Puig afirma que no s’aplicaran més restriccions de forma compulsiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha assegurat este  dijous que el territori valencià «no aplicarà més restriccions de manera compulsiva» relacionades amb la crisi sanitària derivada de la pandèmia, sinó que les mesures que s’adopten es faran amb la màxima «serenitat i persistència».

 

Després d’assistir a un cim empresarial sobre el Corredor Mediterrani, Puig ha sigut preguntat també sobre les PCR obligatòries per als qui arriben a Espanya de països de risc o la rebaixa de l’IVA de les mascaretes, i ha negat que hi haja «vaivens» en el criteri del Govern, sinó que «ningú té una recepta».

 

«Cal vore com països que havien apostat per tests massius ara ja no els fan, cal adaptar-se a la situació. Jo crec que ha d’haver un espai Schengen europeu que siga segur i que afavorisca el turisme i la indústria, amb normes i protocols comuns», ha reivindicat.

 

«Encara no coneixem tots els paràmetres d’esta malaltia, hem de ser corresponsables, perquè cada un de nosaltres és una vacuna en si mateix i hem d’adoptar les necessàries prevencions», ha conclòs.

Últimes notícies

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.