10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

‘La Porta’, la sèrie de ficció de dos valencians narrada en Instagram Stories

 

«Fa temps que estic pensant en si explicar això o no per Instagram». D’esta manera arranca ‘La Porta’, una sèrie de ficció narrada en temps real a través de la popular aplicació Instagram Stories.

 

En el seu mateix compte personal, dos valencians, la cineasta Ana Ramón Rubio i el músic Don Joaquín, han començat a narrar una història de ciència-ficció que tenien com a protagonistes dos enclavaments: el barri del Carme de València i la serra de la Mussara en Tarragona.

 

Una història que, jugant a l’ambigüitat entre la realitat i la ficció, ha sigut seguida per espectadors de tota Espanya durant els seus cinc dies d’emissió.

 

Dos escenaris: el barri del Carme sense Covid-19 i la meca del misteri en Espanya

En ‘La Porta’ s’entremesclen una València imaginària en la que no existix el Covid-19 amb elements reals com els misteris i desaparicions de la mateixa serra de la Mussara, un poble abandonat del municipi de Vilaplana que s’ha convertit en una de les meques del misteri en Catalunya.

 

«Tot va començar com un experiment. S’ha jugat molt amb la ficció en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter, pel que que vaig pensar que seria interessant explorar eixe camí però en Instagram Stories, d’una forma seriada, i especialment, amb una narrativa predominantment audiovisual, a on fora el vídeo el principal element per a contar la història però que es nodrira de tots els elements propis de les xarxes socials: captures, fotografies, missatges, notes d’àudio, etcètera», afirma la realitzadora en un comunicat.

 

El comportament humà davant les xarxes socials

La sèrie està tractada des del punt de vista d’una parella que localitza per casualitat un dels llocs més buscats pels amants del misteri en Espanya. El descobriment de la serra tarragonina es convertix en un relat de ciència-ficció basat en el que «l’important no és viure-ho, sinó explicar allò» que impera en les xarxes socials.

 

La directora convida d’esta manera a l’anàlisi sobre el comportament humà davant les xarxes socials, amb una versió parodiada del personatge que interpreta.

 

L’obsessió de la protagonista per contar l’experiència que estan vivint, enfront de la falta d’interés de la seua parella i coprotagonista per mostrar la seua vida privada, és una font contínua de conflicte entre els dos, que es manté durant tota l’emissió de la sèrie.

 

«A voltes ens oblidem de viure les coses i estem massa obsessionats amb contar el que estem fent a cada moment i això és precisament el que fa la protagonista: passar tota la sèrie més pendent d’explicar-ho, que de viure-ho», destaca Ramón.

 

Un experiment audiovisual

La realitzadora valenciana reconeix el positiu d’este experiment audiovisual, que des del primer moment va plantejar com una sèrie de ficció, però la seua sorpresa va ser major quan va començar a rebre centenars de missatges amb peticions i sol·licitud d’informació sobre el multivers, fins i tot fent-li partícip d’experiències similars viscudes pels espectadors.

 

«Mai vaig pensar que la gent anava a creure que es tractava d’una història real, sinó més bé, que ho dubtarien en el primer episodi però que a partir del segon ja sabrien que es tractava d’una sèrie de ficció», confessa.

 

En la part contrària, la majoria de seguidors que van descobrir que efectivament es tractava d’una història ficcionada, han seguit fins a l’últim capítol per a conéixer el desenllaç. «Fins i tot va haver-hi prou gent que, en saber que era una ficció, es va sentir molesta i la va deixar de seguir».

 

Ana Ramón Rubio, nominada a Millor Direcció i Millor Muntatge pel seu primer llargmetratge documental ‘Almost Ghosts’ en els Premis de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual 2019, i premiada com a Millor documental del Festival d’Arizona, torna amb esta sèrie a la ficció, després d’haver codirigit la sèrie d’À Punt Mèdia ‘La Vall’ o ‘Tots volíem matar al president’ (Amazon Prevalga Vídeo).

 

Pròxim projecte

En l’actualitat, prepara el seu segon llargmetratge documental ‘La Cinta Negra’, una producció de When Lights are Low i DC Media.

 

L’emissió de ‘La Porta’ ha conclòs este matí amb més de 10.000 espectadors connectats en directe, però la sèrie completa es pot vore en el compte d’Instagram de la realitzadora (@anaramonrubio), sense els temps d’espera i pauses narratives que han viscut els espectadors que l’han continuada en temps real des de què el passat 8 de juliol arrancara la història.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.