La presidenta del Col·legi de Metges de València advoca pel «confinament total» de la població

 

La presidenta de l’Il·lustre Col·legi Oficial de Metges de València, Mercedes Hurtado, ha afirmat este dimecres que «sanitàriament hauria d’haver un confinament total» en el territori valencià perquè, al seu juí, la situació de la pandèmia del coronavirus «clama al cel i hi haurà una autèntica costa de gener» després de les festes i reunions familiars. «Anem una altra volta embolicats en un tsunami», ha agregat.

 

Mercedes Hurtado s’ha pronunciat en eixos termes en una entrevista en la Cadena Ser, recollida per Europa Press, un dia després. La presidenta del Col·legi de Metges ha advertit que els professionals sanitaris estan «preocupats i saturats» perquè els hospitals i les UCI «tornen a estar plens i no té pinta de parar sinó d’anar en ‘crescendo’» després de les festes nadalenques i la Nit de cap d’any. «Si no es complixen les normes i la gent celebra alegrement el Nadal com unes altres qualsevol, això passarà factura en la costa de gener», ha alertat.

 

Hurtado ha assenyalat que tant l’òrgan col·legial com les institucions «no han parat d’apel·lar a la responsabilitat» però «hi ha un comunicat de la població que l’està desbaratant tot». En este context, ha afirmat: «Si apel·lant a la responsabilitat no fan cas, ens haurà de quedar un confinament de tots per culpa d’eixos grups de població que no estan complint».

 

S’ha mostrat «d’acord» amb el president del Col·legi de Metges de Barcelona, Jaume Padrós, en què «sanitàriament hauria d’haver un confinament total». «Després està la part econòmica, però és que ací hi ha vides en joc», ha assenyalat Hurtado, qui ha evitat «ficar-se en el tema econòmic» per a advertir: «Des del punt de vista sanitari, això clama al cel».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.