11 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Proven un fàrmac que reduïx les lesions cerebrals en l’esclerosi múltiple recurrent

La Vall d'Hebron, en arxiu

La recerca ha durat 52 setmanes i ha estat provat en pacients d’entre 18 i 65 anys | CatalunyaDiari.cat

 

Un assaig clínic en fase II realitzat a l’hospital de la Vall d’Hebron ha demostrat que el fàrmac Evobrutinib redueix substancialment les lesions cerebrals actives en l’esclerosi múltiple recurrent observades per ressonància magnètica. Es tracta d’un estudi liderat per Xavier Montalban, cap de servei de Neurologia i Neuroimmunologia de Vall d’Hebron i cap del grup de recerca en Neuroimmunologia Clínica del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

 

La recerca va durar 52 setmanes i va avaluar l’eficàcia i la seguretat del medicament en pacients de l’hospital d’entre 18 i 65 anys amb aquest tipus d’esclerosi, la forma de la malaltia que té recaigudes o bruts. Abans de l’equador de l’assaig ja s’havia aconseguit reduir les lesions cerebrals, que era l’objectiu primari de l’estudi des de l’inici.

 

imatge arxiu laboratori

L’estudi va tindre una durada de 52 setmanes a on els investigadors van poder comprovar quins eren els resultats i quins efectes adversos causava el fàrmac | CEDIDA

 

El 79% dels pacients lliures de recaigudes

Els participants es van repartir a l’atzar en diferents grups que rebien dosis diferents del medicament o placebo. De tots els pacients que van participar en l’estudi, el 85% va completar les 52 setmanes que durava l’estudi sencer.

 

Al marge de l’objectiu principal que s’havia marcat inicialment l’estudi, també es buscava reduir la disminució de la taxa de recaigudes anuals. Els investigadors van poder comprovar com el 79% dels pacients van estar lliures de recaigudes al llarg de les 48 setmanes de tractament, per tant, també van conseguir l’objectiu.

 

Respecte als efectes adversos de la medicació que es va poder registrar, no es van observar infeccions associades al tractament, limfopènia ni cap altre efecte advers que poguera comprometre la seguretat del fàrmac durant les 52 setmanes de tractament. Els efectes adversos més freqüents van ser la nasofaringitis i l’elevació de les transaminases.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.