20.6 C
València
Dissabte, 15 novembre, 2025

Puig avisa que no demanarà que el territori valencià passe de fase sense saber que vol el Govern

 

Este migdia de dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en una entrevista en el canal de televisió ‘La Sexta’, ha advertit que no demanarà que el territori valencià en conjunt passe a la fase 1 sense saber abans que exigix el Govern central per a poder conseguir-ho.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Ximo Puig ha dit que no té cap pressa en presentar els informes i els papers necessaris per a passar de fase i ha exigit saber per complet els requisits tècnics i els paràmetres que falten per complir als valencians i les valencianes.

 

A demés, el president valencià ha tornat a reiterar que es troba molest i sorprés davant de les paraules que han arribat des del Ministeri de Sanitat en les que deien que el territori valencià s’havia quedat fora de la fase 1 per la falta de fer tests a la població. Puig ha assegurat que eixe criteri no estava en la llista en un primer moment i que s’han canviat les regles del joc a mitat partida.

 

Per últim, Ximo Puig ha contat que ha parlat per telèfon amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui li va mostrar el seu rebuig per la decisió final i li va fer saber que no estava content amb el resultat. «Sé que gestionar esta situació és difícil, però jo he de defendre els interessos dels valencians i crec que no s’ha actuat de manera justa amb el territori valencià», ha sentenciat el president de la Generalitat.

Últimes notícies

Un incendi en un desballestament d’Alboraia ha generat una gran columna de fum i ha quedat estabilitzat

Els bombers han donat per estabilitzat l'incendi en un desballestament de motos d'Alboraia al voltant de les 12, sense ferits. Sis dotacions han treballat en la zona.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden triar pels valencians

El PSOE ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón i ha advertit a PP i Vox que la successió no pot decidir-se en despatxos. Diana Morant ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de candidat encobridor i ha demanat que decidisca la ciutadania.

El PSOE avisa a Feijóo i Abascal: no poden decidir pels valencians

Diana Morant ha advertit que PP i Vox no tenen dret a triar pels valencians i ha reclamat eleccions després de la dimissió de Carlos Mazón. També ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca com a 'candidat encobridor'.

València Basket i Tenerife se citen en el cim de la Lliga Endesa

València i Tenerife arriben amb 5-1 com a líders compartits i estils oposats. El conjunt taronja afronta el xoc després de doble setmana europea; Matt Costello és dubte.

El Vila-real firmarà el seu millor primer terç de Lliga si gana al Mallorca

L'equip de Marcelino ha sumat 26 punts en 12 jornades; si venç al Mallorca tancarà el primer terç amb 29, per damunt del registre de 2007-08 després de 13.

De Florència a Mestalla: Beltrán i Matías Moreno passen d’amics a rivals en el derbi

El derbi del divendres a Mestalla reunirà els cordovesos Lucas Beltrán i Matías Moreno, excompanys en la Fiorentina i hui cedits a València i Llevant. Els dos arriben assentats en l'onze i serà el seu primer cara a cara.

Un incendi en un desballestament de motos a Alboraia genera una gran columna de fum

Un incendi en un desballestament de motocicletes a Alboraia està generant una gran columna de fum sense causar ferits. Diverses dotacions de bombers treballen en la zona i el foc no revist gravetat, segons l'alcalde.

Naix l’associació cívica Trellat per reforçar la identitat i la concòrdia valenciana

L’associació cívica Trellat s’ha presentat a la Facultat de Filologia amb el suport d’entitats acadèmiques i culturals per impulsar la investigació i la cohesió valenciana.