Presenten una querella contra Ximo Puig per la gestió de la crisi sanitària

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una compareixença en les Corts | EFE

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha sigut objecte d’una querella criminal davant del Tribunal Superior de Justícia del territori valencià per un suposat delicte d’«abandó de les seues obligacions respecte al servici públic de vetlar per la salut i protecció dels seus conciutadans».

 

Segons consta en la citada querella, a la que ha tingut accés EFE, els demandants asseguren que Puig, «en la seua frivolitat i imprudència greu, ha anteposat els seus interessos electorals i polítics a la salut ciutadana amb clara desatenció del seu deure com a màxima autoritat del territori valencià».

 

Els promotors de la querella, segons han explicat ells mateixos a EFE, són simpatitzants del partit polític Vox, que actuen a títol personal com a acusació popular, i un d’ells és metge jubilat. En el text presentat es fa un relat de les principals fites de la propagació del coronavirus en Espanya i en el territori valencià, amb la xifra de contagiats i morts en cada moment.

 

«No ha existit total transparència»

Se cita l’article 409 del Codi Penal per a concloure que «no ha existit una total transparència en la presa de decisions pel querellat, els seus consellers i el gabinet de crisi». «Considerem que s’ha produït una omissió intencionada del deure de vetlar per la seguretat, salut i higiene dels habitants valencians».

 

D’altra banda, s’apunta a l’existència d’ «indicis sobre instruccions verbals als professionals de la sanitat del territori valencià summament greus. S’està desaconsellant l’ingrés en els centres hospitalaris de les persones amb símptomes de COVID-19 d’avançada edat, que estan morint en les seues cases o en les residències».

 

Al seu judici «ens trobem davant d’un atemptat a la integritat moral de les persones majors que han contribuït a la creació i sosteniment del nostre estat de benestar, circumstància especialment humiliant i repugnant sens dubte. I que suposa un abús injustificat per part del govern autonòmic i dels funcionaris públics».

 

Continuen dient que «tot això ens porta a tindre l’índex d’afectació en el sector sanitari més elevat del món, el que promou que els malalts d’altres patologies no vulguen acudir als centres sanitaris». Finalment, reclamen que es prenga declaració al ministre de Sanitat, Salvador Illa, i a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, entre altres alts càrrecs de la Conselleria.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.

Els WhatsApp entre Mazón i Catalá revelen que ja parlaven de “desenes de morts” a les 23.27 hores de la dana

Els missatges de WhatsApp aportats al jutjat mostren que Carlos Mazón va advertir María José Catalá a les 23.27 hores del 29 d’octubre de 2024 que hi havia “desenes de morts” per la dana, i revelen també dubtes interns sobre protocols i gestió municipal de l’emergència.

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.