame a Carlos Mazón l'acta de diputat autonòmic per considerar-ho desacreditat. També ha acusat els populars d'encobrir-ho i de sostindre el seu aforament en vespres de la investidura de Juanfran Pérez Llorca.

Foyth demana guanyar a casa per a arribar amb vida a l’últim partit

El defensa del Vila-real assumix la garrotada de Dortmund i crida a encadenar triomfs en La Ceràmica per a mantindre opcions en la Champions, amb només un punt després de cinc jornades.

Pedro Martínez dona cinc dies de descans al València Basket durant l’aturada de seleccions

En l'aturada per les finestres FIBA, Pedro Martínez ha concedit cinc dies lliures a la plantilla. Tres jugadors marxen amb les seues seleccions i l'equip torna el dilluns 1.

El PP nacional no acudirà al ple d’investidura de Pérez Llorca en Les Corts

La cúpula del PP ha confirmat que no estarà en la tribuna de convidats del debat en Les Corts, encara que avala el sentit del discurs del candidat. Vox condicionarà el seu vot a eixe missatge i les prioritats inclouen la reconstrucció després de la dana d'octubre a la província de València.