10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

Preparació per a rebre a turistes i valencians este primer cap de setmana sense tancament perimetral

Vigilar que es complisquen les mesures de prevenció autonòmiques per evitar contagis de la covid-19 en el primer cap de setmana complet sense alarma, que va permetre l’arribada de milers de turistes i visitants valencians que estan fora i venen a retrobar-se amb els seus familiars i d’altres comunitats en obrir-se les fronteres és l’objectiu principal dels efectius policials que van començar ahir a la nit a desplegar-se per les ciutats valencianes més turístiques.

Segons les dades de la Direcció General de Trànsit, les eixides des de Madrid cap a altres comunitats es van disparar entre el dijous i ahir en un 42%. El litoral Comunitat Valenciana -l’autonomia amb la millor sanitària d’Espanya– és territori de segona residència de molts ciutadans madrilenys, que han aprofitat este cap de setmana per a descansar en les seues ‘segones’ cases de Gandia, Cullera o Benidorm.

I es què la Comunitat Valenciana liderava les reserves vacacionals per a este cap de setmana, segons les dades d’un portal especialitzat en escapades temàtiques. Segons esta mateixa web, Weekendesk.es, la localitat de Benidorm concentrava el 13% de les reserves totals que s’han fet a través de la seua plataforma. El bon temps incita a què ens vinguen a visitar la platja sempre ix triomfant. De fet, la Comunitat Valenciana és un dels punts amb major ocupació hotelera per a este primer cap de setmana sense alarma ni tancament autonòmic. De fet, en algunes webs de reserves l’ocupació d’hotels, hostals i B&B superava el 90 per cent.

Unir forces

Units per un mateix objectiu. La Generalitat i la Delegació del Govern, al costat dels alcaldes i alcaldesses d’una trentena de municipis del litoral i de les tres capitals de província, van acordar accentuar el control del compliment de les mesures sanitàries, amb la intenció que no es produïsquen «imatges lamentables» com les que es van veure en altres ciutats de fora de la Comunitat el cap de setmana passat. Només al llarg de la costa alacantina s’anaven a desplegar més de 4.000 agents.

Els agents policials fan una gran llavor per tots els ciutadans, a més, se centren en vigilar que complisquen el toc de queda nocturn (entre la mitjanit i les sis del matí) per a evitar la celebració de festes il·legals o les reunions de més de deu persones, així com que es fa un correcte ús de la màscara en els espais públics.

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, en declaracions va deixar clar que el primer és la nostra salut i que tot continue avançant fins a acabar en esta pandèmia i és per això que va insistir en esta idea ahir, després de la roda de premsa del Consell, i va recordar que la Comunitat Valenciana té vigents una sèrie de mesures protectores contra el coronavirus, alguna cosa que han de tenir «molt clar» totes les persones que la visiten est i els pròxims caps de setmana.

«Si algú no les compleix, tindrà les conseqüències d’haver infringit la normativa vigent, que està pensada» perquè la Comunitat Valenciana continue mantenint les bones xifres epidemiològiques, que han permés que estos moments siga la regió europea amb la incidència de contagis més baixa, va explicar. Després de l’obertura a l’exterior, caldrà veure la incidència en les pròximes setmanes.

L’AVE, viatge als retrobaments

Maletes, carrets, bosses… així anaven els que arribaven a l’estació Joaquín Sorolla de València carregats fins al cap i és que van ser moltes les persones que amb molta gana es retrobaven amb els seus familiars.

Són moltes les famílies que, d’haver complert les restriccions, portaven mesos sense abraçar-se. L’estampa es va repetir durant tot el dia d’ahir i huí tornarà. Amb la frenada final del comboi d’alta velocitat en l’estació valenciana, centenars de passatgers s’abalançaven a l’andana per a poder retrobar-se amb les seues parelles, famílies i amics.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.