Creen la primera mascareta que neutralitza el coronavirus

 

Una col·laboració entre diverses empreses i centres científics i acadèmics portuguesos ha permés crear una mascareta que inactiva el virus que causa el Covid-19, avalada per l’Institut de Medicina Molecular João Lobo Antunes de Lisboa (IMM). La mascareta, anomenada MOxATech, ja està a la venda des d’abril, però la seua capacitat d’inactivar el virus només ha sigut confirmada ara per una sèrie de tests fets per l’IMM, han informat en un comunicat les entitats que integren el projecte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Este equip de protecció, que compta amb un revestiment que neutralitza el virus quan entra en contacte amb ell, ha estat creat gràcies a la col·laboració entre el fabricant tèxtil Adalberto, l’empresa MO, Sonae Fashion, el centre tecnològic CITEVE, l’IMM i la Universidade do Minho.

 

Les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació» del virus del Covid-19

El viròleg de l’IMM Pedro Simas, que ha coordinat els tests, ha assegurat que les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació de la SARS-CoV-2 fins i tot després de 50 llavades, observant-se una reducció viral del 99% després d’una hora de contacte amb el teixit». Per a posar a prova la seua eficàcia, es va analitzar el teixit després d’estar en contacte amb una solució que conté una determinada quantitat de virus, per a mesurar la viabilitat al llarg del temps.

 

Abans que l’IMM confirmara la seua eficàcia per a inactivar el virus del Covid-19, l’Institut Pasteur de Lille, en França, ja havia testat amb èxit les seues característiques antimicrobianes contra el virus H1N1, el Corona-type i el rotavirus. La mascareta, feta amb un teixit tècnic que integra diferents capes, impermeable i reutilitzable, també compta amb una certificació de la Direction Générale des Entreprises francesa que acredita una retenció de partícules del 96%, fins i tot després de 50 llavades.

 

Tot i que ara estan a la venda només en les botigues de la marca portuguesa MO, disponibles per a tota la Unió Europea, el projecte ha sigut obert a la comunitat perquè altres marques en Portugal i en l’exterior puguen distribuir-les.

Últimes notícies

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.