Quasi 850.000 vacunats contra la grip en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat contra la grip a 846.733 persones des del 17 d’octubre, quan va començar la campanya de vacunació. Per províncies, són 100.879 persones a Castelló, 433.017 a València i 312.837 persones a Alacant.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, insisteix en la importància d’immunitzar-se i de mantindre unes certes mesures de cara als pròxims dies festius, no sols per a poder gaudir amb la família i amics sinó també, a nivell general, per a reduir la càrrega assistencial i garantir així una millor assistència per a tots.

És important que els qui han d’immunitzar-se -ja siga de la vacuna de la grip, de la dosi de reforç contra la Covid o d’ambdues- ho facen. També és molt recomanable l’ús responsable de la màscara: en llocs tancats o quan estem amb persones vulnerables perquè tinguen immunodeficiències o una edat avançada”.

En aquest sentit, els col·lectius per als quals està pautada la vacuna antigripal són les persones majors de 65 anys, dones embarassades o que acaben de donar a llum i els qui tenen risc de patir complicacions perquè pateixen patologies de base, així com personal sanitari i sociosanitari i els qui viuen en centres de majors o de diversitat funcional.

Estratègies de vacunació

Amb l’objectiu d’optimitzar la cobertura vacunal, els departaments de salut, en funció de les característiques sociodemogràfiques de la població a la qual atenen i d’altres singularitats, estan desenvolupant diferents estratègies. En concret, els de menor població o persones més majors realitzen avisos personalitzats a través de trucades telefòniques, missatges SMS i fins i tot cartes.

La difusió de la informació a través de les xarxes socials dels departaments o de bàndols o ràdios municipals, amb la col·laboració dels Ajuntaments, són unes altres de les fórmules que s’estan emprant per a informar la població susceptible de vacunar-se.

A aquests sistemes se suma la captació oportunista, és a dir, que el personal sanitari aprofita qualsevol visita al centre de salut dels pacients susceptibles d’immunització per a oferir-los vacunar-se. D’igual manera, en les visites domiciliares a població de risc, també es brinda l’oportunitat de vacunar-se.

En alguns departaments, addicionalment, s’han celebrat jornades de portes obertes perquè les persones puguen acudir a vacunar-se.

Per part seua, la ciutadania pot agafar cita contactant amb el seu centre de salut en persona, per telèfon, per l’APP GVA+Salut o en la web de cita prèvia.

Dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus

La campanya antigripal discorre en paral·lel amb l’administració de la segona dosi de record enfront de la COVID-19, que es va iniciar el 26 de setembre. Des de llavors, 714.107 persones han rebut aquesta dosi de record (266.217 a Alacant, 81.926 a Castelló i 365.964 a València).

Es tracta de professionals i residents de centres sanitaris o sociosanitaris, persones de 60 anys o més, persones dependents que no viuen en un centre de majors o de diversitat funcional i pacients que pateixen patologies de risc.

Últimes notícies

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.
FILMOTECA D'ESTIU