Alerta a la Comunitat: Apareix una plaga de mosca negra després de l’onada de calor

Les altes temperatures són un dels factors principals perquè es produïsca l’aparició de la mosca negra. Amb l’onada de calor la mosca negra, coneguda com a «mosca chupasangre», ha arribat ja a la Comunitat Valenciana després d’incrementar la seua presència a Madrid, Aragó i Múrcia.

 

Aquest insecte, mesura entre tres i sis mil·límetres i té com a hàbitat comú els corrents fluvials i les zones arbrades. La seua boca té forma de serra i produeix una xicoteta lesió en la pell de persones i animals per a inocular la seua saliva. El seu objectiu en mossegar és xuplar sang, ja que d’aquesta manera obté l’aportació nutricional que necessita per al desenvolupament i la posada d’ous.

 

Això sí, «el que realment fa no és picar, sinó mossegar de manera dolorosa, deixant un punt roig i inflamació», expliquen alguns experts: «En mossegar, la pell inocula un anestèsic que té efecte vasodilatador i anticoagulant pel que fins que no han passat unes hores la persona afectada encara no ha reparat en la seua mossegada».

 

Per a evitar les picades de la mosca negra hi ha una sèrie de recomanacions, a més de l’ús de repel·lents per a insectes: vestir-se amb roba clara i de mànega llarga; evitar passejar prop de rius, embassaments, zones humides i pantans; evitar anar al camp i a zones enjardinades sobretot durant les hores del començar el dia i el capvespre; no usar colors cridaners. Una altra mesura de prevenció és la instal·lació de mosquiteres en portes i finestres i, en cas necessari, l‘ús de l’aire condicionat que evita l’entrada de mosquits a causa de la disminució de la temperatura.

 

Què fer després de la picada de la mosca negra?

En cas que es detecten signes d’infecció o molt dolor i inflamació després d’una mossegada, s’ha de consultar amb un metge per a poder tractar la ferida de mosca negra de manera adequada.

 

«Pot ser que, malgrat aplicar totes les mesures preventives esmentades anteriorment, la mosca negra ens deixe la seua tan temuda picada. En aquest cas no s’ha de rascar la mossegada per a evitar que la ferida s’infecte». A més, cal netejar i desinfectar la zona de la picada i, en cas de persistència de les molèsties o reaccions més greus, és recomanable consultar amb el metge.

 

Si finalment s’acudeix a urgències, «segurament prescriuen antihistamínics orals, corticoides o antisèptics tòpics». «A vegades, és necessari pautar corticoides orals i fins i tot antibiòtics, però és important saber que hem d’evitar l’ús dels típics antihistamínics en cremes que solen oferir en les farmàcies», aconsellen els expertss mèdics.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.