Proven un fàrmac que reduïx les lesions cerebrals en l’esclerosi múltiple recurrent

La Vall d'Hebron, en arxiu

La recerca ha durat 52 setmanes i ha estat provat en pacients d’entre 18 i 65 anys | CatalunyaDiari.cat

 

Un assaig clínic en fase II realitzat a l’hospital de la Vall d’Hebron ha demostrat que el fàrmac Evobrutinib redueix substancialment les lesions cerebrals actives en l’esclerosi múltiple recurrent observades per ressonància magnètica. Es tracta d’un estudi liderat per Xavier Montalban, cap de servei de Neurologia i Neuroimmunologia de Vall d’Hebron i cap del grup de recerca en Neuroimmunologia Clínica del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

 

La recerca va durar 52 setmanes i va avaluar l’eficàcia i la seguretat del medicament en pacients de l’hospital d’entre 18 i 65 anys amb aquest tipus d’esclerosi, la forma de la malaltia que té recaigudes o bruts. Abans de l’equador de l’assaig ja s’havia aconseguit reduir les lesions cerebrals, que era l’objectiu primari de l’estudi des de l’inici.

 

imatge arxiu laboratori

L’estudi va tindre una durada de 52 setmanes a on els investigadors van poder comprovar quins eren els resultats i quins efectes adversos causava el fàrmac | CEDIDA

 

El 79% dels pacients lliures de recaigudes

Els participants es van repartir a l’atzar en diferents grups que rebien dosis diferents del medicament o placebo. De tots els pacients que van participar en l’estudi, el 85% va completar les 52 setmanes que durava l’estudi sencer.

 

Al marge de l’objectiu principal que s’havia marcat inicialment l’estudi, també es buscava reduir la disminució de la taxa de recaigudes anuals. Els investigadors van poder comprovar com el 79% dels pacients van estar lliures de recaigudes al llarg de les 48 setmanes de tractament, per tant, també van conseguir l’objectiu.

 

Respecte als efectes adversos de la medicació que es va poder registrar, no es van observar infeccions associades al tractament, limfopènia ni cap altre efecte advers que poguera comprometre la seguretat del fàrmac durant les 52 setmanes de tractament. Els efectes adversos més freqüents van ser la nasofaringitis i l’elevació de les transaminases.

Últimes notícies

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.