Anuncios

La Diputació de Castelló digitalitza en 3D el Castell de Peníscola

 

La diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, Ruth Sanz, considera que el fet que el Castell de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ja siga completament accessible a través de la xarxa incrementarà de manera substancial en la ‘postpandemia’ el número de visites presencials al recinte.

 

En les seues declaracions, «molts amants de la història i la cultura de tot el món, que tindran contacte virtual amb el nostre museu fortalesa, optaran per disfrutar in situ de la que, sense dubte, és una de les principals joies amb les que compta la província de Castelló». Es tracta d’un interés que «tindrà una important conseqüència turística» perquè «cal no oblidar que en els últims anys s’havia produït un increment sostingut del número de visitants al castell, que a data del 31 de desembre del 2019 havia superat la barrera les 290.000».

Anuncios

 

Sanz ha recordat que esta adaptació virtual «suposa una representació fidedigna en tres dimensions de la totalitat de les dependències, en la que s’ha introduït una sorprenent qualitat d’imàtgens i múltiples possibilitats d’interacció». És un treball que ha necessitat usar més de 5.300 fotografies que han donat a llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats.

 

Esta visita digital ara deixa al descobert llocs fins ara poc vistos, com la part posterior del castell o la dels penya-segats. Precisament en esta part és a on se situa l’escala del papa Lluna, que connecta el recinte emmurallat amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Per a disfrutar virtualment de la que va ser fortalesa del primer papa valencià, és necessari accedir a la web del castell, des d’on es redirigirà a la plataforma Sketchfab. Esta plataforma, de fet, és la més important dins del món de la creació de continguts en 3D.

 

Sanz ha destacat que «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic perquè representa una ferramenta que poden gastar els investigadors per a conéixer més a fons els detalls d’este edifici singular que ha marcat bona part de la història europea del segle XV». La reproducció també es troba ubicada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.
Anuncios