7.3 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Preparació per a rebre a turistes i valencians este primer cap de setmana sense tancament perimetral

Vigilar que es complisquen les mesures de prevenció autonòmiques per evitar contagis de la covid-19 en el primer cap de setmana complet sense alarma, que va permetre l’arribada de milers de turistes i visitants valencians que estan fora i venen a retrobar-se amb els seus familiars i d’altres comunitats en obrir-se les fronteres és l’objectiu principal dels efectius policials que van començar ahir a la nit a desplegar-se per les ciutats valencianes més turístiques.

Segons les dades de la Direcció General de Trànsit, les eixides des de Madrid cap a altres comunitats es van disparar entre el dijous i ahir en un 42%. El litoral Comunitat Valenciana -l’autonomia amb la millor sanitària d’Espanya– és territori de segona residència de molts ciutadans madrilenys, que han aprofitat este cap de setmana per a descansar en les seues ‘segones’ cases de Gandia, Cullera o Benidorm.

I es què la Comunitat Valenciana liderava les reserves vacacionals per a este cap de setmana, segons les dades d’un portal especialitzat en escapades temàtiques. Segons esta mateixa web, Weekendesk.es, la localitat de Benidorm concentrava el 13% de les reserves totals que s’han fet a través de la seua plataforma. El bon temps incita a què ens vinguen a visitar la platja sempre ix triomfant. De fet, la Comunitat Valenciana és un dels punts amb major ocupació hotelera per a este primer cap de setmana sense alarma ni tancament autonòmic. De fet, en algunes webs de reserves l’ocupació d’hotels, hostals i B&B superava el 90 per cent.

Unir forces

Units per un mateix objectiu. La Generalitat i la Delegació del Govern, al costat dels alcaldes i alcaldesses d’una trentena de municipis del litoral i de les tres capitals de província, van acordar accentuar el control del compliment de les mesures sanitàries, amb la intenció que no es produïsquen «imatges lamentables» com les que es van veure en altres ciutats de fora de la Comunitat el cap de setmana passat. Només al llarg de la costa alacantina s’anaven a desplegar més de 4.000 agents.

Els agents policials fan una gran llavor per tots els ciutadans, a més, se centren en vigilar que complisquen el toc de queda nocturn (entre la mitjanit i les sis del matí) per a evitar la celebració de festes il·legals o les reunions de més de deu persones, així com que es fa un correcte ús de la màscara en els espais públics.

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, en declaracions va deixar clar que el primer és la nostra salut i que tot continue avançant fins a acabar en esta pandèmia i és per això que va insistir en esta idea ahir, després de la roda de premsa del Consell, i va recordar que la Comunitat Valenciana té vigents una sèrie de mesures protectores contra el coronavirus, alguna cosa que han de tenir «molt clar» totes les persones que la visiten est i els pròxims caps de setmana.

«Si algú no les compleix, tindrà les conseqüències d’haver infringit la normativa vigent, que està pensada» perquè la Comunitat Valenciana continue mantenint les bones xifres epidemiològiques, que han permés que estos moments siga la regió europea amb la incidència de contagis més baixa, va explicar. Després de l’obertura a l’exterior, caldrà veure la incidència en les pròximes setmanes.

L’AVE, viatge als retrobaments

Maletes, carrets, bosses… així anaven els que arribaven a l’estació Joaquín Sorolla de València carregats fins al cap i és que van ser moltes les persones que amb molta gana es retrobaven amb els seus familiars.

Són moltes les famílies que, d’haver complert les restriccions, portaven mesos sense abraçar-se. L’estampa es va repetir durant tot el dia d’ahir i huí tornarà. Amb la frenada final del comboi d’alta velocitat en l’estació valenciana, centenars de passatgers s’abalançaven a l’andana per a poder retrobar-se amb les seues parelles, famílies i amics.

Últimes notícies

La Policia Nacional desarticula un laboratori d’èxtasi en un pis de Castelló

Dos persones han sigut detingudes i una ha ingressat a la presó després de desmantellar un laboratori d'èxtasi en una vivenda de Castelló; la investigació es va iniciar per una anomenada al 091. Els agents van confiscar 101,83 g d'èxtasi, 394 g de cocaïna, armes i 4.262 euros en efectiu.

El Llevant congrega a tres mil aficionats en un entrenament obert sota la pluja

L'equip granota va obrir l'entrenament en el Ciutat i va reunir uns tres mil aficionats malgrat la pluja. Va haver-hi ovació a Luís Castro i celebració de l'aniversari de Kervin Arriaga.

La Comunitat registrarà demà una temperatura mitjana de 2,9 graus, la més baixa des de 1997

La Comunitat Valenciana registrarà este dimarts una mitjana de 2,98 graus, cinc per davall del normal. Es mantenen avisos per fred i neu a l'interior.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera en ofegaments, amb 65 morts

La Comunitat Valenciana ha registrat 65 morts per ofegament en 2025 i se situa com la tercera autonomia amb més víctimes. Espanya tanca amb 472 morts, el segon pitjor dada des de 2015.

València paga més de 46 milions en expropiacions pregades després d’11 anys de moratòria

Després de la fi de la moratòria autonòmica, València ha abonat més de 46 milions en expropiacions pregades entre 2024 i 2025. El consistori avisa de possibles pagaments addicionals per noves resolucions.

L’ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana ha fregat el 80% en 2025

L'ocupació mitjana dels hotels associats a Hosbec ha fregat el 80% en 2025, 0,4 punts més que en 2024. L'avanç s'ha recolzat en més oferta i en la demanda internacional.

Avís groc per neu i fred a l’interior d’Alacant i sud de València seguix fins al dimarts

Aemet manté l'avís groc per nevades i mínimes de fins a -4 °C a l'interior d'Alacant i en el sud de l'interior de València fins a primeres hores del dimarts.

El castell de Xàtiva tanca per un despreniment en la carretera d’accés

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del monument este dilluns després d'un despreniment en la via de pujada causat per pluges persistents. Equips municipals treballen per a restablir la seguretat i la reobertura dependrà d'una supervisió tècnica.