La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Últimes notícies

Rodas continuarà al capdavant de la direcció esportiva del Llevant fins a 2028

El Llevant ha renovat fins a 2028 els contractes del director esportiu, Héctor Rodas, i del secretari tecnic, Jose Gila, després de l ascens a Primera i de garantir la permanencia el darrer curs.

L’advocat de Mazón demana prudència abans de lliurar els missatges requerits pel jutjat de la DANA

L’advocat de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, Ignacio Gally, ha explicat als jutjats de Catarroja que necessita estudiar tota la causa de la DANA abans de decidir si lliura els missatges del seu client o recorre alguna de les diligències acordades.

Nou govern a la vista a Callosa de Segura: PP, Vox i un edil trencat impulsen una moció de censura

PP, Vox i l’edil no adscrit José Antonio Illán han registrat una moció de censura a Callosa de Segura per desallotjar l’actual govern en minoria del PSOE i EUPV-Unidas Podemos i situar com a alcalde el popular Juan Antonio Franco.

Vagues en cadena en Metrovalencia des del 22 de juny per l’estancament del conveni

El Sindicat Independent Ferroviari ha convocat vagues en Metrovalencia i TRAM d’Alacant a partir del 22 de juny per bloqueig en el conveni col·lectiu d’FGV, que se sumen als paros ja actius de SEMAF.

Pérez Llorca demana al professorat que pose fi a la vaga i negocie amb la Generalitat

El president de la Generalitat ha instat el professorat de l’ensenyament públic no universitari a reflexionar sobre la vaga indefinida i a acceptar la proposta educativa del Consell, que considera més ambiciosa que el decret de ratios del Govern central.

Pérez Llorca defensa que estar al costat de les víctimes de la DANA és clau per a una recuperació seriosa

Juanfran Pérez Llorca assegura que la Generalitat ha demostrat serietat en la recuperació de la DANA de 2024, amb quasi totes les infraestructures acabades i ajudes a les víctimes mortals en marxa.

L’empresa alcoiana Texol cus més de 6.300 peces per a vestir León XIV en la seua visita a Espanya

L’empresa alcoiana Texol ha produït més de 6.300 peces litúrgiques per a León XIV i el seu seguici en els actes de la visita papal a Madrid, Barcelona i Canàries, amb més de 4.000 metres de teixits exclusius.

Les llegendes del València preparen un homenatge especial a Jaume Doménech a Catadau

Jaume Doménech tornarà a calçar-se els guants este dissabte en un partit homenatge organitzat per les llegendes del València CF al camp municipal de Catadau.