Puig anuncia que el dijous es reuniran per a estudiar si la setmana que ve s’adopten noves mesures

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que este dijous es mantindrà una reunió per a analitzar la situació epidemiològica del territori valencià i determinar si és necessari adoptar la setmana que ve noves mesures contra la propagació del coronavirus.

 

Sobre este tema, després de visitar les obres d’ampliació de l’Hospital Clínic de València, ha aclarit que la voluntat del Consell és no aplicar més restriccions però, ha advertit, «si és necessari es prendrà alguna nova mesura la setmana que ve».

 

A demés, ha explicat que la consellera de Sanitat, Ana Barceló, reclamarà en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de demà que «es reduïsca la mobilitat entre regions i es garantisca el tancament perimetral del territori valencià».

 

S’analitzarà l’evolució

Per part seua, el dijous s’analitzarà l’evolució des d’una «posició serena, tranquil·la i prudent» i sobre este tema ha aclarit que no existix «cap indicador que siga el definitiu» per a decidir noves restriccions sinó que «cal tindre una visió global i sobretot es tindrà en compte l‘estrés sanitari».

 

En qualsevol cas, ha reiterat que si la població complix la mesures actuals, respectar el tancament perimetral fins al 15 de gener, excepte les «finestres» entre el 23 i el 26 i el 31 i el 1, i les restriccions en aforaments i limitació horari nocturn i la resta de mesures de seguretat, «no farà falta prendre noves».

 

De la mateixa manera, ha augurat que l’impacte d’una possible nova ona al gener serà «molt de menor» si la societat assumix que este Nadal «serà diferent» i respecta les mesures de prevenció, però «si no s’actua en conseqüència serà molt major» la repercussió, ha alertat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.