Puig anuncia que el dijous es reuniran per a estudiar si la setmana que ve s’adopten noves mesures

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dijous es mantindrà una reunió per a analitzar la situació epidemiològica del territori valencià i determinar si és necessari adoptar la setmana que ve noves mesures contra la propagació del coronavirus.

 

Sobre este tema, després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital Clínic de València, ha aclarit que la voluntat del Consell és no aplicar més restriccions però, ha advertit, «si és necessari es prendrà alguna nova mesura la setmana que ve».

 

A demés, ha explicat que la consellera de Sanitat, Ana Barceló, reclamarà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de demà que «es reduïsca la mobilitat entre regions i es garantisca el tancament perimetral del territori valencià».

 

S’analitzarà l’evolució

Per part seua, el dijous s’analitzarà l’evolució des d’una «posició serena, tranquil·la i prudent» i sobre este tema ha aclarit que no existix «cap indicador que siga el definitiu» per a decidir noves restriccions sinó que «cal tindre una visió global i sobretot es tindrà en compte l‘estrés sanitari».

 

En qualsevol cas, ha reiterat que si la població complix la mesures actuals, respectar el tancament perimetral fins al 15 de gener, excepte les «finestres» entre el 23 i el 26 i el 31 i el 1, i les restriccions en aforaments i limitació horari nocturn i la resta de mesures de seguretat, «no farà falta prendre noves».

 

De la mateixa manera, ha augurat que l’impacte d’una possible nova ona al gener serà «molt de menor» si la societat assumix que este Nadal «serà diferent» i respecta les mesures de prevenció, però «si no s’actua en conseqüència serà molt major» la repercussió, ha alertat.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.