15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Ximo Puig avança que s’usaran tots els espais adequats per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este divendres que «s’usaran tots aquells espais que siguen adequats quan es tinga la capacitat de fer una vacunació massiva» una volta se supere el problema de l’escassetat de dosis.

 

D’esta forma s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta Sud (València), preguntat per la possibilitat d’usar polideportius i altres espais per al procés de vacunació.

 

Puig ha explicat que en estos moments s’està treballant en dos direccions. D’una banda, en vore exactament les consideracions de les noves vacunes que vindran. En este punt, ha assenyalat que este divendres està reunida la ponència de vacunacions del Ministeri per a definir quina població serà destinatària d’estes vacunes i que este dissabte l’administració valenciana es reunirà per a aprofundir en esta qüestió.

D’altra banda, ha assenyalat que s’està treballant en què «l’esperança de què hi haja en un temps moltes més vacunes exigix una resposta perquè, quan tinguem vacunes que ara són molt escasses», hi haja capacitat de fer una vacunació massiva. I en este sentit, ha indicat que «evidentment s’usaran tots aquells espais que siguen adequats, des de la col·laboració amb empreses i institucions, per a conseguir el màxim nivell de vacunació».

 

Escassetat de vacunes

En qualsevol cas, Ximo Puig ha recalcat que en este moment «tenim encara el problema de l’escassetat de vacunes, encara que s’han obert les esperances en els últims dies».

 

«Vegem ja directament com la vacuna d’AstraZeneca va avançant, ja hi ha un compromís real d’arribada a partir de la setmana que ve, hem vist com Pfizer està complint i augmentarà la dotació i estem molt esperançats en la vacuna de Johnson, que és una única dosi i que també podria parlar-se que a partir de març es posaria en funcionament», ha exposat.

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que «es tracta fonamentalment de posar tots els recursos necessaris per a una vacunació massiva en el moment en què siga possible».

 

D’esta manera, ha apuntat que en estos moments cal «continuar sobretot ateses les persones més vulnerables i que esta és la gran qüestió». «Es tracta de posar totes les vacunacions possibles en residències, hospitals, persones més vulnerables i que desgraciadament en el cas de les persones majors són les més afectades per la letalitat», ha resolt.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.