7.2 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Ximo Puig avança que s’usaran tots els espais adequats per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este divendres que «s’usaran tots aquells espais que siguen adequats quan es tinga la capacitat de fer una vacunació massiva» una volta se supere el problema de l’escassetat de dosis.

 

D’esta forma s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta Sud (València), preguntat per la possibilitat d’usar polideportius i altres espais per al procés de vacunació.

 

Puig ha explicat que en estos moments s’està treballant en dos direccions. D’una banda, en vore exactament les consideracions de les noves vacunes que vindran. En este punt, ha assenyalat que este divendres està reunida la ponència de vacunacions del Ministeri per a definir quina població serà destinatària d’estes vacunes i que este dissabte l’administració valenciana es reunirà per a aprofundir en esta qüestió.

D’altra banda, ha assenyalat que s’està treballant en què «l’esperança de què hi haja en un temps moltes més vacunes exigix una resposta perquè, quan tinguem vacunes que ara són molt escasses», hi haja capacitat de fer una vacunació massiva. I en este sentit, ha indicat que «evidentment s’usaran tots aquells espais que siguen adequats, des de la col·laboració amb empreses i institucions, per a conseguir el màxim nivell de vacunació».

 

Escassetat de vacunes

En qualsevol cas, Ximo Puig ha recalcat que en este moment «tenim encara el problema de l’escassetat de vacunes, encara que s’han obert les esperances en els últims dies».

 

«Vegem ja directament com la vacuna d’AstraZeneca va avançant, ja hi ha un compromís real d’arribada a partir de la setmana que ve, hem vist com Pfizer està complint i augmentarà la dotació i estem molt esperançats en la vacuna de Johnson, que és una única dosi i que també podria parlar-se que a partir de març es posaria en funcionament», ha exposat.

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que «es tracta fonamentalment de posar tots els recursos necessaris per a una vacunació massiva en el moment en què siga possible».

 

D’esta manera, ha apuntat que en estos moments cal «continuar sobretot ateses les persones més vulnerables i que esta és la gran qüestió». «Es tracta de posar totes les vacunacions possibles en residències, hospitals, persones més vulnerables i que desgraciadament en el cas de les persones majors són les més afectades per la letalitat», ha resolt.

Últimes notícies

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.

Llevant i Espanyol es repartixen els punts en un 1-1 decidit en un minut

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en un dol amb els dos gols en tot just un minut. Després de la igualada, el domini posterior no es va traduir en ocasions clares.

Protesta davant el Circ de Nadal contra l’ús d’animals en l’espectacle

Col·lectius animalistas protesten davant el Circ de Nadal a Alfafar contra l'ús d'animals i qüestionen el missatge a la infància. Vídeos en xarxes reaviven el debat i les entitats anuncien noves mobilitzacions.

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.