El projecte de l’hospital Quirónsalud de Torrevieja que recull testimonis de pacients amb Covid-19

 

L’hospital Quirónsalud Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), ha recopilat testimonis de superació de pacients oncològics i del Covid-19 després del seu pas per la Unitat de Vigilància intensiva (UCI), una iniciativa que té per objectiu reforçar la relació entre el personal sanitari i el malalt.

 

Segons ha informat Quirónsalud Torrevieja, és una de les iniciatives del projecte de la humanització de l’UCI d’este centre sanitari. ‘Històries de Llum, Manual per a la vida‘ és un document que recull les històries de pacients oncològics i que han patit el Covid-19 com Gloria, José Vicente, Milagros, María Luz, Emilia, Rafa i Mari Ángeles que traslladen valors com el respecte, l’empatia, la compassió, l’esperança, el coratge, la valentia, la tendresa, la vitalitat, l’amor, la resiliència o la força interior.

 

Amb la finalització i posada en marxa d’este projecte d’humanització i la recopilació de relats, l’Hospital Quirónsalud Torrevieja pretén ressaltar el seu compromís de millora per a les relacions entre professionals i pacient, i com tots factors relacionats amb el tracte personal el respecte pels valors de les persones ateses i el context en què estes relacions es produïxen.

 

«La nostra intenció», en paraules del director mèdic de Quirónsalud Torrevieja i Alacant, «és que el pacient senta l’espai com a propi, usant la naturalesa com una poderosa eina terapèutica». L’UCI ha fet la humanització de l’espai amb els paisatges naturals de la comarca del Baix Segura a on els pacients poden vore des de les Llacunes de la Mata, les Dunes de Guardamar o les salines, entre altres.

Últimes notícies

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.