Proven un fàrmac que reduïx les lesions cerebrals en l’esclerosi múltiple recurrent

La Vall d'Hebron, en arxiu

La recerca ha durat 52 setmanes i ha estat provat en pacients d’entre 18 i 65 anys | CatalunyaDiari.cat

 

Un assaig clínic en fase II realitzat a l’hospital de la Vall d’Hebron ha demostrat que el fàrmac Evobrutinib redueix substancialment les lesions cerebrals actives en l’esclerosi múltiple recurrent observades per ressonància magnètica. Es tracta d’un estudi liderat per Xavier Montalban, cap de servei de Neurologia i Neuroimmunologia de Vall d’Hebron i cap del grup de recerca en Neuroimmunologia Clínica del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR).

 

La recerca va durar 52 setmanes i va avaluar l’eficàcia i la seguretat del medicament en pacients de l’hospital d’entre 18 i 65 anys amb aquest tipus d’esclerosi, la forma de la malaltia que té recaigudes o bruts. Abans de l’equador de l’assaig ja s’havia aconseguit reduir les lesions cerebrals, que era l’objectiu primari de l’estudi des de l’inici.

 

imatge arxiu laboratori

L’estudi va tindre una durada de 52 setmanes a on els investigadors van poder comprovar quins eren els resultats i quins efectes adversos causava el fàrmac | CEDIDA

 

El 79% dels pacients lliures de recaigudes

Els participants es van repartir a l’atzar en diferents grups que rebien dosis diferents del medicament o placebo. De tots els pacients que van participar en l’estudi, el 85% va completar les 52 setmanes que durava l’estudi sencer.

 

Al marge de l’objectiu principal que s’havia marcat inicialment l’estudi, també es buscava reduir la disminució de la taxa de recaigudes anuals. Els investigadors van poder comprovar com el 79% dels pacients van estar lliures de recaigudes al llarg de les 48 setmanes de tractament, per tant, també van conseguir l’objectiu.

 

Respecte als efectes adversos de la medicació que es va poder registrar, no es van observar infeccions associades al tractament, limfopènia ni cap altre efecte advers que poguera comprometre la seguretat del fàrmac durant les 52 setmanes de tractament. Els efectes adversos més freqüents van ser la nasofaringitis i l’elevació de les transaminases.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.