Puig avisa que no demanarà que el territori valencià passe de fase sense saber que vol el Govern

 

Este migdia de dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en una entrevista en el canal de televisió ‘La Sexta’, ha advertit que no demanarà que el territori valencià en conjunt passe a la fase 1 sense saber abans que exigix el Govern central per a poder conseguir-ho.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Ximo Puig ha dit que no té cap pressa en presentar els informes i els papers necessaris per a passar de fase i ha exigit saber per complet els requisits tècnics i els paràmetres que falten per complir als valencians i les valencianes.

 

A demés, el president valencià ha tornat a reiterar que es troba molest i sorprés davant de les paraules que han arribat des del Ministeri de Sanitat en les que deien que el territori valencià s’havia quedat fora de la fase 1 per la falta de fer tests a la població. Puig ha assegurat que eixe criteri no estava en la llista en un primer moment i que s’han canviat les regles del joc a mitat partida.

 

Per últim, Ximo Puig ha contat que ha parlat per telèfon amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui li va mostrar el seu rebuig per la decisió final i li va fer saber que no estava content amb el resultat. «Sé que gestionar esta situació és difícil, però jo he de defendre els interessos dels valencians i crec que no s’ha actuat de manera justa amb el territori valencià», ha sentenciat el president de la Generalitat.

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.