Puigdemont podrà presentar-se a les eleccions europees

 

El Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 de Madrid permetrà a Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí presentar-se a les eleccions europees. Tomba, d’esta manera, la decisió de la Junta Electoral Central de vetar la candidatura de l’expresident català. Ho ha fet només després de demanar el criteri de la Fiscalia, que va informar a favor que es permetera als tres polítics fugits a Brussel·les concórrer, i que cinc magistrats del Suprem li indicaren que, tot i no ser competents, en la seua opinió , poden ser candidats. 

 

Carles Puigdemont, candidat a les eleccions europees

El Partit Popular i Ciutadans van presentar una denúncia davant de la Junta Electoral Central per a intentar tombar la candidatura de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí a les eleccions europees, al·legant que els tres no estaven residint a Espanya i, per tant, no podien participar de les eleccions que es duran a terme el pròxim 26 de maig. 

 

Davant d’este cas, el citat jutjat de Madrid va decidir elevar-lo per a «no entrar en contradiccions». Amb tot, el Tribunal Suprem ha procedit a retornar el cas al Jutjat del Contenciós-Administratiu 2 per a que siguen ells els qui decidisquen sobre la candidatura europea de Lliures per Europa que encapçala Puigdemont, juntament amb Comín i Ponsatí.

  

Puigdemont s’ha mostrat satisfet amb el resultat: «Que abandonen tota esperança els qui creguen que ens venceran retorçant el dret» ha dit, mentres demana el vot.

 

Últimes notícies

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.