Anuncios

Ana Serna: “Puig és còmplice de Pedro Sánchez en la mort del transvasament Tajo-Segura”

 

La vicepresidenta segona de la Diputació d’Alacant, Ana Serna, va acusar ahir al president de la Generalitat, Ximo Puig, de “ser còmplice de Pedro Sánchez en el crim econòmic i mediambiental” que suposarà per a la província d’Alacant l’increment gradual del cabal ecològic del Tajo, fins a aconseguir els 8,6 metres cúbics per segon l’any 2027.

La mesura es recull en l’esborrany del Pla Hidrològic del Tajo que ha sigut presentat este matí pel Ministeri de Transició Ecològica coincidint amb l’inici del període d’exposició pública dels plans hidrològics per al cicle 2022-2027.

Anuncios

“L’augment del cabal ecològic suposa una sentència de mort per al transvasament Tajo-Segura i implicarà conseqüències econòmiques i mediambientals devastadores per al sud-est espanyol”, ha lamentat.

La Diputada de Cicle Hídric, qui ha afegit que “la ministra Teresa Ribera anirà reduint progressivament les aportacions al transvasament fins a matar-lo, perquè aqueix ha sigut sempre el seu objectiu”

Per a la diputada “és evident que el president Puig coneixia les intencions de la ministra Teresa Ribera i, per tant, ha estat enganyant agricultors i regants i al conjunt de la societat de la província d’Alacant”.

En este sentit, Serna ha acusat el president valencià de “plegar-se al full de ruta del Govern, que no és una altra que la d’acabar amb el transvasament, una infraestructura vital per a la província d’Alacant”.

“L’única cosa que ha fet Puig en estos últims mesos és posar pal·liatius per a ocultar una decisió que, estem segurs, sabia que s’anava a produir”, ha indicat la vicepresidenta.

Serna ha assenyalat, finalment, que tant la Diputació d’Alacant com la Comissió Provincial de l’Aigua “vénen alertant des de fa molts mesos de les conseqüències tan nefastes que per al sud-est espanyol té la política hídrica del PSOE i, una vegada més, ha quedat demostrat que teníem raó”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios