Puig avisa que no demanarà que el territori valencià passe de fase sense saber que vol el Govern

 

Este migdia de dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en una entrevista en el canal de televisió ‘La Sexta’, ha advertit que no demanarà que el territori valencià en conjunt passe a la fase 1 sense saber abans que exigix el Govern central per a poder conseguir-ho.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Ximo Puig ha dit que no té cap pressa en presentar els informes i els papers necessaris per a passar de fase i ha exigit saber per complet els requisits tècnics i els paràmetres que falten per complir als valencians i les valencianes.

 

A demés, el president valencià ha tornat a reiterar que es troba molest i sorprés davant de les paraules que han arribat des del Ministeri de Sanitat en les que deien que el territori valencià s’havia quedat fora de la fase 1 per la falta de fer tests a la població. Puig ha assegurat que eixe criteri no estava en la llista en un primer moment i que s’han canviat les regles del joc a mitat partida.

 

Per últim, Ximo Puig ha contat que ha parlat per telèfon amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui li va mostrar el seu rebuig per la decisió final i li va fer saber que no estava content amb el resultat. «Sé que gestionar esta situació és difícil, però jo he de defendre els interessos dels valencians i crec que no s’ha actuat de manera justa amb el territori valencià», ha sentenciat el president de la Generalitat.

Últimes notícies

Almussafes fabricarà cinc nous models de cotxe amb la nova aliança entre Ford i Geely

Ford i Geely han acordat crear en 2027 una empresa conjunta per fabricar cinc models a Almussafes, tres d'ells nous, la qual cosa obligarà a incrementar la plantilla actual de 4.142 treballadors.

Pedro Sánchez visita Ford Almussafes en plena expectativa per un gran acord per a la planta

Pedro Sánchez ha visitat hui la planta de Ford a Almussafes per a acompanyar l’anunci d’un acord corporatiu clau per a les operacions europees de la multinacional i per al futur de la fàbrica valenciana.

Detingudes 29 persones a Elx per una estafa de 18.000 euros en gasolina a una empresa de transport

La Policia Nacional ha detingut 29 persones a Elx per una estafa de més de 10.600 litres de combustible, valorats en uns 18.000 euros, a una empresa de transport a través d’un codi de repostatge fraudulent.

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.