Els pubs de Cocentaina obriran baix la responsabilitat de l’alcaldessa

 

L’alcaldessa de Cocentaina, en la comarca del Comtat (Alacant), Mireia Estepa, del PSPV-PSOE, ha anunciat este dijous que assumirà la responsabilitat perquè puguen obrir els tres pubs de la localitat, després de què no hagen pogut arribar a cap acord amb el Consell perquè permeteren canviar les seues llicències a les d’activitats de cafeteria.

 

«Després d’intentar-ho per moltes i diferents parts a escala autonòmica perquè entengueren que és una mesura excepcional, no ha pogut ser cap d’elles, i per tant he hagut d’assumir la responsabilitat com a alcaldessa per a permetre que els pubs de Cocentaina òbriguen», ha explicat l’alcaldessa.

 

Estepa ha remarcat que esta decisió és un vot de confiança i els pubs hauran de signar una declaració de responsabilitat perquè les seues llicències s’interpreten temporalment com les de les cafeteries, «a fi d’evitar que els pubs estiguen tancats i continuen perdent més diners». Estepa ha advertit que si la policia Local veu un incompliment, es procedirà al tancament del pub, pel que ha demanat respecte «als propietaris i, sobretot, als clients».

 

Esta mesura temporal farà que els pubs actuen amb les mateixes mesures de seguretat enfront del Covid-19 que la resta d’establiments d’hostaleria, tant en distàncies, horaris o aforaments permesos.

Últimes notícies

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.