Preparació per a rebre a turistes i valencians este primer cap de setmana sense tancament perimetral

Vigilar que es complisquen les mesures de prevenció autonòmiques per evitar contagis de la covid-19 en el primer cap de setmana complet sense alarma, que va permetre l’arribada de milers de turistes i visitants valencians que estan fora i venen a retrobar-se amb els seus familiars i d’altres comunitats en obrir-se les fronteres és l’objectiu principal dels efectius policials que van començar ahir a la nit a desplegar-se per les ciutats valencianes més turístiques.

Segons les dades de la Direcció General de Trànsit, les eixides des de Madrid cap a altres comunitats es van disparar entre el dijous i ahir en un 42%. El litoral Comunitat Valenciana -l’autonomia amb la millor sanitària d’Espanya– és territori de segona residència de molts ciutadans madrilenys, que han aprofitat este cap de setmana per a descansar en les seues ‘segones’ cases de Gandia, Cullera o Benidorm.

I es què la Comunitat Valenciana liderava les reserves vacacionals per a este cap de setmana, segons les dades d’un portal especialitzat en escapades temàtiques. Segons esta mateixa web, Weekendesk.es, la localitat de Benidorm concentrava el 13% de les reserves totals que s’han fet a través de la seua plataforma. El bon temps incita a què ens vinguen a visitar la platja sempre ix triomfant. De fet, la Comunitat Valenciana és un dels punts amb major ocupació hotelera per a este primer cap de setmana sense alarma ni tancament autonòmic. De fet, en algunes webs de reserves l’ocupació d’hotels, hostals i B&B superava el 90 per cent.

Unir forces

Units per un mateix objectiu. La Generalitat i la Delegació del Govern, al costat dels alcaldes i alcaldesses d’una trentena de municipis del litoral i de les tres capitals de província, van acordar accentuar el control del compliment de les mesures sanitàries, amb la intenció que no es produïsquen «imatges lamentables» com les que es van veure en altres ciutats de fora de la Comunitat el cap de setmana passat. Només al llarg de la costa alacantina s’anaven a desplegar més de 4.000 agents.

Els agents policials fan una gran llavor per tots els ciutadans, a més, se centren en vigilar que complisquen el toc de queda nocturn (entre la mitjanit i les sis del matí) per a evitar la celebració de festes il·legals o les reunions de més de deu persones, així com que es fa un correcte ús de la màscara en els espais públics.

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, en declaracions va deixar clar que el primer és la nostra salut i que tot continue avançant fins a acabar en esta pandèmia i és per això que va insistir en esta idea ahir, després de la roda de premsa del Consell, i va recordar que la Comunitat Valenciana té vigents una sèrie de mesures protectores contra el coronavirus, alguna cosa que han de tenir «molt clar» totes les persones que la visiten est i els pròxims caps de setmana.

«Si algú no les compleix, tindrà les conseqüències d’haver infringit la normativa vigent, que està pensada» perquè la Comunitat Valenciana continue mantenint les bones xifres epidemiològiques, que han permés que estos moments siga la regió europea amb la incidència de contagis més baixa, va explicar. Després de l’obertura a l’exterior, caldrà veure la incidència en les pròximes setmanes.

L’AVE, viatge als retrobaments

Maletes, carrets, bosses… així anaven els que arribaven a l’estació Joaquín Sorolla de València carregats fins al cap i és que van ser moltes les persones que amb molta gana es retrobaven amb els seus familiars.

Són moltes les famílies que, d’haver complert les restriccions, portaven mesos sense abraçar-se. L’estampa es va repetir durant tot el dia d’ahir i huí tornarà. Amb la frenada final del comboi d’alta velocitat en l’estació valenciana, centenars de passatgers s’abalançaven a l’andana per a poder retrobar-se amb les seues parelles, famílies i amics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.