11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Ximo Puig avança que s’usaran tots els espais adequats per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este divendres que «s’usaran tots aquells espais que siguen adequats quan es tinga la capacitat de fer una vacunació massiva» una volta se supere el problema de l’escassetat de dosis.

 

D’esta forma s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta Sud (València), preguntat per la possibilitat d’usar polideportius i altres espais per al procés de vacunació.

 

Puig ha explicat que en estos moments s’està treballant en dos direccions. D’una banda, en vore exactament les consideracions de les noves vacunes que vindran. En este punt, ha assenyalat que este divendres està reunida la ponència de vacunacions del Ministeri per a definir quina població serà destinatària d’estes vacunes i que este dissabte l’administració valenciana es reunirà per a aprofundir en esta qüestió.

D’altra banda, ha assenyalat que s’està treballant en què «l’esperança de què hi haja en un temps moltes més vacunes exigix una resposta perquè, quan tinguem vacunes que ara són molt escasses», hi haja capacitat de fer una vacunació massiva. I en este sentit, ha indicat que «evidentment s’usaran tots aquells espais que siguen adequats, des de la col·laboració amb empreses i institucions, per a conseguir el màxim nivell de vacunació».

 

Escassetat de vacunes

En qualsevol cas, Ximo Puig ha recalcat que en este moment «tenim encara el problema de l’escassetat de vacunes, encara que s’han obert les esperances en els últims dies».

 

«Vegem ja directament com la vacuna d’AstraZeneca va avançant, ja hi ha un compromís real d’arribada a partir de la setmana que ve, hem vist com Pfizer està complint i augmentarà la dotació i estem molt esperançats en la vacuna de Johnson, que és una única dosi i que també podria parlar-se que a partir de març es posaria en funcionament», ha exposat.

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que «es tracta fonamentalment de posar tots els recursos necessaris per a una vacunació massiva en el moment en què siga possible».

 

D’esta manera, ha apuntat que en estos moments cal «continuar sobretot ateses les persones més vulnerables i que esta és la gran qüestió». «Es tracta de posar totes les vacunacions possibles en residències, hospitals, persones més vulnerables i que desgraciadament en el cas de les persones majors són les més afectades per la letalitat», ha resolt.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.