Un professor valencià crea una enquesta per a conéixer l’impacte a llarg termini de la pandèmia

 

Conéixer l’impacte a llarg termini que sobre els hàbits de vida saludables de la societat espanyola ha tingut la pandèmia del Covid-19 i les mesures que s’han adoptat per a combatre-la és l’objectiu d’una enquesta multicèntrica que fan sis equips d’investigació.

 

Esta enquesta és la continuació d’una primera que es va fer entre el 15 d’abril i el 15 de maig, en la que van participar més de 3.500 persones de manera anònima i que va concloure que un de cada tres espanyols havia canviat els seus hàbits de qualitat de somni, maneig de l’estrés i suport social durant el confinament.

 

El projecte està coordinat pel professor Vicent Balanzá, de la Universitat de València, qui assegura en una entrevista amb EFE que ara estem «en un nou escenari de la pandèmia. No estem confinats però sí en una nova normalitat i en condicions diferents a la vida habitual, però encara no se sap com pot influir en els hàbits saludables dels ciutadans».

 

En el projecte participen sis grups del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), concretament dels hospitals universitaris Reina Sofia de Còrdova, Verge de la Rosada de Sevilla, Llaurava de Vitòria, Clínic de Barcelona, a demés de les universitats d’Oviedo i València.

 

Participació en l’enquesta

La segona enquesta, a la que els interessats poden accedir a través d’este enllaç, va començar el passat 15 de novembre i estarà activa fins al 15 de desembre. «L’objectiu és conéixer si hi ha algun efecte d’arrossegament a llarg termini de propi confinament que es va produir en el seu moment», afirma Balanzá.

 

La primera enquesta va revelar que el confinament va tindre un impacte significatiu en les rutines i hàbits de vida saludable dels espanyols, especialment el de passar temps fora de casa i estar en contacte amb la naturalesa, «una cosa lògica perquè estàvem confinats».

 

A demés, va concloure que un 69% havia canviat també les seues rutines d’activitat física, també a conseqüència d’haver d’estar a casa. Ara, que ja no hi ha un confinament domiciliari, «volem vore el canvi que s’ha produït», indica.

Últimes notícies

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.