Ana Serna: “Puig és còmplice de Pedro Sánchez en la mort del transvasament Tajo-Segura”

 

La vicepresidenta segona de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, va acusar ahir al president de la Generalitat, Ximo Puig, de “ser còmplice de Pedro Sánchez en el crim econòmic i mediambiental” que suposarà per a la província d’Alacant l’increment gradual del cabal ecològic del Tajo, fins a aconseguir els 8,6 metres cúbics per segon l’any 2027.

La mesura es recull en l’esborrany del Pla Hidrològic del Tajo que ha sigut presentat este matí pel Ministeri de Transició Ecològica coincidint amb l’inici del període d’exposició pública dels plans hidrològics per al cicle 2022-2027.

“L’augment del cabal ecològic suposa una sentència de mort per al transvasament Tajo-Segura i implicarà conseqüències econòmiques i mediambientals devastadores per al sud-est espanyol”, ha lamentat.

La Diputada de Cicle Hídric, qui ha afegit que “la ministra Teresa Ribera anirà reduint progressivament les aportacions al transvasament fins a matar-lo, perquè aqueix ha sigut sempre el seu objectiu”

Per a la diputada “és evident que el president Puig coneixia les intencions de la ministra Teresa Ribera i, per tant, ha estat enganyant agricultors i regants i al conjunt de la societat de la província d’Alacant”.

En este sentit, Serna ha acusat el president valencià de “plegar-se al full de ruta del Govern, que no és una altra que la d’acabar amb el transvasament, una infraestructura vital per a la província d’Alacant”.

“L’única cosa que ha fet Puig en estos últims mesos és posar pal·liatius per a ocultar una decisió que, estem segurs, sabia que s’anava a produir”, ha indicat la vicepresidenta.

Serna ha assenyalat, finalment, que tant la Diputació d’Alacant com la Comissió Provincial de l’Aigua “vénen alertant des de fa molts mesos de les conseqüències tan nefastes que per al sud-est espanyol té la política hídrica del PSOE i, una vegada més, ha quedat demostrat que teníem raó”.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.