Puig avisa que no demanarà que el territori valencià passe de fase sense saber que vol el Govern

 

Este migdia de dilluns el president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, en una entrevista en el canal de televisió ‘La Sexta’, ha advertit que no demanarà que el territori valencià en conjunt passe a la fase 1 sense saber abans que exigix el Govern central per a poder conseguir-ho.

 

Segons informa el diari ‘Las Provincias’, Ximo Puig ha dit que no té cap pressa en presentar els informes i els papers necessaris per a passar de fase i ha exigit saber per complet els requisits tècnics i els paràmetres que falten per complir als valencians i les valencianes.

 

A demés, el president valencià ha tornat a reiterar que es troba molest i sorprés davant de les paraules que han arribat des del Ministeri de Sanitat en les que deien que el territori valencià s’havia quedat fora de la fase 1 per la falta de fer tests a la població. Puig ha assegurat que eixe criteri no estava en la llista en un primer moment i que s’han canviat les regles del joc a mitat partida.

 

Per últim, Ximo Puig ha contat que ha parlat per telèfon amb el ministre de Sanitat, Salvador Illa, a qui li va mostrar el seu rebuig per la decisió final i li va fer saber que no estava content amb el resultat. «Sé que gestionar esta situació és difícil, però jo he de defendre els interessos dels valencians i crec que no s’ha actuat de manera justa amb el territori valencià», ha sentenciat el president de la Generalitat.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.