Un professor valencià crea una enquesta per a conéixer l’impacte a llarg termini de la pandèmia

 

Conéixer l’impacte a llarg termini que sobre els hàbits de vida saludables de la societat espanyola ha tingut la pandèmia del Covid-19 i les mesures que s’han adoptat per a combatre-la és l’objectiu d’una enquesta multicèntrica que fan sis equips d’investigació.

 

Esta enquesta és la continuació d’una primera que es va fer entre el 15 d’abril i el 15 de maig, en la que van participar més de 3.500 persones de manera anònima i que va concloure que un de cada tres espanyols havia canviat els seus hàbits de qualitat de somni, maneig de l’estrés i suport social durant el confinament.

 

El projecte està coordinat pel professor Vicent Balanzá, de la Universitat de València, qui assegura en una entrevista amb EFE que ara estem «en un nou escenari de la pandèmia. No estem confinats però sí en una nova normalitat i en condicions diferents a la vida habitual, però encara no se sap com pot influir en els hàbits saludables dels ciutadans».

 

En el projecte participen sis grups del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), concretament dels hospitals universitaris Reina Sofia de Còrdova, Verge de la Rosada de Sevilla, Llaurava de Vitòria, Clínic de Barcelona, a demés de les universitats d’Oviedo i València.

 

Participació en l’enquesta

La segona enquesta, a la que els interessats poden accedir a través d’este enllaç, va començar el passat 15 de novembre i estarà activa fins al 15 de desembre. «L’objectiu és conéixer si hi ha algun efecte d’arrossegament a llarg termini de propi confinament que es va produir en el seu moment», afirma Balanzá.

 

La primera enquesta va revelar que el confinament va tindre un impacte significatiu en les rutines i hàbits de vida saludable dels espanyols, especialment el de passar temps fora de casa i estar en contacte amb la naturalesa, «una cosa lògica perquè estàvem confinats».

 

A demés, va concloure que un 69% havia canviat també les seues rutines d’activitat física, també a conseqüència d’haver d’estar a casa. Ara, que ja no hi ha un confinament domiciliari, «volem vore el canvi que s’ha produït», indica.

Últimes notícies

Docents denuncien a STEPV retallades errònies en la nòmina després de la vaga

El sindicat STEPV ha rebut queixes de professorat de la pública per descomptes excessius en la nòmina de juny després de la vaga indefinida entre l’11 de maig i l’11 de juny.

Dones venezolanES arrepleguen material sanitari a Alacant per a La Guaira després del terratrémol

Lassociació AMASVE ha iniciat una campanya durgent a Alacant per arreplegar material sanitari i medicaments que viatjaran dilluns a La Guaira, zona zero del doble terratrémol a Veneçuela. La presidenta, Míriam Álvarez, viatjarà personalment amb els subministraments mentres busca un dels seus fills, desaparegut a la ciutat veneçolana.

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.