16.2 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

La Diputació de Castelló digitalitza en 3D el Castell de Peníscola

 

La diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, Ruth Sanz, considera que el fet que el Castell de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ja siga completament accessible a través de la xarxa incrementarà de manera substancial en la ‘postpandemia’ el número de visites presencials al recinte.

 

En les seues declaracions, «molts amants de la història i la cultura de tot el món, que tindran contacte virtual amb el nostre museu fortalesa, optaran per disfrutar in situ de la que, sense dubte, és una de les principals joies amb les que compta la província de Castelló». Es tracta d’un interés que «tindrà una important conseqüència turística» perquè «cal no oblidar que en els últims anys s’havia produït un increment sostingut del número de visitants al castell, que a data del 31 de desembre del 2019 havia superat la barrera les 290.000».

 

Sanz ha recordat que esta adaptació virtual «suposa una representació fidedigna en tres dimensions de la totalitat de les dependències, en la que s’ha introduït una sorprenent qualitat d’imàtgens i múltiples possibilitats d’interacció». És un treball que ha necessitat usar més de 5.300 fotografies que han donat a llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats.

 

Esta visita digital ara deixa al descobert llocs fins ara poc vistos, com la part posterior del castell o la dels penya-segats. Precisament en esta part és a on se situa l’escala del papa Lluna, que connecta el recinte emmurallat amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Per a disfrutar virtualment de la que va ser fortalesa del primer papa valencià, és necessari accedir a la web del castell, des d’on es redirigirà a la plataforma Sketchfab. Esta plataforma, de fet, és la més important dins del món de la creació de continguts en 3D.

 

Sanz ha destacat que «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic perquè representa una ferramenta que poden gastar els investigadors per a conéixer més a fons els detalls d’este edifici singular que ha marcat bona part de la història europea del segle XV». La reproducció també es troba ubicada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

Últimes notícies

Renfe mostra a València com revisa i repara els seus trens a Font de Sant Lluís

Renfe ha celebrat una jornada de portes obertes en la Base de Manteniment de València Font de Sant Lluís i ha mostrat a més de 300 persones els seus processos de revisió i reparació. La companyia ha detallat una inversió de 20 milions per a modernitzar i digitalitzar el taller dins del Pla Integral 2025-2030.

Aida Samit va destacar el torneig Tornem com a impuls per als xiquets després de la DANA

La directora de futbol femení del CD Castelló va subratllar a Massanassa la importància de recuperar esdeveniments com el torneig Tornem per a retornar la normalitat després de la DANA.

El torneig ‘Tornem!’ culmina el retorn del futbol a la zona zero de la DANA un any després

Massanassa va acollir el torneig de futbol 8 'Tornem!' com a símbol del retorn de l'esport a la zona més afectada per la DANA, amb seleccions sub12 i pedreres de la Comunitat.

El torneig Tornem porta l’alegria de l’esport a l’aniversari de la dana a Massanassa

El torneig Tornem, en format futbol 8 sub12 masculí i femení, se celebra a Massanassa per a convertir el primer aniversari de la dana en una festa comunitària.

María Cienfuegos va destacar la unitat del futbol com a exemple per a la societat en el torneig Tornem

La jugadora del Vila-real i entrenadora del sub-12 femení va valorar la presència dels principals equips valencians en l'estadi Vicente Moreno. Va recalcar que la unitat mostrada després de la riuada hauria d'estendre's a tota la societat

Paula Sánchez destaca que el torneig Tornem ha retornat el futbol a la normalitat

L'entrenadora de l'aleví femení del Llevant va subratllar el valor del torneig celebrat en l'estadi Vicente Moreno com a símbol de recuperació després de la riuada.

Funeral d’Estat per la dana: 800 assistents i protagonisme per a les famílies

El funeral d'Estat per la dana se celebrarà en el Museu Príncep Felip amb unes 800 persones i donarà veu a les famílies. Hi haurà tres intervencions d'afins i un discurs del rei en un acte laic.

La Generalitat acusa el Govern d’ignorar les seues peticions d’ajudes postdana per a les famílies

La Generalitat sosté que el Govern ha rebutjat la majoria de les seues propostes per a la reconstrucció després de la DANA del 29 d'octubre, amb escàs finançament directe i retards en mesures clau.