Anuncios

La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

Anuncios

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.
Anuncios