8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Quasi 850.000 vacunats contra la grip en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat contra la grip a 846.733 persones des del 17 d’octubre, quan va començar la campanya de vacunació. Per províncies, són 100.879 persones a Castelló, 433.017 a València i 312.837 persones a Alacant.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, insisteix en la importància d’immunitzar-se i de mantindre unes certes mesures de cara als pròxims dies festius, no sols per a poder gaudir amb la família i amics sinó també, a nivell general, per a reduir la càrrega assistencial i garantir així una millor assistència per a tots.

És important que els qui han d’immunitzar-se -ja siga de la vacuna de la grip, de la dosi de reforç contra la Covid o d’ambdues- ho facen. També és molt recomanable l’ús responsable de la màscara: en llocs tancats o quan estem amb persones vulnerables perquè tinguen immunodeficiències o una edat avançada”.

En aquest sentit, els col·lectius per als quals està pautada la vacuna antigripal són les persones majors de 65 anys, dones embarassades o que acaben de donar a llum i els qui tenen risc de patir complicacions perquè pateixen patologies de base, així com personal sanitari i sociosanitari i els qui viuen en centres de majors o de diversitat funcional.

Estratègies de vacunació

Amb l’objectiu d’optimitzar la cobertura vacunal, els departaments de salut, en funció de les característiques sociodemogràfiques de la població a la qual atenen i d’altres singularitats, estan desenvolupant diferents estratègies. En concret, els de menor població o persones més majors realitzen avisos personalitzats a través de trucades telefòniques, missatges SMS i fins i tot cartes.

La difusió de la informació a través de les xarxes socials dels departaments o de bàndols o ràdios municipals, amb la col·laboració dels Ajuntaments, són unes altres de les fórmules que s’estan emprant per a informar la població susceptible de vacunar-se.

A aquests sistemes se suma la captació oportunista, és a dir, que el personal sanitari aprofita qualsevol visita al centre de salut dels pacients susceptibles d’immunització per a oferir-los vacunar-se. D’igual manera, en les visites domiciliares a població de risc, també es brinda l’oportunitat de vacunar-se.

En alguns departaments, addicionalment, s’han celebrat jornades de portes obertes perquè les persones puguen acudir a vacunar-se.

Per part seua, la ciutadania pot agafar cita contactant amb el seu centre de salut en persona, per telèfon, per l’APP GVA+Salut o en la web de cita prèvia.

Dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus

La campanya antigripal discorre en paral·lel amb l’administració de la segona dosi de record enfront de la COVID-19, que es va iniciar el 26 de setembre. Des de llavors, 714.107 persones han rebut aquesta dosi de record (266.217 a Alacant, 81.926 a Castelló i 365.964 a València).

Es tracta de professionals i residents de centres sanitaris o sociosanitaris, persones de 60 anys o més, persones dependents que no viuen en un centre de majors o de diversitat funcional i pacients que pateixen patologies de risc.

Últimes notícies

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.