13.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Creen la primera mascareta que neutralitza el coronavirus

 

Una col·laboració entre diverses empreses i centres científics i acadèmics portuguesos ha permés crear una mascareta que inactiva el virus que causa el Covid-19, avalada per l’Institut de Medicina Molecular João Lobo Antunes de Lisboa (IMM). La mascareta, anomenada MOxATech, ja està a la venda des d’abril, però la seua capacitat d’inactivar el virus només ha sigut confirmada ara per una sèrie de tests fets per l’IMM, han informat en un comunicat les entitats que integren el projecte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Este equip de protecció, que compta amb un revestiment que neutralitza el virus quan entra en contacte amb ell, ha estat creat gràcies a la col·laboració entre el fabricant tèxtil Adalberto, l’empresa MO, Sonae Fashion, el centre tecnològic CITEVE, l’IMM i la Universidade do Minho.

 

Les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació» del virus del Covid-19

El viròleg de l’IMM Pedro Simas, que ha coordinat els tests, ha assegurat que les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació de la SARS-CoV-2 fins i tot després de 50 llavades, observant-se una reducció viral del 99% després d’una hora de contacte amb el teixit». Per a posar a prova la seua eficàcia, es va analitzar el teixit després d’estar en contacte amb una solució que conté una determinada quantitat de virus, per a mesurar la viabilitat al llarg del temps.

 

Abans que l’IMM confirmara la seua eficàcia per a inactivar el virus del Covid-19, l’Institut Pasteur de Lille, en França, ja havia testat amb èxit les seues característiques antimicrobianes contra el virus H1N1, el Corona-type i el rotavirus. La mascareta, feta amb un teixit tècnic que integra diferents capes, impermeable i reutilitzable, també compta amb una certificació de la Direction Générale des Entreprises francesa que acredita una retenció de partícules del 96%, fins i tot després de 50 llavades.

 

Tot i que ara estan a la venda només en les botigues de la marca portuguesa MO, disponibles per a tota la Unió Europea, el projecte ha sigut obert a la comunitat perquè altres marques en Portugal i en l’exterior puguen distribuir-les.

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.