Presenten una querella contra Ximo Puig per la gestió de la crisi sanitària

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una compareixença en les Corts | EFE

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha sigut objecte d’una querella criminal davant del Tribunal Superior de Justícia del territori valencià per un suposat delicte d’«abandó de les seues obligacions respecte al servici públic de vetlar per la salut i protecció dels seus conciutadans».

 

Segons consta en la citada querella, a la que ha tingut accés EFE, els demandants asseguren que Puig, «en la seua frivolitat i imprudència greu, ha anteposat els seus interessos electorals i polítics a la salut ciutadana amb clara desatenció del seu deure com a màxima autoritat del territori valencià».

 

Els promotors de la querella, segons han explicat ells mateixos a EFE, són simpatitzants del partit polític Vox, que actuen a títol personal com a acusació popular, i un d’ells és metge jubilat. En el text presentat es fa un relat de les principals fites de la propagació del coronavirus en Espanya i en el territori valencià, amb la xifra de contagiats i morts en cada moment.

 

«No ha existit total transparència»

Se cita l’article 409 del Codi Penal per a concloure que «no ha existit una total transparència en la presa de decisions pel querellat, els seus consellers i el gabinet de crisi». «Considerem que s’ha produït una omissió intencionada del deure de vetlar per la seguretat, salut i higiene dels habitants valencians».

 

D’altra banda, s’apunta a l’existència d’ «indicis sobre instruccions verbals als professionals de la sanitat del territori valencià summament greus. S’està desaconsellant l’ingrés en els centres hospitalaris de les persones amb símptomes de COVID-19 d’avançada edat, que estan morint en les seues cases o en les residències».

 

Al seu judici «ens trobem davant d’un atemptat a la integritat moral de les persones majors que han contribuït a la creació i sosteniment del nostre estat de benestar, circumstància especialment humiliant i repugnant sens dubte. I que suposa un abús injustificat per part del govern autonòmic i dels funcionaris públics».

 

Continuen dient que «tot això ens porta a tindre l’índex d’afectació en el sector sanitari més elevat del món, el que promou que els malalts d’altres patologies no vulguen acudir als centres sanitaris». Finalment, reclamen que es prenga declaració al ministre de Sanitat, Salvador Illa, i a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, entre altres alts càrrecs de la Conselleria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey suspén el seu concert de hui a València per soroll i falta de somni

El músic ha anunciat que no podrà actuar esta nit a València per falta de descans 'degut al soroll' en plena preparació de les Falles. Va arribar des de Milà per carretera i afirma que així és inviable eixir a l'escenari

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.