17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Els pubs de Cocentaina obriran baix la responsabilitat de l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), Mireia Estepa, del PSPV-PSOE, ha anunciat este dijous que assumirà la responsabilitat perquè puguen obrir els tres pubs de la localitat, després de què no hagen pogut arribar a cap acord amb el Consell perquè permeteren canviar les seues llicències a les d’activitats de cafeteria.

 

«Després d’intentar-ho per moltes i diferents parts a escala autonòmica perquè entengueren que és una mesura excepcional, no ha pogut ser cap d’elles, i per tant he hagut d’assumir la responsabilitat com a alcaldessa per a permetre que els pubs de Cocentaina òbriguen», ha explicat l’alcaldessa.

 

Estepa ha remarcat que esta decisió és un vot de confiança i els pubs hauran de signar una declaració de responsabilitat perquè les seues llicències s’interpreten temporalment com les de les cafeteries, «a fi d’evitar que els pubs estiguen tancats i continuen perdent més diners». Estepa ha advertit que si la policia Local veu un incompliment, es procedirà al tancament del pub, pel que ha demanat respecte «als propietaris i, sobretot, als clients».

 

Esta mesura temporal farà que els pubs actuen amb les mateixes mesures de seguretat enfront del Covid-19 que la resta d’establiments d’hostaleria, tant en distàncies, horaris o aforaments permesos.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil recupera 9 coloms esportius robats a Picassent i trobats en un terrat d’Almassora

Els agents han localitzat en el terrat d'un edifici d'Almassora nou coloms esportius valorats en 2.000 euros que van ser sostrets el 10 de novembre a Picassent. L'operació es va iniciar després de diverses denúncies a València, Castelló i Tarragona.

38 cadires buides a València homenatgen les víctimes de violència masclista a Espanya

El claustre del Palau del Temple ha acollit l'acte 'Cap cadira buida' amb 38 seients en record de les dones assassinades en 2025 i tres menors. La Delegació del Govern ha defés recursos, consens i unitat enfront del negacionismo.

Camarero culpa al Govern del retard de la UME en la dana i evita opinar sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha atribuït a Interior i Defensa el retard en el desplegament de la UME i ha eludit valorar a Carlos Mazón. També ha defés el seu paper en el Cecopi i ha marcat límits competencials sobre el 112 i la teleassistència.

El col·legi confirma que el tractament a la menor morta a Alzira el van realitzar professionals col·legiats

El Col·legi d'Odontòlegs de València confirma que el tractament i la sedació intravenosa a la menor van ser realitzats per professionals col·legiats. El cas roman sota investigació i una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La menor, ingressada des del dijous en l'UCI pediàtrica del Clínic de València després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira, evoluciona bé i ha passat a planta. Policia i Sanitat investiguen per a aclarir què va ocórrer.

Un estudi detecta que la violència masclista dificulta la memòria verbal de les supervivents

Un treball de la Universitat de Granada conclou que les supervivents de violència masclista necessiten més esforç cerebral per a reconéixer paraules i comprenen pitjor en fases inicials d'aprenentatge.

Els Rei Jaume I criden a reforçar la competitivitat i alerten d’un retrocés a Europa

Els premiats han reclamat més ambició en I+D i una regulació que no frene la competitivitat. Advertixen de la concentració de poder en IA i del risc de decadència a Europa.

El 81% de sanitaris detecta més problemes en el desenrotllament infantil per l’excés de pantalles

Un estudi de AIJU conclou que la majoria de sanitaris observa un augment de problemes lligats a la sobreexposició a dispositius. El 91% dels menors supera el temps recomanat.