Presenten una querella contra Ximo Puig per la gestió de la crisi sanitària

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una compareixença en les Corts | EFE

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha sigut objecte d’una querella criminal davant del Tribunal Superior de Justícia del territori valencià per un suposat delicte d’«abandó de les seues obligacions respecte al servici públic de vetlar per la salut i protecció dels seus conciutadans».

 

Segons consta en la citada querella, a la que ha tingut accés EFE, els demandants asseguren que Puig, «en la seua frivolitat i imprudència greu, ha anteposat els seus interessos electorals i polítics a la salut ciutadana amb clara desatenció del seu deure com a màxima autoritat del territori valencià».

 

Els promotors de la querella, segons han explicat ells mateixos a EFE, són simpatitzants del partit polític Vox, que actuen a títol personal com a acusació popular, i un d’ells és metge jubilat. En el text presentat es fa un relat de les principals fites de la propagació del coronavirus en Espanya i en el territori valencià, amb la xifra de contagiats i morts en cada moment.

 

«No ha existit total transparència»

Se cita l’article 409 del Codi Penal per a concloure que «no ha existit una total transparència en la presa de decisions pel querellat, els seus consellers i el gabinet de crisi». «Considerem que s’ha produït una omissió intencionada del deure de vetlar per la seguretat, salut i higiene dels habitants valencians».

 

D’altra banda, s’apunta a l’existència d’ «indicis sobre instruccions verbals als professionals de la sanitat del territori valencià summament greus. S’està desaconsellant l’ingrés en els centres hospitalaris de les persones amb símptomes de COVID-19 d’avançada edat, que estan morint en les seues cases o en les residències».

 

Al seu judici «ens trobem davant d’un atemptat a la integritat moral de les persones majors que han contribuït a la creació i sosteniment del nostre estat de benestar, circumstància especialment humiliant i repugnant sens dubte. I que suposa un abús injustificat per part del govern autonòmic i dels funcionaris públics».

 

Continuen dient que «tot això ens porta a tindre l’índex d’afectació en el sector sanitari més elevat del món, el que promou que els malalts d’altres patologies no vulguen acudir als centres sanitaris». Finalment, reclamen que es prenga declaració al ministre de Sanitat, Salvador Illa, i a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, entre altres alts càrrecs de la Conselleria.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana amb fins a 31,1 graus a Aigües

La quarta nit de l’actual ona de calor ha deixat mínimes tòrrides a nombrosos municipis, amb 31,1 graus a Aigües i valors per damunt dels 28 graus en moltes localitats.

Temperatures de fins a 42 graus tornen a colpejar la Comunitat Valenciana este dijous

El dijous arribarà amb cel poc nuvolós però amb avisos per calor extrema al sud de València i litoral d'Alacant, on s'esperen fins a 42 graus. Divendres les temperatures baixaran de manera generalitzada, sobretot al sud i interior de València.

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.