Preparació per a rebre a turistes i valencians este primer cap de setmana sense tancament perimetral

Vigilar que es complisquen les mesures de prevenció autonòmiques per evitar contagis de la covid-19 en el primer cap de setmana complet sense alarma, que va permetre l’arribada de milers de turistes i visitants valencians que estan fora i venen a retrobar-se amb els seus familiars i d’altres comunitats en obrir-se les fronteres és l’objectiu principal dels efectius policials que van començar ahir a la nit a desplegar-se per les ciutats valencianes més turístiques.

Segons les dades de la Direcció General de Trànsit, les eixides des de Madrid cap a altres comunitats es van disparar entre el dijous i ahir en un 42%. El litoral Comunitat Valenciana -l’autonomia amb la millor sanitària d’Espanya– és territori de segona residència de molts ciutadans madrilenys, que han aprofitat este cap de setmana per a descansar en les seues ‘segones’ cases de Gandia, Cullera o Benidorm.

I es què la Comunitat Valenciana liderava les reserves vacacionals per a este cap de setmana, segons les dades d’un portal especialitzat en escapades temàtiques. Segons esta mateixa web, Weekendesk.es, la localitat de Benidorm concentrava el 13% de les reserves totals que s’han fet a través de la seua plataforma. El bon temps incita a què ens vinguen a visitar la platja sempre ix triomfant. De fet, la Comunitat Valenciana és un dels punts amb major ocupació hotelera per a este primer cap de setmana sense alarma ni tancament autonòmic. De fet, en algunes webs de reserves l’ocupació d’hotels, hostals i B&B superava el 90 per cent.

Unir forces

Units per un mateix objectiu. La Generalitat i la Delegació del Govern, al costat dels alcaldes i alcaldesses d’una trentena de municipis del litoral i de les tres capitals de província, van acordar accentuar el control del compliment de les mesures sanitàries, amb la intenció que no es produïsquen «imatges lamentables» com les que es van veure en altres ciutats de fora de la Comunitat el cap de setmana passat. Només al llarg de la costa alacantina s’anaven a desplegar més de 4.000 agents.

Els agents policials fan una gran llavor per tots els ciutadans, a més, se centren en vigilar que complisquen el toc de queda nocturn (entre la mitjanit i les sis del matí) per a evitar la celebració de festes il·legals o les reunions de més de deu persones, així com que es fa un correcte ús de la màscara en els espais públics.

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, en declaracions va deixar clar que el primer és la nostra salut i que tot continue avançant fins a acabar en esta pandèmia i és per això que va insistir en esta idea ahir, després de la roda de premsa del Consell, i va recordar que la Comunitat Valenciana té vigents una sèrie de mesures protectores contra el coronavirus, alguna cosa que han de tenir «molt clar» totes les persones que la visiten est i els pròxims caps de setmana.

«Si algú no les compleix, tindrà les conseqüències d’haver infringit la normativa vigent, que està pensada» perquè la Comunitat Valenciana continue mantenint les bones xifres epidemiològiques, que han permés que estos moments siga la regió europea amb la incidència de contagis més baixa, va explicar. Després de l’obertura a l’exterior, caldrà veure la incidència en les pròximes setmanes.

L’AVE, viatge als retrobaments

Maletes, carrets, bosses… així anaven els que arribaven a l’estació Joaquín Sorolla de València carregats fins al cap i és que van ser moltes les persones que amb molta gana es retrobaven amb els seus familiars.

Són moltes les famílies que, d’haver complert les restriccions, portaven mesos sense abraçar-se. L’estampa es va repetir durant tot el dia d’ahir i huí tornarà. Amb la frenada final del comboi d’alta velocitat en l’estació valenciana, centenars de passatgers s’abalançaven a l’andana per a poder retrobar-se amb les seues parelles, famílies i amics.

Últimes notícies

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.