‘La Porta’, la sèrie de ficció de dos valencians narrada en Instagram Stories

 

«Fa temps que estic pensant en si explicar això o no per Instagram». D’esta manera arranca ‘La Porta’, una sèrie de ficció narrada en temps real a través de la popular aplicació Instagram Stories.

 

En el seu mateix compte personal, dos valencians, la cineasta Ana Ramón Rubio i el músic Don Joaquín, han començat a narrar una història de ciència-ficció que tenien com a protagonistes dos enclavaments: el barri del Carme de València i la serra de la Mussara en Tarragona.

 

Una història que, jugant a l’ambigüitat entre la realitat i la ficció, ha sigut seguida per espectadors de tota Espanya durant els seus cinc dies d’emissió.

 

Dos escenaris: el barri del Carme sense Covid-19 i la meca del misteri en Espanya

En ‘La Porta’ s’entremesclen una València imaginària en la que no existix el Covid-19 amb elements reals com els misteris i desaparicions de la mateixa serra de la Mussara, un poble abandonat del municipi de Vilaplana que s’ha convertit en una de les meques del misteri en Catalunya.

 

«Tot va començar com un experiment. S’ha jugat molt amb la ficció en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter, pel que que vaig pensar que seria interessant explorar eixe camí però en Instagram Stories, d’una forma seriada, i especialment, amb una narrativa predominantment audiovisual, a on fora el vídeo el principal element per a contar la història però que es nodrira de tots els elements propis de les xarxes socials: captures, fotografies, missatges, notes d’àudio, etcètera», afirma la realitzadora en un comunicat.

 

El comportament humà davant les xarxes socials

La sèrie està tractada des del punt de vista d’una parella que localitza per casualitat un dels llocs més buscats pels amants del misteri en Espanya. El descobriment de la serra tarragonina es convertix en un relat de ciència-ficció basat en el que «l’important no és viure-ho, sinó explicar allò» que impera en les xarxes socials.

 

La directora convida d’esta manera a l’anàlisi sobre el comportament humà davant les xarxes socials, amb una versió parodiada del personatge que interpreta.

 

L’obsessió de la protagonista per contar l’experiència que estan vivint, enfront de la falta d’interés de la seua parella i coprotagonista per mostrar la seua vida privada, és una font contínua de conflicte entre els dos, que es manté durant tota l’emissió de la sèrie.

 

«A voltes ens oblidem de viure les coses i estem massa obsessionats amb contar el que estem fent a cada moment i això és precisament el que fa la protagonista: passar tota la sèrie més pendent d’explicar-ho, que de viure-ho», destaca Ramón.

 

Un experiment audiovisual

La realitzadora valenciana reconeix el positiu d’este experiment audiovisual, que des del primer moment va plantejar com una sèrie de ficció, però la seua sorpresa va ser major quan va començar a rebre centenars de missatges amb peticions i sol·licitud d’informació sobre el multivers, fins i tot fent-li partícip d’experiències similars viscudes pels espectadors.

 

«Mai vaig pensar que la gent anava a creure que es tractava d’una història real, sinó més bé, que ho dubtarien en el primer episodi però que a partir del segon ja sabrien que es tractava d’una sèrie de ficció», confessa.

 

En la part contrària, la majoria de seguidors que van descobrir que efectivament es tractava d’una història ficcionada, han seguit fins a l’últim capítol per a conéixer el desenllaç. «Fins i tot va haver-hi prou gent que, en saber que era una ficció, es va sentir molesta i la va deixar de seguir».

 

Ana Ramón Rubio, nominada a Millor Direcció i Millor Muntatge pel seu primer llargmetratge documental ‘Almost Ghosts’ en els Premis de l’Acadèmia Valenciana de l’Audiovisual 2019, i premiada com a Millor documental del Festival d’Arizona, torna amb esta sèrie a la ficció, després d’haver codirigit la sèrie d’À Punt Mèdia ‘La Vall’ o ‘Tots volíem matar al president’ (Amazon Prevalga Vídeo).

 

Pròxim projecte

En l’actualitat, prepara el seu segon llargmetratge documental ‘La Cinta Negra’, una producció de When Lights are Low i DC Media.

 

L’emissió de ‘La Porta’ ha conclòs este matí amb més de 10.000 espectadors connectats en directe, però la sèrie completa es pot vore en el compte d’Instagram de la realitzadora (@anaramonrubio), sense els temps d’espera i pauses narratives que han viscut els espectadors que l’han continuada en temps real des de què el passat 8 de juliol arrancara la història.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.