Proven un fàrmac que reduïx les lesions cerebrals en l’esclerosi múltiple recurrent

La Vall d'Hebron, en arxiu

La recerca ha durat 52 setmanes i ha estat provat en pacients d’entre 18 i 65 anys | CatalunyaDiari.cat

 

Un assaig clínic en fase II realitzat a l’hospital de la Vall d’Hebron ha demostrat que el fàrmac Evobrutinib redueix substancialment les lesions cerebrals actives en l’esclerosi múltiple recurrent observades per ressonància magnètica. Es tracta d’un estudi liderat per Xavier Montalban, cap de servei de Neurologia i Neuroimmunologia de Vall d’Hebron i cap del grup de recerca en Neuroimmunologia Clínica del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

 

La recerca va durar 52 setmanes i va avaluar l’eficàcia i la seguretat del medicament en pacients de l’hospital d’entre 18 i 65 anys amb aquest tipus d’esclerosi, la forma de la malaltia que té recaigudes o bruts. Abans de l’equador de l’assaig ja s’havia aconseguit reduir les lesions cerebrals, que era l’objectiu primari de l’estudi des de l’inici.

 

imatge arxiu laboratori

L’estudi va tindre una durada de 52 setmanes a on els investigadors van poder comprovar quins eren els resultats i quins efectes adversos causava el fàrmac | CEDIDA

 

El 79% dels pacients lliures de recaigudes

Els participants es van repartir a l’atzar en diferents grups que rebien dosis diferents del medicament o placebo. De tots els pacients que van participar en l’estudi, el 85% va completar les 52 setmanes que durava l’estudi sencer.

 

Al marge de l’objectiu principal que s’havia marcat inicialment l’estudi, també es buscava reduir la disminució de la taxa de recaigudes anuals. Els investigadors van poder comprovar com el 79% dels pacients van estar lliures de recaigudes al llarg de les 48 setmanes de tractament, per tant, també van conseguir l’objectiu.

 

Respecte als efectes adversos de la medicació que es va poder registrar, no es van observar infeccions associades al tractament, limfopènia ni cap altre efecte advers que poguera comprometre la seguretat del fàrmac durant les 52 setmanes de tractament. Els efectes adversos més freqüents van ser la nasofaringitis i l’elevació de les transaminases.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.