La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.