19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

La Diputació de Castelló digitalitza en 3D el Castell de Peníscola

 

La diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, Ruth Sanz, considera que el fet que el Castell de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ja siga completament accessible a través de la xarxa incrementarà de manera substancial en la ‘postpandemia’ el número de visites presencials al recinte.

 

En les seues declaracions, «molts amants de la història i la cultura de tot el món, que tindran contacte virtual amb el nostre museu fortalesa, optaran per disfrutar in situ de la que, sense dubte, és una de les principals joies amb les que compta la província de Castelló». Es tracta d’un interés que «tindrà una important conseqüència turística» perquè «cal no oblidar que en els últims anys s’havia produït un increment sostingut del número de visitants al castell, que a data del 31 de desembre del 2019 havia superat la barrera les 290.000».

 

Sanz ha recordat que esta adaptació virtual «suposa una representació fidedigna en tres dimensions de la totalitat de les dependències, en la que s’ha introduït una sorprenent qualitat d’imàtgens i múltiples possibilitats d’interacció». És un treball que ha necessitat usar més de 5.300 fotografies que han donat a llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats.

 

Esta visita digital ara deixa al descobert llocs fins ara poc vistos, com la part posterior del castell o la dels penya-segats. Precisament en esta part és a on se situa l’escala del papa Lluna, que connecta el recinte emmurallat amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Per a disfrutar virtualment de la que va ser fortalesa del primer papa valencià, és necessari accedir a la web del castell, des d’on es redirigirà a la plataforma Sketchfab. Esta plataforma, de fet, és la més important dins del món de la creació de continguts en 3D.

 

Sanz ha destacat que «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic perquè representa una ferramenta que poden gastar els investigadors per a conéixer més a fons els detalls d’este edifici singular que ha marcat bona part de la història europea del segle XV». La reproducció també es troba ubicada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Condemnat per llançar una substància corrosiva a un gos pels lladrucs

Un home ha sigut condemnat a una multa i a 16 mesos d'inhabilitació per a activitats amb animals per ruixar amb líquid corrosiu al gos d'una vivenda. La sentència fixa 2.500 euros d'indemnització per les lesions i el mal moral.

Martínez Mus defén que el protocol es va complir rigorosament durant la dana

El conseller ha sostingut que el protocol es va complir rigorosament durant la dana i que per això no va haver-hi víctimes en ferrocarrils. Ha negat retards en el tall del metre i ha explicat que va actuar amb la informació oficial disponible.

Les falleres majors de València encenen la Crida i conviden a viure ‘la millor festa del món’

Carmen Prades i Marta Mercader han encés simbòlicament la metxa de les Falles 2026 durant la Crida i conviden al món a sumar-se a la festa. L'acte ha inclòs el lliurament simbòlic de les claus i un espectacle de llum i pólvora.

Un assessor situa a Mazón en el seu despatx 25 minuts abans d’anar al Cecopi

L'assessor Josep Lanuza ha declarat que va acompanyar a Carlos Mazón des del Palau al Cecopi i que l'És-alert va sonar a les 20.11 quan ja anaven de camí. La jutgessa ha confrontat el seu relat amb el dels escortes.

Un estudi fixa en 9.057 milions la inversió per a reduir riscos en la conca del Xúquer

La conca del Xúquer necessita 9.057 milions per a modernitzar el cicle urbà de l'aigua, previndre inundacions i adaptar-se al canvi climàtic dins del marc 2026-2035.

Guido Rodríguez torna a l’onze del València més de dos mesos després

L'argentí va iniciar davant el Vila-real i va disputar 88 minuts després d'una primera volta amb pocs minuts en el West Ham. El València va perdre 2-1.

L’efecte Castro es diluïx: el Llevant encadena quatre derrotes seguides

L'equip és penúltim a set punts de la salvació i acumula tres partits sense marcar; l'impuls inicial amb Luís Castro s'ha esvaït.

Detinguts quatre empleats d’immobiliàries a Alacant per estafar a compradors estrangers

La Policia Nacional ha arrestat a tres hòmens i una dona de dos immobiliàries a Alacant per cobrar arres de vivendes inviables i manipular documentació. El perjuí supera els 100.000 euros i la causa continua oberta.