Un professor valencià crea una enquesta per a conéixer l’impacte a llarg termini de la pandèmia

 

Conéixer l’impacte a llarg termini que sobre els hàbits de vida saludables de la societat espanyola ha tingut la pandèmia del Covid-19 i les mesures que s’han adoptat per a combatre-la és l’objectiu d’una enquesta multicèntrica que fan sis equips d’investigació.

 

Esta enquesta és la continuació d’una primera que es va fer entre el 15 d’abril i el 15 de maig, en la que van participar més de 3.500 persones de manera anònima i que va concloure que un de cada tres espanyols havia canviat els seus hàbits de qualitat de somni, maneig de l’estrés i suport social durant el confinament.

 

El projecte està coordinat pel professor Vicent Balanzá, de la Universitat de València, qui assegura en una entrevista amb EFE que ara estem «en un nou escenari de la pandèmia. No estem confinats però sí en una nova normalitat i en condicions diferents a la vida habitual, però encara no se sap com pot influir en els hàbits saludables dels ciutadans».

 

En el projecte participen sis grups del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), concretament dels hospitals universitaris Reina Sofia de Còrdova, Verge de la Rosada de Sevilla, Llaurava de Vitòria, Clínic de Barcelona, a demés de les universitats d’Oviedo i València.

 

Participació en l’enquesta

La segona enquesta, a la que els interessats poden accedir a través d’este enllaç, va començar el passat 15 de novembre i estarà activa fins al 15 de desembre. «L’objectiu és conéixer si hi ha algun efecte d’arrossegament a llarg termini de propi confinament que es va produir en el seu moment», afirma Balanzá.

 

La primera enquesta va revelar que el confinament va tindre un impacte significatiu en les rutines i hàbits de vida saludable dels espanyols, especialment el de passar temps fora de casa i estar en contacte amb la naturalesa, «una cosa lògica perquè estàvem confinats».

 

A demés, va concloure que un 69% havia canviat també les seues rutines d’activitat física, també a conseqüència d’haver d’estar a casa. Ara, que ja no hi ha un confinament domiciliari, «volem vore el canvi que s’ha produït», indica.

Últimes notícies

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.

Bejís es refà de la brutal tempesta que ha deixat 186 l/m² en poques hores

Bejís es recupera de la tempesta torrencial que este dissabte ha deixat 186 l/m², amb greus inundacions, danys en ponts i caiguda d’arbres. El temporal també ha afectat altres punts de Castelló i diverses localitats de la província de València.

Deting per amenaçar amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal de València

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 39 anys per amenaçar de mort amb una navalla un socorrista i un banyista en una piscina municipal, després d’una discussió per incomplir una norma del recinte.