Puigdemont podrà presentar-se a les eleccions europees

 

El Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 de Madrid permetrà a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí presentar-se a les eleccions europees. Tomba, d’esta manera, la decisió de la Junta Electoral Central de vetar la candidatura de l’expresident català. Ho ha fet només després de demanar el criteri de la Fiscalia, que va informar a favor que es permetera als tres polítics fugits a Brussel·les concórrer, i que cinc magistrats del Suprem li indicaren que, tot i no ser competents, en la seua opinió , poden ser candidats. 

 

Carles Puigdemont, candidat a les eleccions europees

El Partit Popular i Ciutadans van presentar una denúncia davant de la Junta Electoral Central per a intentar tombar la candidatura de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí a les eleccions europees, al·legant que els tres no estaven residint a Espanya i, per tant, no podien participar de les eleccions que es duran a terme el pròxim 26 de maig. 

 

Davant d’este cas, el citat jutjat de Madrid va decidir elevar-lo per a «no entrar en contradiccions». Amb tot, el Tribunal Suprem ha procedit a retornar el cas al Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 per a que siguen ells els qui decidisquen sobre la candidatura europea de Lliures per Europa que encapçala Puigdemont, juntament amb Comín i Ponsatí.

  

Puigdemont s’ha mostrat satisfet amb el resultat: «Que abandonen tota esperança els qui creguen que ens venceran retorçant el dret» ha dit, mentres demana el vot.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU