Creen la primera mascareta que neutralitza el coronavirus

 

Una col·laboració entre diverses empreses i centres científics i acadèmics portuguesos ha permés crear una mascareta que inactiva el virus que causa el Covid-19, avalada per l’Institut de Medicina Molecular João Lobo Antunes de Lisboa (IMM). La mascareta, anomenada MOxATech, ja està a la venda des d’abril, però la seua capacitat d’inactivar el virus només ha sigut confirmada ara per una sèrie de tests fets per l’IMM, han informat en un comunicat les entitats que integren el projecte.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Este equip de protecció, que compta amb un revestiment que neutralitza el virus quan entra en contacte amb ell, ha estat creat gràcies a la col·laboració entre el fabricant tèxtil Adalberto, l’empresa MO, Sonae Fashion, el centre tecnològic CITEVE, l’IMM i la Universidade do Minho.

 

Les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació» del virus del Covid-19

El viròleg de l’IMM Pedro Simas, que ha coordinat els tests, ha assegurat que les proves fetes «han demostrat una eficaç inactivació de la SARS-CoV-2 fins i tot després de 50 llavades, observant-se una reducció viral del 99% després d’una hora de contacte amb el teixit». Per a posar a prova la seua eficàcia, es va analitzar el teixit després d’estar en contacte amb una solució que conté una determinada quantitat de virus, per a mesurar la viabilitat al llarg del temps.

 

Abans que l’IMM confirmara la seua eficàcia per a inactivar el virus del Covid-19, l’Institut Pasteur de Lille, en França, ja havia testat amb èxit les seues característiques antimicrobianes contra el virus H1N1, el Corona-type i el rotavirus. La mascareta, feta amb un teixit tècnic que integra diferents capes, impermeable i reutilitzable, també compta amb una certificació de la Direction Générale des Entreprises francesa que acredita una retenció de partícules del 96%, fins i tot després de 50 llavades.

 

Tot i que ara estan a la venda només en les botigues de la marca portuguesa MO, disponibles per a tota la Unió Europea, el projecte ha sigut obert a la comunitat perquè altres marques en Portugal i en l’exterior puguen distribuir-les.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.