7.3 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Puig anuncia que el dijous es reuniran per a estudiar si la setmana que ve s’adopten noves mesures

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dijous es mantindrà una reunió per a analitzar la situació epidemiològica del territori valencià i determinar si és necessari adoptar la setmana que ve noves mesures contra la propagació del coronavirus.

 

Sobre este tema, després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital Clínic de València, ha aclarit que la voluntat del Consell és no aplicar més restriccions però, ha advertit, «si és necessari es prendrà alguna nova mesura la setmana que ve».

 

A demés, ha explicat que la consellera de Sanitat, Ana Barceló, reclamarà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de demà que «es reduïsca la mobilitat entre regions i es garantisca el tancament perimetral del territori valencià».

 

S’analitzarà l’evolució

Per part seua, el dijous s’analitzarà l’evolució des d’una «posició serena, tranquil·la i prudent» i sobre este tema ha aclarit que no existix «cap indicador que siga el definitiu» per a decidir noves restriccions sinó que «cal tindre una visió global i sobretot es tindrà en compte l‘estrés sanitari».

 

En qualsevol cas, ha reiterat que si la població complix la mesures actuals, respectar el tancament perimetral fins al 15 de gener, excepte les «finestres» entre el 23 i el 26 i el 31 i el 1, i les restriccions en aforaments i limitació horari nocturn i la resta de mesures de seguretat, «no farà falta prendre noves».

 

De la mateixa manera, ha augurat que l’impacte d’una possible nova ona al gener serà «molt de menor» si la societat assumix que este Nadal «serà diferent» i respecta les mesures de prevenció, però «si no s’actua en conseqüència serà molt major» la repercussió, ha alertat.

Últimes notícies

Cel nuvolós, gelades febles i ratxes molt fortes en zones exposades de l’interior

Jornada de núvols amb pluges febles i cota de neu a l'alça; el vent del nord-oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior. El dimecres hi haurà ruixats en el litoral sud de València i nord d'Alacant i gelades a l'interior.

Ha mort un treballador de 52 anys després d’una caiguda en una empresa d’Albal

Un treballador de 52 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una empresa d'Albal. El SAMU no va aconseguir reanimar-lo i la Guàrdia Civil investiga les causes.

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.