Alerta a la Comunitat: Apareix una plaga de mosca negra després de l’onada de calor

Les altes temperatures són un dels factors principals perquè es produïsca l’aparició de la mosca negra. Amb l’onada de calor la mosca negra, coneguda com a “mosca chupasangre”, ha arribat ja a la Comunitat Valenciana després d’incrementar la seua presència a Madrid, Aragó i Múrcia.

 

Aquest insecte, mesura entre tres i sis mil·límetres i té com a hàbitat comú els corrents fluvials i les zones arbrades. La seua boca té forma de serra i produeix una xicoteta lesió en la pell de persones i animals per a inocular la seua saliva. El seu objectiu en mossegar és xuplar sang, ja que d’aquesta manera obté l’aportació nutricional que necessita per al desenvolupament i la posada d’ous.

 

Això sí, “el que realment fa no és picar, sinó mossegar de manera dolorosa, deixant un punt roig i inflamació”, expliquen alguns experts: “En mossegar, la pell inocula un anestèsic que té efecte vasodilatador i anticoagulant pel que fins que no han passat unes hores la persona afectada encara no ha reparat en la seua mossegada”.

 

Per a evitar les picades de la mosca negra hi ha una sèrie de recomanacions, a més de l’ús de repel·lents per a insectes: vestir-se amb roba clara i de mànega llarga; evitar passejar prop de rius, embassaments, zones humides i pantans; evitar anar al camp i a zones enjardinades sobretot durant les hores del començar el dia i el capvespre; no usar colors cridaners. Una altra mesura de prevenció és la instal·lació de mosquiteres en portes i finestres i, en cas necessari, l‘ús de l’aire condicionat que evita l’entrada de mosquits a causa de la disminució de la temperatura.

 

Què fer després de la picada de la mosca negra?

En cas que es detecten signes d’infecció o molt dolor i inflamació després d’una mossegada, s’ha de consultar amb un metge per a poder tractar la ferida de mosca negra de manera adequada.

 

“Pot ser que, malgrat aplicar totes les mesures preventives esmentades anteriorment, la mosca negra ens deixe la seua tan temuda picada. En aquest cas no s’ha de rascar la mossegada per a evitar que la ferida s’infecte”. A més, cal netejar i desinfectar la zona de la picada i, en cas de persistència de les molèsties o reaccions més greus, és recomanable consultar amb el metge.

 

Si finalment s’acudeix a urgències, “segurament prescriuen antihistamínics orals, corticoides o antisèptics tòpics”. “A vegades, és necessari pautar corticoides orals i fins i tot antibiòtics, però és important saber que hem d’evitar l’ús dels típics antihistamínics en cremes que solen oferir en les farmàcies”, aconsellen els expertss mèdics.

Últimes notícies

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.