8.6 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Puig avisa que no demanarà que el territori valencià passe de fase sense saber que vol el Govern

 

Este migdia de dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en una entrevista en el canal de televisió ‘La Sexta’, ha advertit que no demanarà que el territori valencià en conjunt passe a la fase 1 sense saber abans que exigix el Govern central per a poder conseguir-ho.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Ximo Puig ha dit que no té cap pressa en presentar els informes i els papers necessaris per a passar de fase i ha exigit saber per complet els requisits tècnics i els paràmetres que falten per complir als valencians i les valencianes.

 

A demés, el president valencià ha tornat a reiterar que es troba molest i sorprés davant de les paraules que han arribat des del Ministeri de Sanitat en les que deien que el territori valencià s’havia quedat fora de la fase 1 per la falta de fer tests a la població. Puig ha assegurat que eixe criteri no estava en la llista en un primer moment i que s’han canviat les regles del joc a mitat partida.

 

Per últim, Ximo Puig ha contat que ha parlat per telèfon amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui li va mostrar el seu rebuig per la decisió final i li va fer saber que no estava content amb el resultat. «Sé que gestionar esta situació és difícil, però jo he de defendre els interessos dels valencians i crec que no s’ha actuat de manera justa amb el territori valencià», ha sentenciat el president de la Generalitat.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.