Puig no descarta tancar el territori valencià abans del pont «si fora necessari»

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha recalcat este dimarts que «per descomptat» que es tancarà el territori valencià abans del pont de Tots els Sants «si fora necessari», però ha matisat que ara mateixa no s’ho plantegen perquè primer s’ha d’estudiar com evoluciona la pandèmia i els efectes que té la implantació de la restricció de la mobilitat nocturna i la limitació de les reunions a sis persones.

 

Puig, en una entrevista en ‘Espejo Público’ recollida per Europa Press, ha recalcat sobre este tema: «Les mesures han de prendre’s en el moment en què siguen el més eficaces possibles i hui dia estem veient com evoluciona el seguiment de les mesures restrictives, analitzarem la situació i s’adoptaran les mesures oportunes», ha garantit.

 

Sobre este tema, ha recordat que el territori valencià «es va avançar» en aplicar les mesures restrictives a la mobilitat entre les 00.00 i les 06.00 hores perquè encara que les dades epidemiològiques són «bones respecte a uns altres, són molt dolents perquè tenim un índex de 171 casos per cada 100.000 habitants d’incidència acumulada en els últims 14 dies».

 

«És evident que estes dades estan fora d’objectiu desitjable d’arribar a menys de 50», ha evidenciat. A demés, ha advertit que les dades de la pressió hospitalària en el territori valencià són «molt preocupants» perquè han crescut un 50% en una setmana.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.