Presenten una querella contra Ximo Puig per la gestió de la crisi sanitària

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una compareixença en les Corts | EFE

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha sigut objecte d’una querella criminal davant del Tribunal Superior de Justícia del territori valencià per un suposat delicte d’«abandó de les seues obligacions respecte al servici públic de vetlar per la salut i protecció dels seus conciutadans».

 

Segons consta en la citada querella, a la que ha tingut accés EFE, els demandants asseguren que Puig, «en la seua frivolitat i imprudència greu, ha anteposat els seus interessos electorals i polítics a la salut ciutadana amb clara desatenció del seu deure com a màxima autoritat del territori valencià».

 

Els promotors de la querella, segons han explicat ells mateixos a EFE, són simpatitzants del partit polític Vox, que actuen a títol personal com a acusació popular, i un d’ells és metge jubilat. En el text presentat es fa un relat de les principals fites de la propagació del coronavirus en Espanya i en el territori valencià, amb la xifra de contagiats i morts en cada moment.

 

«No ha existit total transparència»

Se cita l’article 409 del Codi Penal per a concloure que «no ha existit una total transparència en la presa de decisions pel querellat, els seus consellers i el gabinet de crisi». «Considerem que s’ha produït una omissió intencionada del deure de vetlar per la seguretat, salut i higiene dels habitants valencians».

 

D’altra banda, s’apunta a l’existència d’ «indicis sobre instruccions verbals als professionals de la sanitat del territori valencià summament greus. S’està desaconsellant l’ingrés en els centres hospitalaris de les persones amb símptomes de COVID-19 d’avançada edat, que estan morint en les seues cases o en les residències».

 

Al seu judici «ens trobem davant d’un atemptat a la integritat moral de les persones majors que han contribuït a la creació i sosteniment del nostre estat de benestar, circumstància especialment humiliant i repugnant sens dubte. I que suposa un abús injustificat per part del govern autonòmic i dels funcionaris públics».

 

Continuen dient que «tot això ens porta a tindre l’índex d’afectació en el sector sanitari més elevat del món, el que promou que els malalts d’altres patologies no vulguen acudir als centres sanitaris». Finalment, reclamen que es prenga declaració al ministre de Sanitat, Salvador Illa, i a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, entre altres alts càrrecs de la Conselleria.

Últimes notícies

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.

147 anys i mig de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per intentar introduir un alijo de 117 quilos de cocaïna al Port de València el 2020.

147 anys de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna al port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al port de València el 2020.

El PSPV obri el 2 i 3 de juliol el termini per a presentar candidatures a la Presidència de la Generalitat

La militància del PSPV-PSOE triarà en primàries qui encapçalarà la candidatura a la Presidència de la Generalitat en 2027, amb termini de presentació el 2 i 3 de juliol i possible segona volta el 26.

72 anys de presó per guardar, difondre i produir vídeos pedòfils amb menors

La Audiencia de Alicante ha imposat 72 anys i mig de presó a un home per deu delictes de corrupció de menors, cinc d'agressió sexual i nou d'exhibicionisme, encara que el màxim de compliment queda fixat en 20 anys.