Alerta a la Comunitat: Apareix una plaga de mosca negra després de l’onada de calor

Les altes temperatures són un dels factors principals perquè es produïsca l’aparició de la mosca negra. Amb l’onada de calor la mosca negra, coneguda com a «mosca chupasangre», ha arribat ja a la Comunitat Valenciana després d’incrementar la seua presència a Madrid, Aragó i Múrcia.

 

Aquest insecte, mesura entre tres i sis mil·límetres i té com a hàbitat comú els corrents fluvials i les zones arbrades. La seua boca té forma de serra i produeix una xicoteta lesió en la pell de persones i animals per a inocular la seua saliva. El seu objectiu en mossegar és xuplar sang, ja que d’aquesta manera obté l’aportació nutricional que necessita per al desenvolupament i la posada d’ous.

 

Això sí, «el que realment fa no és picar, sinó mossegar de manera dolorosa, deixant un punt roig i inflamació», expliquen alguns experts: «En mossegar, la pell inocula un anestèsic que té efecte vasodilatador i anticoagulant pel que fins que no han passat unes hores la persona afectada encara no ha reparat en la seua mossegada».

 

Per a evitar les picades de la mosca negra hi ha una sèrie de recomanacions, a més de l’ús de repel·lents per a insectes: vestir-se amb roba clara i de mànega llarga; evitar passejar prop de rius, embassaments, zones humides i pantans; evitar anar al camp i a zones enjardinades sobretot durant les hores del començar el dia i el capvespre; no usar colors cridaners. Una altra mesura de prevenció és la instal·lació de mosquiteres en portes i finestres i, en cas necessari, l‘ús de l’aire condicionat que evita l’entrada de mosquits a causa de la disminució de la temperatura.

 

Què fer després de la picada de la mosca negra?

En cas que es detecten signes d’infecció o molt dolor i inflamació després d’una mossegada, s’ha de consultar amb un metge per a poder tractar la ferida de mosca negra de manera adequada.

 

«Pot ser que, malgrat aplicar totes les mesures preventives esmentades anteriorment, la mosca negra ens deixe la seua tan temuda picada. En aquest cas no s’ha de rascar la mossegada per a evitar que la ferida s’infecte». A més, cal netejar i desinfectar la zona de la picada i, en cas de persistència de les molèsties o reaccions més greus, és recomanable consultar amb el metge.

 

Si finalment s’acudeix a urgències, «segurament prescriuen antihistamínics orals, corticoides o antisèptics tòpics». «A vegades, és necessari pautar corticoides orals i fins i tot antibiòtics, però és important saber que hem d’evitar l’ús dels típics antihistamínics en cremes que solen oferir en les farmàcies», aconsellen els expertss mèdics.

Últimes notícies

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.