11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Puig demana al Govern espanyol que garantisca el tancament perimetral del territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha instat al Govern d’Espanya a garantir el tancament perimetral del territori valencià que, segons ha dit la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, impedix l’entrada a esta autonomia de qualsevol persona, siga immigrant o no, més enllà de situacions organitzades.

 

D’eixa manera ho ha afirmat Oltra en la roda de premsa posterior al ple del Consell, en ser preguntada per l’arribada de diferents vols amb immigrants procedents de Canàries, qui ha afegit que el Govern valencià ha acceptat col·laborar en l’acolliment d’estes persones d’una forma organitzada, que encara no s’ha produït.

 

Oltra ha explicat que el passat 18 de novembre, el Govern els va demanar col·laboració en l’acolliment de les persones immigrants que estan arribant a Canàries, alguna cosa al que el Consell va accedir, baix determinades condicions i de forma organitzada.

 

La vicepresidenta ha dit que els trasllats, en els termes acordats amb el Govern, encara no s’han fet, pel que les arribades que s’està produint no estan «en el marc d’un trasllat organitzat» i són competència del Govern. Mónica Oltra ha recordat que el tancament perimetral està vigent, com a mínim, fins a mitjan gener i «s’ha de respectar», i ha afirmat que el president de la Generalitat ha traslladat al Govern que és este, a través de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, el que ha de garantir eixe tancament.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.