Quasi 850.000 vacunats contra la grip en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat contra la grip a 846.733 persones des del 17 d’octubre, quan va començar la campanya de vacunació. Per províncies, són 100.879 persones a Castelló, 433.017 a València i 312.837 persones a Alacant.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, insisteix en la importància d’immunitzar-se i de mantindre unes certes mesures de cara als pròxims dies festius, no sols per a poder gaudir amb la família i amics sinó també, a nivell general, per a reduir la càrrega assistencial i garantir així una millor assistència per a tots.

És important que els qui han d’immunitzar-se -ja siga de la vacuna de la grip, de la dosi de reforç contra la Covid o d’ambdues- ho facen. També és molt recomanable l’ús responsable de la màscara: en llocs tancats o quan estem amb persones vulnerables perquè tinguen immunodeficiències o una edat avançada”.

En aquest sentit, els col·lectius per als quals està pautada la vacuna antigripal són les persones majors de 65 anys, dones embarassades o que acaben de donar a llum i els qui tenen risc de patir complicacions perquè pateixen patologies de base, així com personal sanitari i sociosanitari i els qui viuen en centres de majors o de diversitat funcional.

Estratègies de vacunació

Amb l’objectiu d’optimitzar la cobertura vacunal, els departaments de salut, en funció de les característiques sociodemogràfiques de la població a la qual atenen i d’altres singularitats, estan desenvolupant diferents estratègies. En concret, els de menor població o persones més majors realitzen avisos personalitzats a través de trucades telefòniques, missatges SMS i fins i tot cartes.

La difusió de la informació a través de les xarxes socials dels departaments o de bàndols o ràdios municipals, amb la col·laboració dels Ajuntaments, són unes altres de les fórmules que s’estan emprant per a informar la població susceptible de vacunar-se.

A aquests sistemes se suma la captació oportunista, és a dir, que el personal sanitari aprofita qualsevol visita al centre de salut dels pacients susceptibles d’immunització per a oferir-los vacunar-se. D’igual manera, en les visites domiciliares a població de risc, també es brinda l’oportunitat de vacunar-se.

En alguns departaments, addicionalment, s’han celebrat jornades de portes obertes perquè les persones puguen acudir a vacunar-se.

Per part seua, la ciutadania pot agafar cita contactant amb el seu centre de salut en persona, per telèfon, per l’APP GVA+Salut o en la web de cita prèvia.

Dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus

La campanya antigripal discorre en paral·lel amb l’administració de la segona dosi de record enfront de la COVID-19, que es va iniciar el 26 de setembre. Des de llavors, 714.107 persones han rebut aquesta dosi de record (266.217 a Alacant, 81.926 a Castelló i 365.964 a València).

Es tracta de professionals i residents de centres sanitaris o sociosanitaris, persones de 60 anys o més, persones dependents que no viuen en un centre de majors o de diversitat funcional i pacients que pateixen patologies de risc.

Últimes notícies

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.