Ximo Puig avança que s’usaran tots els espais adequats per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este divendres que «s’usaran tots aquells espais que siguen adequats quan es tinga la capacitat de fer una vacunació massiva» una volta se supere el problema de l’escassetat de dosis.

 

D’esta forma s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta Sud (València), preguntat per la possibilitat d’usar polideportius i altres espais per al procés de vacunació.

 

Puig ha explicat que en estos moments s’està treballant en dos direccions. D’una banda, en vore exactament les consideracions de les noves vacunes que vindran. En este punt, ha assenyalat que este divendres està reunida la ponència de vacunacions del Ministeri per a definir quina població serà destinatària d’estes vacunes i que este dissabte l’administració valenciana es reunirà per a aprofundir en esta qüestió.

D’altra banda, ha assenyalat que s’està treballant en què «l’esperança de què hi haja en un temps moltes més vacunes exigix una resposta perquè, quan tinguem vacunes que ara són molt escasses», hi haja capacitat de fer una vacunació massiva. I en este sentit, ha indicat que «evidentment s’usaran tots aquells espais que siguen adequats, des de la col·laboració amb empreses i institucions, per a conseguir el màxim nivell de vacunació».

 

Escassetat de vacunes

En qualsevol cas, Ximo Puig ha recalcat que en este moment «tenim encara el problema de l’escassetat de vacunes, encara que s’han obert les esperances en els últims dies».

 

«Vegem ja directament com la vacuna d’AstraZeneca va avançant, ja hi ha un compromís real d’arribada a partir de la setmana que ve, hem vist com Pfizer està complint i augmentarà la dotació i estem molt esperançats en la vacuna de Johnson, que és una única dosi i que també podria parlar-se que a partir de març es posaria en funcionament», ha exposat.

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que «es tracta fonamentalment de posar tots els recursos necessaris per a una vacunació massiva en el moment en què siga possible».

 

D’esta manera, ha apuntat que en estos moments cal «continuar sobretot ateses les persones més vulnerables i que esta és la gran qüestió». «Es tracta de posar totes les vacunacions possibles en residències, hospitals, persones més vulnerables i que desgraciadament en el cas de les persones majors són les més afectades per la letalitat», ha resolt.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.