Ximo Puig avança que s’usaran tots els espais adequats per a la vacunació massiva

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat este divendres que «s’usaran tots aquells espais que siguen adequats quan es tinga la capacitat de fer una vacunació massiva» una volta se supere el problema de l’escassetat de dosis.

 

D’esta forma s’ha pronunciat, en declaracions als mitjans durant una visita a Torrent, en l’Horta Sud (València), preguntat per la possibilitat d’usar polideportius i altres espais per al procés de vacunació.

 

Puig ha explicat que en estos moments s’està treballant en dos direccions. D’una banda, en vore exactament les consideracions de les noves vacunes que vindran. En este punt, ha assenyalat que este divendres està reunida la ponència de vacunacions del Ministeri per a definir quina població serà destinatària d’estes vacunes i que este dissabte l’administració valenciana es reunirà per a aprofundir en esta qüestió.

D’altra banda, ha assenyalat que s’està treballant en què «l’esperança de què hi haja en un temps moltes més vacunes exigix una resposta perquè, quan tinguem vacunes que ara són molt escasses», hi haja capacitat de fer una vacunació massiva. I en este sentit, ha indicat que «evidentment s’usaran tots aquells espais que siguen adequats, des de la col·laboració amb empreses i institucions, per a conseguir el màxim nivell de vacunació».

 

Escassetat de vacunes

En qualsevol cas, Ximo Puig ha recalcat que en este moment «tenim encara el problema de l’escassetat de vacunes, encara que s’han obert les esperances en els últims dies».

 

«Vegem ja directament com la vacuna d’AstraZeneca va avançant, ja hi ha un compromís real d’arribada a partir de la setmana que ve, hem vist com Pfizer està complint i augmentarà la dotació i estem molt esperançats en la vacuna de Johnson, que és una única dosi i que també podria parlar-se que a partir de març es posaria en funcionament», ha exposat.

 

En este sentit, Puig ha assenyalat que «es tracta fonamentalment de posar tots els recursos necessaris per a una vacunació massiva en el moment en què siga possible».

 

D’esta manera, ha apuntat que en estos moments cal «continuar sobretot ateses les persones més vulnerables i que esta és la gran qüestió». «Es tracta de posar totes les vacunacions possibles en residències, hospitals, persones més vulnerables i que desgraciadament en el cas de les persones majors són les més afectades per la letalitat», ha resolt.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.

Catalá critica que Renfe no haja habilitat autobusos des d’Albal per a la mascletà

L'alcaldessa ha mostrat la seua sorpresa per l'absència d'autobusos de reforç des d'Albal mentres es limita l'arribada de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà. Defén la seguretat del dispositiu i anuncia una avaluació després de les Falles.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat ha garantit la seua col·laboració a Benidorm per a acatar la sentència pels terrenys de la serra Gelada, que imposa una multa de 350 milions. El Consell emmarca el suport com a acompanyament per a executar la fallada amb responsabilitat.

Compromís proposa vivendes protegides permanents i adjudicades per sorteig

Compromís registra una proposició de llei perquè les vivendes de protecció pública siguen permanents, amb requisits iguals i adjudicació per sorteig públic. La iniciativa respon al cas dels Naus i preveu un registre de demandants i un calendari d'aprovació entre març i abril.

Possibles ruixats al final del dia a l’interior i màximes en ascens en la Comunitat

Este dilluns hi haurà intervals nuvolosos en la Comunitat Valenciana, amb ruixats en el litoral al matí i a l'interior al final del dia. Les màximes pujaran.