19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Ana Serna: “Puig és còmplice de Pedro Sánchez en la mort del transvasament Tajo-Segura”

 

La vicepresidenta segona de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, va acusar ahir al president de la Generalitat, Ximo Puig, de “ser còmplice de Pedro Sánchez en el crim econòmic i mediambiental” que suposarà per a la província d’Alacant l’increment gradual del cabal ecològic del Tajo, fins a aconseguir els 8,6 metres cúbics per segon l’any 2027.

La mesura es recull en l’esborrany del Pla Hidrològic del Tajo que ha sigut presentat este matí pel Ministeri de Transició Ecològica coincidint amb l’inici del període d’exposició pública dels plans hidrològics per al cicle 2022-2027.

“L’augment del cabal ecològic suposa una sentència de mort per al transvasament Tajo-Segura i implicarà conseqüències econòmiques i mediambientals devastadores per al sud-est espanyol”, ha lamentat.

La Diputada de Cicle Hídric, qui ha afegit que “la ministra Teresa Ribera anirà reduint progressivament les aportacions al transvasament fins a matar-lo, perquè aqueix ha sigut sempre el seu objectiu”

Per a la diputada “és evident que el president Puig coneixia les intencions de la ministra Teresa Ribera i, per tant, ha estat enganyant agricultors i regants i al conjunt de la societat de la província d’Alacant”.

En este sentit, Serna ha acusat el president valencià de “plegar-se al full de ruta del Govern, que no és una altra que la d’acabar amb el transvasament, una infraestructura vital per a la província d’Alacant”.

“L’única cosa que ha fet Puig en estos últims mesos és posar pal·liatius per a ocultar una decisió que, estem segurs, sabia que s’anava a produir”, ha indicat la vicepresidenta.

Serna ha assenyalat, finalment, que tant la Diputació d’Alacant com la Comissió Provincial de l’Aigua “vénen alertant des de fa molts mesos de les conseqüències tan nefastes que per al sud-est espanyol té la política hídrica del PSOE i, una vegada més, ha quedat demostrat que teníem raó”.

Últimes notícies

Un accident múltiple en l’A-7 a Torrent, ja resolt, ha causat 12 km de retenció

Un camió i dos turismes han xocat en l'A-7 al seu pas per Torrent i han causat prop de 12 km de retenció en sentit Barcelona. Els vehicles han sigut portats al voral i el trànsit s'ha normalitzat, encara que un segon sinistre encara provoca cues.

Fa 85 anys la Dama d’Elx va tornar a Espanya després d’un intercanvi amb França

La icònica peça ibera va tornar des de França en 1941 no com una devolució, sinó després d'una barata acordada en plena Segona Guerra Mundial. Espanya va cedir obres de Goya, Greco i Velázquez a canvi.

Benidorm Fest 2026 eleva l’aposta en la seua segona semifinal amb més espectacle i nivell

La segona semifinal del Benidorm Fest 2026 arriba amb major espectacularitat que la primera i nou propostes en lliça, amb Miranda! i Rosalinda Galán en el focus. Sis places per a la final estrenyeran encara més la competència.

Avís groc en tota la Comunitat, excepte el litoral de Castelló, per ratxes de fins a 80 km/h

Aemet ha establit hui avís groc per vent en tota la Comunitat Valenciana excepte en el litoral de Castelló. Demà preveu avís taronja en zones de l'interior.

Vent fort i descens de temperatures este dijous en la Comunitat Valenciana, amb pluges aïllades a l’interior

Dijous amb intervals nuvolosos, vent de l'oest amb ratxes molt fortes i descens tèrmic en la Comunitat Valenciana. Possibles pluges febles a l'interior i cota de neu entre 1.400 i 1.600 m.

El vent obliga a retards i desviaments de vols en l’Aeroport de València

Ratxes de fins a 105 km/h en el recinte van obligar anit a demores i desviaments de vols. Fins a les 7.32, els bombers van sumar més de 200 servicis en la Comunitat.

Rojales aconseguix 26,1 °C, entre les màximes del dia a Espanya

Rojales registra 26,1 °C i situa a la Comunitat entre les zones més càlides de la jornada, amb Águilas al capdavant del país i Orihuela fregant 27 °C.

En llibertat amb mesures cautelars la dona detinguda per enverinar a la seua parella a Llíria

El Jutjat d'Instrucció 3 de Llíria ha deixat en llibertat amb mesures a la dona investigada per enverinar a la seua parella. No s'ha apreciat risc de fugida i la causa seguix oberta per temptativa d'homicidi.