16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

El preu de la llum continua pujant i aconseguirà hui el seu pic més alt

El preu mitjà de la llum en el mercat majorista aconseguirà hui el seu nivell més alt el mes de juny, superant la cota dels 90 euros per megawatt hora (MWh).

De fet, l’electricitat registrarà un preu mitjà de 90,95 euros per MWh, un nivell tan sols superat en el que va d’any pels quasi 95 euros per MWh enmig de la tempesta Filomena.

El preu de la llum té un registre en la factura en entorn del 24%, mentre que al voltant del 50-55% correspon als peatges -el cost de les xarxes de transport i distribució- i càrrecs -els costos associats al foment de les renovables, a les extrapeninsulars i les anualitats del dèficit de tarifa- i una mica més del 21% als impostos.

Per este motiu, són moltes les campanyes que s’estan realitzant des de les organitzacions de consumidors reclamant a l’Executiu baixar l‘IVA de l’electricitat.

Últimes notícies

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.

El PSOE tanca files amb Puente i defén una gestió rigorosa després de l’accident de Adamuz

El PSOE ha recolzat l'actuació d'Óscar Puente després de l'accident de Adamuz i la situació de Rodalies, reivindicant transparència, dades i atenció a les víctimes.

La Generalitat retira més de 840 tones d’enderrocs a Xirivella i dona per finalitzat el pla de suport

La Generalitat ha culminat la retirada de més de 840 tones de restes a Xirivella i tanca la fase de suport per a la gestió de residus de les riuades. L'actuació ha suposat 125.000 euros dins d'un pla que aconseguix a 19 municipis.

El PP acusa a Morant d’ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV

El PP ha acusat a Diana Morant de tindre un problema d'ego i imposició per la seua falta de lideratge en el PSPV i ha defés l'agenda institucional de Pérez Llorca. Els populars han subratllat que la líder socialista no és diputada autonòmica i han condicionat la seua valoració de les 26 propostes del PSPV al fet que incloguen un fons d'anivellament i avanços en el 'finançament just'.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.