Ana Serna: “Puig és còmplice de Pedro Sánchez en la mort del transvasament Tajo-Segura”

 

La vicepresidenta segona de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, va acusar ahir al president de la Generalitat, Ximo Puig, de “ser còmplice de Pedro Sánchez en el crim econòmic i mediambiental” que suposarà per a la província d’Alacant l’increment gradual del cabal ecològic del Tajo, fins a aconseguir els 8,6 metres cúbics per segon l’any 2027.

La mesura es recull en l’esborrany del Pla Hidrològic del Tajo que ha sigut presentat este matí pel Ministeri de Transició Ecològica coincidint amb l’inici del període d’exposició pública dels plans hidrològics per al cicle 2022-2027.

“L’augment del cabal ecològic suposa una sentència de mort per al transvasament Tajo-Segura i implicarà conseqüències econòmiques i mediambientals devastadores per al sud-est espanyol”, ha lamentat.

La Diputada de Cicle Hídric, qui ha afegit que “la ministra Teresa Ribera anirà reduint progressivament les aportacions al transvasament fins a matar-lo, perquè aqueix ha sigut sempre el seu objectiu”

Per a la diputada “és evident que el president Puig coneixia les intencions de la ministra Teresa Ribera i, per tant, ha estat enganyant agricultors i regants i al conjunt de la societat de la província d’Alacant”.

En este sentit, Serna ha acusat el president valencià de “plegar-se al full de ruta del Govern, que no és una altra que la d’acabar amb el transvasament, una infraestructura vital per a la província d’Alacant”.

“L’única cosa que ha fet Puig en estos últims mesos és posar pal·liatius per a ocultar una decisió que, estem segurs, sabia que s’anava a produir”, ha indicat la vicepresidenta.

Serna ha assenyalat, finalment, que tant la Diputació d’Alacant com la Comissió Provincial de l’Aigua “vénen alertant des de fa molts mesos de les conseqüències tan nefastes que per al sud-est espanyol té la política hídrica del PSOE i, una vegada més, ha quedat demostrat que teníem raó”.

Últimes notícies

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.