Puigdemont podrà presentar-se a les eleccions europees

 

El Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 de Madrid permetrà a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí presentar-se a les eleccions europees. Tomba, d’esta manera, la decisió de la Junta Electoral Central de vetar la candidatura de l’expresident català. Ho ha fet només després de demanar el criteri de la Fiscalia, que va informar a favor que es permetera als tres polítics fugits a Brussel·les concórrer, i que cinc magistrats del Suprem li indicaren que, tot i no ser competents, en la seua opinió , poden ser candidats. 

 

Carles Puigdemont, candidat a les eleccions europees

El Partit Popular i Ciutadans van presentar una denúncia davant de la Junta Electoral Central per a intentar tombar la candidatura de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí a les eleccions europees, al·legant que els tres no estaven residint a Espanya i, per tant, no podien participar de les eleccions que es duran a terme el pròxim 26 de maig. 

 

Davant d’este cas, el citat jutjat de Madrid va decidir elevar-lo per a «no entrar en contradiccions». Amb tot, el Tribunal Suprem ha procedit a retornar el cas al Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 per a que siguen ells els qui decidisquen sobre la candidatura europea de Lliures per Europa que encapçala Puigdemont, juntament amb Comín i Ponsatí.

  

Puigdemont s’ha mostrat satisfet amb el resultat: «Que abandonen tota esperança els qui creguen que ens venceran retorçant el dret» ha dit, mentres demana el vot.

 

Últimes notícies

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.