La Diputació de Castelló digitalitza en 3D el Castell de Peníscola

 

La diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, Ruth Sanz, considera que el fet que el Castell de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ja siga completament accessible a través de la xarxa incrementarà de manera substancial en la ‘postpandemia’ el número de visites presencials al recinte.

 

En les seues declaracions, «molts amants de la història i la cultura de tot el món, que tindran contacte virtual amb el nostre museu fortalesa, optaran per disfrutar in situ de la que, sense dubte, és una de les principals joies amb les que compta la província de Castelló». Es tracta d’un interés que «tindrà una important conseqüència turística» perquè «cal no oblidar que en els últims anys s’havia produït un increment sostingut del número de visitants al castell, que a data del 31 de desembre del 2019 havia superat la barrera les 290.000».

 

Sanz ha recordat que esta adaptació virtual «suposa una representació fidedigna en tres dimensions de la totalitat de les dependències, en la que s’ha introduït una sorprenent qualitat d’imàtgens i múltiples possibilitats d’interacció». És un treball que ha necessitat usar més de 5.300 fotografies que han donat a llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats.

 

Esta visita digital ara deixa al descobert llocs fins ara poc vistos, com la part posterior del castell o la dels penya-segats. Precisament en esta part és a on se situa l’escala del papa Lluna, que connecta el recinte emmurallat amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Per a disfrutar virtualment de la que va ser fortalesa del primer papa valencià, és necessari accedir a la web del castell, des d’on es redirigirà a la plataforma Sketchfab. Esta plataforma, de fet, és la més important dins del món de la creació de continguts en 3D.

 

Sanz ha destacat que «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic perquè representa una ferramenta que poden gastar els investigadors per a conéixer més a fons els detalls d’este edifici singular que ha marcat bona part de la història europea del segle XV». La reproducció també es troba ubicada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

Últimes notícies

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.
FILMOTECA D'ESTIU