Principi de preacord entre govern espanyol i sindicats per prorrogar els ERTO

 

Govern espanyol i sindicats, a l’espera del que decidisca el Comitè Executiu de la CEOE, han arribat a última hora d’este dilluns a un preacord per a prorrogar els expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) fins al 31 de gener de 2021 després d’una nova reunió que va començar a les 11.00 hores del matí i va acabar a les 20.30 hores de la vesprada.

 

El preacord, que anirà este dimarts al Consell de Ministres, arriba just quan acaba el termini de l’actual regulació i després de setmanes d’intenses negociacions i intercanvi de documents i propostes. El text serà sotmès a la valoració dels òrgans de govern dels agents socials.

 

El secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, creu que la seua organització donarà suport al text per la pròrroga dels ERTO, conseguida després d’una negociació «dura», i ha animat a la CEOE a fer el mateix, segons fonts del sindicat. «El text del preacord és suficient per al sindicat. És l’acord pel que hem treballat perquè protegix als treballadors i les empreses i d’eixa forma ho traslladarem a la nostra organització», apuntava.

 

Fonts de CCOO, per la seua banda, afirmen que s’han produït «avanços substancials» i que l’acord «és possible», encara que està «pendent» de concrecions en matèries com exempcions de quotes, ‘comptador a zero’, treballadors fixos discontinus i l’esforç del compromís de treball. La resolució dels serrells, afegix CCOO, determinarà la posició final del sindicat.

 

Per la seua part, fonts de la patronal indiquen que després de l’última proposta del govern espanyol encara «no es pot parlar d’acord». En este sentit, el president de la CEOE, Antonio Garamendi, ha advertit que la seua organització no donaria suport a un text que deixa fora a moltes empreses i sectors. La decisió final es coneixerà al llarg d’este dimarts.

 

Exoneracions de fins al 100% pels ERTO del rebrot

Fonts del diàleg social destaquen que la nova proposta del govern eleva les exoneracions de les quotes empresarials en el cas dels ERTO del rebrot, aquells que les empreses poden presentar si la seua activitat es veu afectada per les restriccions imposades per les autoritats.

 

De fet, fonts de la negociació indiquen que les exoneracions pels ERTO del rebrot, a les que podran acollir-se totes les empreses que ho necessiten, s’han ampliat inclòs fins al 100%, quan en propostes anteriors del govern estes se situaven entre el 75% i el 85%. Segons les mateixes fonts, el govern es manté en la seua idea que la pròrroga dels ERTO de força major es focalitze en els sectors més castigats per la pandèmia, entre ells el sector turístic.

 

Els ERTO d’esta classe de sectors tindran exempcions de quotes del 85% per cada mes del període octubre 2020-gener 2021 en el que l’empresa tinguera el 29 de febrer d’este  any menys de 50 treballadors en plantilla i del 75% si comptava amb més de 50 treballadors. D’eixes exoneracions també es podran beneficiar aquelles empreses que, encara que no formen part dels sectors, sí que es troben en la seua cadena de valor o el seu negoci depenga de la majoria d’ells.

 

Protecció per fixos discontinus i treballadors a temps parcial

Finalment, el preacord amb els sindicats millora la protecció de fixos discontinus i treballadors a temps parcial, que cobraran el 100% de prestació de l’atur amb els límits que fixa la llei, i manté el ‘comptador a zero’ en les prestacions dels ERTO, que seguiran tenint una quantia equivalent al 70% de la base reguladora encara que es cobren durant més de sis mesos.

 

Al mateix temps, també es contempla la impossibilitat de despedir, una mesura que, també està frenant el suport de la CEOE al text. El precord també inclou el compromís d’obrir una taula de negociació per a donar protecció als treballadors temporals que han estat afectats per ERTO i que finalment han anat a l’atur, els que seues cotitzacions no són suficients per a obtindre una prestació d’atur.

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.