Proven un fàrmac que reduïx les lesions cerebrals en l’esclerosi múltiple recurrent

La Vall d'Hebron, en arxiu

La recerca ha durat 52 setmanes i ha estat provat en pacients d’entre 18 i 65 anys | CatalunyaDiari.cat

 

Un assaig clínic en fase II realitzat a l’hospital de la Vall d’Hebron ha demostrat que el fàrmac Evobrutinib redueix substancialment les lesions cerebrals actives en l’esclerosi múltiple recurrent observades per ressonància magnètica. Es tracta d’un estudi liderat per Xavier Montalban, cap de servei de Neurologia i Neuroimmunologia de Vall d’Hebron i cap del grup de recerca en Neuroimmunologia Clínica del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

 

La recerca va durar 52 setmanes i va avaluar l’eficàcia i la seguretat del medicament en pacients de l’hospital d’entre 18 i 65 anys amb aquest tipus d’esclerosi, la forma de la malaltia que té recaigudes o bruts. Abans de l’equador de l’assaig ja s’havia aconseguit reduir les lesions cerebrals, que era l’objectiu primari de l’estudi des de l’inici.

 

imatge arxiu laboratori

L’estudi va tindre una durada de 52 setmanes a on els investigadors van poder comprovar quins eren els resultats i quins efectes adversos causava el fàrmac | CEDIDA

 

El 79% dels pacients lliures de recaigudes

Els participants es van repartir a l’atzar en diferents grups que rebien dosis diferents del medicament o placebo. De tots els pacients que van participar en l’estudi, el 85% va completar les 52 setmanes que durava l’estudi sencer.

 

Al marge de l’objectiu principal que s’havia marcat inicialment l’estudi, també es buscava reduir la disminució de la taxa de recaigudes anuals. Els investigadors van poder comprovar com el 79% dels pacients van estar lliures de recaigudes al llarg de les 48 setmanes de tractament, per tant, també van conseguir l’objectiu.

 

Respecte als efectes adversos de la medicació que es va poder registrar, no es van observar infeccions associades al tractament, limfopènia ni cap altre efecte advers que poguera comprometre la seguretat del fàrmac durant les 52 setmanes de tractament. Els efectes adversos més freqüents van ser la nasofaringitis i l’elevació de les transaminases.

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.