Creen la primera mascareta que neutralitza el coronavirus

 

Una col·laboració entre diverses empreses i centres científics i acadèmics portuguesos ha permés crear una mascareta que inactiva el virus que causa el Covid-19, avalada per l’Institut de Medicina Molecular João Lobo Antunes de Lisboa (IMM). La mascareta, anomenada MOxATech, ja està a la venda des d’abril, però la seua capacitat d’inactivar el virus només ha sigut confirmada ara per una sèrie de tests fets per l’IMM, han informat en un comunicat les entitats que integren el projecte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Este equip de protecció, que compta amb un revestiment que neutralitza el virus quan entra en contacte amb ell, ha estat creat gràcies a la col·laboració entre el fabricant tèxtil Adalberto, l’empresa MO, Sonae Fashion, el centre tecnològic CITEVE, l’IMM i la Universidade do Minho.

 

Les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació» del virus del Covid-19

El viròleg de l’IMM Pedro Simas, que ha coordinat els tests, ha assegurat que les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació de la SARS-CoV-2 fins i tot després de 50 llavades, observant-se una reducció viral del 99% després d’una hora de contacte amb el teixit». Per a posar a prova la seua eficàcia, es va analitzar el teixit després d’estar en contacte amb una solució que conté una determinada quantitat de virus, per a mesurar la viabilitat al llarg del temps.

 

Abans que l’IMM confirmara la seua eficàcia per a inactivar el virus del Covid-19, l’Institut Pasteur de Lille, en França, ja havia testat amb èxit les seues característiques antimicrobianes contra el virus H1N1, el Corona-type i el rotavirus. La mascareta, feta amb un teixit tècnic que integra diferents capes, impermeable i reutilitzable, també compta amb una certificació de la Direction Générale des Entreprises francesa que acredita una retenció de partícules del 96%, fins i tot després de 50 llavades.

 

Tot i que ara estan a la venda només en les botigues de la marca portuguesa MO, disponibles per a tota la Unió Europea, el projecte ha sigut obert a la comunitat perquè altres marques en Portugal i en l’exterior puguen distribuir-les.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les obres de la CHJ triplicaran la capacitat de desguàs del barranc de Poio a Chiva

Les obres d'emergència en el barranc de Poio triplicaran la seua capacitat de desguàs fins a 600 m³/s a Chiva. Són cinc actuacions amb prop de 3 milions i finalització prevista al juny.

La Guàrdia Civil investiga a 45 persones per fraus en exàmens de trànsit i conduir sense permís

La Guàrdia Civil ha investigat a 45 persones en la Comunitat Valenciana per suplantació en la prova teòrica, ús de dispositius per a copiar i conducció amb el permís sense vigència.

Guitarricadelafuente enlluerna a Nova York amb ‘Spanish Leather’ en l’inici del seu gira pels EUA

Primera nit en The Bowery Ballroom amb entrades esgotades i una versió enriquida de 'Spanish Leather' que va fer cantar i ballar a la sala. L'artista va alternar intimisme i eufòria amb arranjaments electrònics i proximitat constant amb el públic.

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.