Ana Serna: “Puig és còmplice de Pedro Sánchez en la mort del transvasament Tajo-Segura”

 

La vicepresidenta segona de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, va acusar ahir al president de la Generalitat, Ximo Puig, de “ser còmplice de Pedro Sánchez en el crim econòmic i mediambiental” que suposarà per a la província d’Alacant l’increment gradual del cabal ecològic del Tajo, fins a aconseguir els 8,6 metres cúbics per segon l’any 2027.

La mesura es recull en l’esborrany del Pla Hidrològic del Tajo que ha sigut presentat este matí pel Ministeri de Transició Ecològica coincidint amb l’inici del període d’exposició pública dels plans hidrològics per al cicle 2022-2027.

“L’augment del cabal ecològic suposa una sentència de mort per al transvasament Tajo-Segura i implicarà conseqüències econòmiques i mediambientals devastadores per al sud-est espanyol”, ha lamentat.

La Diputada de Cicle Hídric, qui ha afegit que “la ministra Teresa Ribera anirà reduint progressivament les aportacions al transvasament fins a matar-lo, perquè aqueix ha sigut sempre el seu objectiu”

Per a la diputada “és evident que el president Puig coneixia les intencions de la ministra Teresa Ribera i, per tant, ha estat enganyant agricultors i regants i al conjunt de la societat de la província d’Alacant”.

En este sentit, Serna ha acusat el president valencià de “plegar-se al full de ruta del Govern, que no és una altra que la d’acabar amb el transvasament, una infraestructura vital per a la província d’Alacant”.

“L’única cosa que ha fet Puig en estos últims mesos és posar pal·liatius per a ocultar una decisió que, estem segurs, sabia que s’anava a produir”, ha indicat la vicepresidenta.

Serna ha assenyalat, finalment, que tant la Diputació d’Alacant com la Comissió Provincial de l’Aigua “vénen alertant des de fa molts mesos de les conseqüències tan nefastes que per al sud-est espanyol té la política hídrica del PSOE i, una vegada més, ha quedat demostrat que teníem raó”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elísabet Benavent llança Una xiqueta bona, un romanç que reivindica l’amor en el quotidià

Elísabet Benavent publica Una xiqueta bona, la seua novel·la número 26, un romanç que desplaça l'èpica de l'amor cap als gestos quotidians i qüestiona la síndrome de la xiqueta bona.

Científics espanyols descobrixen l’interruptor que usen les plantes per a defendre’s de la sequera

Un equip d'investigació espanyol ha identificat l'interruptor molecular que activa la defensa de les plantes davant la sequera i ha demostrat que pot modificar-se per a crear cultius més eficients en l'ús de l'aigua.

Un ex alt càrrec de Transports, testimoni clau en el juí del Suprem a Ábalos pels contractes de màscares

La quinta jornada del juí en el Suprem pels contractes de màscares situa com a testimoni clau al exsubsecretario de Transports, Jesús Manuel Gómez, a qui José Luis Ábalos atribuïx la tramitació de les adjudicacions sota sospita.

La soledat empitjora la memòria dels majors però no accelera la seua deterioració

Un estudi europeu amb més de 10.000 majors conclou que la soledat s'associa a pitjor memòria, però no accelera la deterioració cognitiva al llarg de set anys.

Awa Fam fa història en la WNBA en ser número 3 del draft i liderar la gran nit espanyola

Awa Fam va ser triada en el número 3 del draft de la WNBA per Seattle Storm i va firmar la millor elecció d'un jugador espanyol en la història de la NBA i la WNBA, en una nit amb triple presència espanyola.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts de cels poc nuvolosos i temperatures a l'alça, amb vent del nord-oest fort en el nord de Castelló i un dimecres més estable.

Un terratrémol de magnitud 2,6 sacseja Oliva i es deixa sentir a la Safor i la Marina Alta

Un terratrémol de magnitud 2,6 amb epicentre a Oliva es va registrar sobre les 21.53 hores i va ser percebut en nombroses localitats de la Safor i la Marina Alta, sense incidents ressenyables.

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.