Puigdemont podrà presentar-se a les eleccions europees

 

El Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 de Madrid permetrà a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí presentar-se a les eleccions europees. Tomba, d’esta manera, la decisió de la Junta Electoral Central de vetar la candidatura de l’expresident català. Ho ha fet només després de demanar el criteri de la Fiscalia, que va informar a favor que es permetera als tres polítics fugits a Brussel·les concórrer, i que cinc magistrats del Suprem li indicaren que, tot i no ser competents, en la seua opinió , poden ser candidats. 

 

Carles Puigdemont, candidat a les eleccions europees

El Partit Popular i Ciutadans van presentar una denúncia davant de la Junta Electoral Central per a intentar tombar la candidatura de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí a les eleccions europees, al·legant que els tres no estaven residint a Espanya i, per tant, no podien participar de les eleccions que es duran a terme el pròxim 26 de maig. 

 

Davant d’este cas, el citat jutjat de Madrid va decidir elevar-lo per a «no entrar en contradiccions». Amb tot, el Tribunal Suprem ha procedit a retornar el cas al Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 per a que siguen ells els qui decidisquen sobre la candidatura europea de Lliures per Europa que encapçala Puigdemont, juntament amb Comín i Ponsatí.

  

Puigdemont s’ha mostrat satisfet amb el resultat: «Que abandonen tota esperança els qui creguen que ens venceran retorçant el dret» ha dit, mentres demana el vot.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.