9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

La Diputació de Castelló digitalitza en 3D el Castell de Peníscola

 

La diputada de Cultura de la Diputació de Castelló, Ruth Sanz, considera que el fet que el Castell de Peníscola, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló), ja siga completament accessible a través de la xarxa incrementarà de manera substancial en la ‘postpandemia’ el número de visites presencials al recinte.

 

En les seues declaracions, «molts amants de la història i la cultura de tot el món, que tindran contacte virtual amb el nostre museu fortalesa, optaran per disfrutar in situ de la que, sense dubte, és una de les principals joies amb les que compta la província de Castelló». Es tracta d’un interés que «tindrà una important conseqüència turística» perquè «cal no oblidar que en els últims anys s’havia produït un increment sostingut del número de visitants al castell, que a data del 31 de desembre del 2019 havia superat la barrera les 290.000».

 

Sanz ha recordat que esta adaptació virtual «suposa una representació fidedigna en tres dimensions de la totalitat de les dependències, en la que s’ha introduït una sorprenent qualitat d’imàtgens i múltiples possibilitats d’interacció». És un treball que ha necessitat usar més de 5.300 fotografies que han donat a llum a una reproducció que suma 47.000 metres quadrats.

 

Esta visita digital ara deixa al descobert llocs fins ara poc vistos, com la part posterior del castell o la dels penya-segats. Precisament en esta part és a on se situa l’escala del papa Lluna, que connecta el recinte emmurallat amb el que era l’embarcador de la fortalesa.

 

Per a disfrutar virtualment de la que va ser fortalesa del primer papa valencià, és necessari accedir a la web del castell, des d’on es redirigirà a la plataforma Sketchfab. Esta plataforma, de fet, és la més important dins del món de la creació de continguts en 3D.

 

Sanz ha destacat que «es tracta d’un treball que sobrepassa l’interés turístic perquè representa una ferramenta que poden gastar els investigadors per a conéixer més a fons els detalls d’este edifici singular que ha marcat bona part de la història europea del segle XV». La reproducció també es troba ubicada en Zenodo, fundat pel CERN. A demés, s’integra en Point Box, a on existixen opcions de mesura d’espais i d’anàlisi d’estructura.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.