15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Preparació per a rebre a turistes i valencians este primer cap de setmana sense tancament perimetral

Vigilar que es complisquen les mesures de prevenció autonòmiques per evitar contagis de la covid-19 en el primer cap de setmana complet sense alarma, que va permetre l’arribada de milers de turistes i visitants valencians que estan fora i venen a retrobar-se amb els seus familiars i d’altres comunitats en obrir-se les fronteres és l’objectiu principal dels efectius policials que van començar ahir a la nit a desplegar-se per les ciutats valencianes més turístiques.

Segons les dades de la Direcció General de Trànsit, les eixides des de Madrid cap a altres comunitats es van disparar entre el dijous i ahir en un 42%. El litoral Comunitat Valenciana -l’autonomia amb la millor sanitària d’Espanya– és territori de segona residència de molts ciutadans madrilenys, que han aprofitat este cap de setmana per a descansar en les seues ‘segones’ cases de Gandia, Cullera o Benidorm.

I es què la Comunitat Valenciana liderava les reserves vacacionals per a este cap de setmana, segons les dades d’un portal especialitzat en escapades temàtiques. Segons esta mateixa web, Weekendesk.es, la localitat de Benidorm concentrava el 13% de les reserves totals que s’han fet a través de la seua plataforma. El bon temps incita a què ens vinguen a visitar la platja sempre ix triomfant. De fet, la Comunitat Valenciana és un dels punts amb major ocupació hotelera per a este primer cap de setmana sense alarma ni tancament autonòmic. De fet, en algunes webs de reserves l’ocupació d’hotels, hostals i B&B superava el 90 per cent.

Unir forces

Units per un mateix objectiu. La Generalitat i la Delegació del Govern, al costat dels alcaldes i alcaldesses d’una trentena de municipis del litoral i de les tres capitals de província, van acordar accentuar el control del compliment de les mesures sanitàries, amb la intenció que no es produïsquen «imatges lamentables» com les que es van veure en altres ciutats de fora de la Comunitat el cap de setmana passat. Només al llarg de la costa alacantina s’anaven a desplegar més de 4.000 agents.

Els agents policials fan una gran llavor per tots els ciutadans, a més, se centren en vigilar que complisquen el toc de queda nocturn (entre la mitjanit i les sis del matí) per a evitar la celebració de festes il·legals o les reunions de més de deu persones, així com que es fa un correcte ús de la màscara en els espais públics.

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, en declaracions va deixar clar que el primer és la nostra salut i que tot continue avançant fins a acabar en esta pandèmia i és per això que va insistir en esta idea ahir, després de la roda de premsa del Consell, i va recordar que la Comunitat Valenciana té vigents una sèrie de mesures protectores contra el coronavirus, alguna cosa que han de tenir «molt clar» totes les persones que la visiten est i els pròxims caps de setmana.

«Si algú no les compleix, tindrà les conseqüències d’haver infringit la normativa vigent, que està pensada» perquè la Comunitat Valenciana continue mantenint les bones xifres epidemiològiques, que han permés que estos moments siga la regió europea amb la incidència de contagis més baixa, va explicar. Després de l’obertura a l’exterior, caldrà veure la incidència en les pròximes setmanes.

L’AVE, viatge als retrobaments

Maletes, carrets, bosses… així anaven els que arribaven a l’estació Joaquín Sorolla de València carregats fins al cap i és que van ser moltes les persones que amb molta gana es retrobaven amb els seus familiars.

Són moltes les famílies que, d’haver complert les restriccions, portaven mesos sense abraçar-se. L’estampa es va repetir durant tot el dia d’ahir i huí tornarà. Amb la frenada final del comboi d’alta velocitat en l’estació valenciana, centenars de passatgers s’abalançaven a l’andana per a poder retrobar-se amb les seues parelles, famílies i amics.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.