Quasi 850.000 vacunats contra la grip en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat contra la grip a 846.733 persones des del 17 d’octubre, quan va començar la campanya de vacunació. Per províncies, són 100.879 persones a Castelló, 433.017 a València i 312.837 persones a Alacant.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, insisteix en la importància d’immunitzar-se i de mantindre unes certes mesures de cara als pròxims dies festius, no sols per a poder gaudir amb la família i amics sinó també, a nivell general, per a reduir la càrrega assistencial i garantir així una millor assistència per a tots.

És important que els qui han d’immunitzar-se -ja siga de la vacuna de la grip, de la dosi de reforç contra la Covid o d’ambdues- ho facen. També és molt recomanable l’ús responsable de la màscara: en llocs tancats o quan estem amb persones vulnerables perquè tinguen immunodeficiències o una edat avançada”.

En aquest sentit, els col·lectius per als quals està pautada la vacuna antigripal són les persones majors de 65 anys, dones embarassades o que acaben de donar a llum i els qui tenen risc de patir complicacions perquè pateixen patologies de base, així com personal sanitari i sociosanitari i els qui viuen en centres de majors o de diversitat funcional.

Estratègies de vacunació

Amb l’objectiu d’optimitzar la cobertura vacunal, els departaments de salut, en funció de les característiques sociodemogràfiques de la població a la qual atenen i d’altres singularitats, estan desenvolupant diferents estratègies. En concret, els de menor població o persones més majors realitzen avisos personalitzats a través de trucades telefòniques, missatges SMS i fins i tot cartes.

La difusió de la informació a través de les xarxes socials dels departaments o de bàndols o ràdios municipals, amb la col·laboració dels Ajuntaments, són unes altres de les fórmules que s’estan emprant per a informar la població susceptible de vacunar-se.

A aquests sistemes se suma la captació oportunista, és a dir, que el personal sanitari aprofita qualsevol visita al centre de salut dels pacients susceptibles d’immunització per a oferir-los vacunar-se. D’igual manera, en les visites domiciliares a població de risc, també es brinda l’oportunitat de vacunar-se.

En alguns departaments, addicionalment, s’han celebrat jornades de portes obertes perquè les persones puguen acudir a vacunar-se.

Per part seua, la ciutadania pot agafar cita contactant amb el seu centre de salut en persona, per telèfon, per l’APP GVA+Salut o en la web de cita prèvia.

Dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus

La campanya antigripal discorre en paral·lel amb l’administració de la segona dosi de record enfront de la COVID-19, que es va iniciar el 26 de setembre. Des de llavors, 714.107 persones han rebut aquesta dosi de record (266.217 a Alacant, 81.926 a Castelló i 365.964 a València).

Es tracta de professionals i residents de centres sanitaris o sociosanitaris, persones de 60 anys o més, persones dependents que no viuen en un centre de majors o de diversitat funcional i pacients que pateixen patologies de risc.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.