Presenten una querella contra Ximo Puig per la gestió de la crisi sanitària

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una compareixença en les Corts | EFE

 

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha sigut objecte d’una querella criminal davant del Tribunal Superior de Justícia del territori valencià per un suposat delicte d’«abandó de les seues obligacions respecte al servici públic de vetlar per la salut i protecció dels seus conciutadans».

 

Segons consta en la citada querella, a la que ha tingut accés EFE, els demandants asseguren que Puig, «en la seua frivolitat i imprudència greu, ha anteposat els seus interessos electorals i polítics a la salut ciutadana amb clara desatenció del seu deure com a màxima autoritat del territori valencià».

 

Els promotors de la querella, segons han explicat ells mateixos a EFE, són simpatitzants del partit polític Vox, que actuen a títol personal com a acusació popular, i un d’ells és metge jubilat. En el text presentat es fa un relat de les principals fites de la propagació del coronavirus en Espanya i en el territori valencià, amb la xifra de contagiats i morts en cada moment.

 

«No ha existit total transparència»

Se cita l’article 409 del Codi Penal per a concloure que «no ha existit una total transparència en la presa de decisions pel querellat, els seus consellers i el gabinet de crisi». «Considerem que s’ha produït una omissió intencionada del deure de vetlar per la seguretat, salut i higiene dels habitants valencians».

 

D’altra banda, s’apunta a l’existència d’ «indicis sobre instruccions verbals als professionals de la sanitat del territori valencià summament greus. S’està desaconsellant l’ingrés en els centres hospitalaris de les persones amb símptomes de COVID-19 d’avançada edat, que estan morint en les seues cases o en les residències».

 

Al seu judici «ens trobem davant d’un atemptat a la integritat moral de les persones majors que han contribuït a la creació i sosteniment del nostre estat de benestar, circumstància especialment humiliant i repugnant sens dubte. I que suposa un abús injustificat per part del govern autonòmic i dels funcionaris públics».

 

Continuen dient que «tot això ens porta a tindre l’índex d’afectació en el sector sanitari més elevat del món, el que promou que els malalts d’altres patologies no vulguen acudir als centres sanitaris». Finalment, reclamen que es prenga declaració al ministre de Sanitat, Salvador Illa, i a la consellera de Sanitat, Ana Barceló, entre altres alts càrrecs de la Conselleria.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.