Un professor valencià crea una enquesta per a conéixer l’impacte a llarg termini de la pandèmia

 

Conéixer l’impacte a llarg termini que sobre els hàbits de vida saludables de la societat espanyola ha tingut la pandèmia del Covid-19 i les mesures que s’han adoptat per a combatre-la és l’objectiu d’una enquesta multicèntrica que fan sis equips d’investigació.

 

Esta enquesta és la continuació d’una primera que es va fer entre el 15 d’abril i el 15 de maig, en la que van participar més de 3.500 persones de manera anònima i que va concloure que un de cada tres espanyols havia canviat els seus hàbits de qualitat de somni, maneig de l’estrés i suport social durant el confinament.

 

El projecte està coordinat pel professor Vicent Balanzá, de la Universitat de València, qui assegura en una entrevista amb EFE que ara estem «en un nou escenari de la pandèmia. No estem confinats però sí en una nova normalitat i en condicions diferents a la vida habitual, però encara no se sap com pot influir en els hàbits saludables dels ciutadans».

 

En el projecte participen sis grups del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), concretament dels hospitals universitaris Reina Sofia de Còrdova, Verge de la Rosada de Sevilla, Llaurava de Vitòria, Clínic de Barcelona, a demés de les universitats d’Oviedo i València.

 

Participació en l’enquesta

La segona enquesta, a la que els interessats poden accedir a través d’este enllaç, va començar el passat 15 de novembre i estarà activa fins al 15 de desembre. «L’objectiu és conéixer si hi ha algun efecte d’arrossegament a llarg termini de propi confinament que es va produir en el seu moment», afirma Balanzá.

 

La primera enquesta va revelar que el confinament va tindre un impacte significatiu en les rutines i hàbits de vida saludable dels espanyols, especialment el de passar temps fora de casa i estar en contacte amb la naturalesa, «una cosa lògica perquè estàvem confinats».

 

A demés, va concloure que un 69% havia canviat també les seues rutines d’activitat física, també a conseqüència d’haver d’estar a casa. Ara, que ja no hi ha un confinament domiciliari, «volem vore el canvi que s’ha produït», indica.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.