10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

‘La Porta’, la sèrie de ficció de dos valencians narrada en Instagram Stories

 

«Fa temps que estic pensant en si explicar això o no per Instagram». D’esta manera arranca ‘La Porta’, una sèrie de ficció narrada en temps real a través de la popular aplicació Instagram Stories.

 

En el seu mateix compte personal, dos valencians, la cineasta Ana Ramón Rubio i el músic Don Joaquín, han començat a narrar una història de ciència-ficció que tenien com a protagonistes dos enclavaments: el barri del Carme de València i la serra de la Mussara en Tarragona.

 

Una història que, jugant a l’ambigüitat entre la realitat i la ficció, ha sigut seguida per espectadors de tota Espanya durant els seus cinc dies d’emissió.

 

Dos escenaris: el barri del Carme sense Covid-19 i la meca del misteri en Espanya

En ‘La Porta’ s’entremesclen una València imaginària en la que no existix el Covid-19 amb elements reals com els misteris i desaparicions de la mateixa serra de la Mussara, un poble abandonat del municipi de Vilaplana que s’ha convertit en una de les meques del misteri en Catalunya.

 

«Tot va començar com un experiment. S’ha jugat molt amb la ficció en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter, pel que que vaig pensar que seria interessant explorar eixe camí però en Instagram Stories, d’una forma seriada, i especialment, amb una narrativa predominantment audiovisual, a on fora el vídeo el principal element per a contar la història però que es nodrira de tots els elements propis de les xarxes socials: captures, fotografies, missatges, notes d’àudio, etcètera», afirma la realitzadora en un comunicat.

 

El comportament humà davant les xarxes socials

La sèrie està tractada des del punt de vista d’una parella que localitza per casualitat un dels llocs més buscats pels amants del misteri en Espanya. El descobriment de la serra tarragonina es convertix en un relat de ciència-ficció basat en el que «l’important no és viure-ho, sinó explicar allò» que impera en les xarxes socials.

 

La directora convida d’esta manera a l’anàlisi sobre el comportament humà davant les xarxes socials, amb una versió parodiada del personatge que interpreta.

 

L’obsessió de la protagonista per contar l’experiència que estan vivint, enfront de la falta d’interés de la seua parella i coprotagonista per mostrar la seua vida privada, és una font contínua de conflicte entre els dos, que es manté durant tota l’emissió de la sèrie.

 

«A voltes ens oblidem de viure les coses i estem massa obsessionats amb contar el que estem fent a cada moment i això és precisament el que fa la protagonista: passar tota la sèrie més pendent d’explicar-ho, que de viure-ho», destaca Ramón.

 

Un experiment audiovisual

La realitzadora valenciana reconeix el positiu d’este experiment audiovisual, que des del primer moment va plantejar com una sèrie de ficció, però la seua sorpresa va ser major quan va començar a rebre centenars de missatges amb peticions i sol·licitud d’informació sobre el multivers, fins i tot fent-li partícip d’experiències similars viscudes pels espectadors.

 

«Mai vaig pensar que la gent anava a creure que es tractava d’una història real, sinó més bé, que ho dubtarien en el primer episodi però que a partir del segon ja sabrien que es tractava d’una sèrie de ficció», confessa.

 

En la part contrària, la majoria de seguidors que van descobrir que efectivament es tractava d’una història ficcionada, han seguit fins a l’últim capítol per a conéixer el desenllaç. «Fins i tot va haver-hi prou gent que, en saber que era una ficció, es va sentir molesta i la va deixar de seguir».

 

Ana Ramón Rubio, nominada a Millor Direcció i Millor Muntatge pel seu primer llargmetratge documental ‘Almost Ghosts’ en els Premis de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual 2019, i premiada com a Millor documental del Festival d’Arizona, torna amb esta sèrie a la ficció, després d’haver codirigit la sèrie d’À Punt Mèdia ‘La Vall’ o ‘Tots volíem matar al president’ (Amazon Prevalga Vídeo).

 

Pròxim projecte

En l’actualitat, prepara el seu segon llargmetratge documental ‘La Cinta Negra’, una producció de When Lights are Low i DC Media.

 

L’emissió de ‘La Porta’ ha conclòs este matí amb més de 10.000 espectadors connectats en directe, però la sèrie completa es pot vore en el compte d’Instagram de la realitzadora (@anaramonrubio), sense els temps d’espera i pauses narratives que han viscut els espectadors que l’han continuada en temps real des de què el passat 8 de juliol arrancara la història.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.