13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Quasi 850.000 vacunats contra la grip en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha immunitzat contra la grip a 846.733 persones des del 17 d’octubre, quan va començar la campanya de vacunació. Per províncies, són 100.879 persones a Castelló, 433.017 a València i 312.837 persones a Alacant.

El conseller de Sanitat, Miguel Mínguez, insisteix en la importància d’immunitzar-se i de mantindre unes certes mesures de cara als pròxims dies festius, no sols per a poder gaudir amb la família i amics sinó també, a nivell general, per a reduir la càrrega assistencial i garantir així una millor assistència per a tots.

És important que els qui han d’immunitzar-se -ja siga de la vacuna de la grip, de la dosi de reforç contra la Covid o d’ambdues- ho facen. També és molt recomanable l’ús responsable de la màscara: en llocs tancats o quan estem amb persones vulnerables perquè tinguen immunodeficiències o una edat avançada”.

En aquest sentit, els col·lectius per als quals està pautada la vacuna antigripal són les persones majors de 65 anys, dones embarassades o que acaben de donar a llum i els qui tenen risc de patir complicacions perquè pateixen patologies de base, així com personal sanitari i sociosanitari i els qui viuen en centres de majors o de diversitat funcional.

Estratègies de vacunació

Amb l’objectiu d’optimitzar la cobertura vacunal, els departaments de salut, en funció de les característiques sociodemogràfiques de la població a la qual atenen i d’altres singularitats, estan desenvolupant diferents estratègies. En concret, els de menor població o persones més majors realitzen avisos personalitzats a través de trucades telefòniques, missatges SMS i fins i tot cartes.

La difusió de la informació a través de les xarxes socials dels departaments o de bàndols o ràdios municipals, amb la col·laboració dels Ajuntaments, són unes altres de les fórmules que s’estan emprant per a informar la població susceptible de vacunar-se.

A aquests sistemes se suma la captació oportunista, és a dir, que el personal sanitari aprofita qualsevol visita al centre de salut dels pacients susceptibles d’immunització per a oferir-los vacunar-se. D’igual manera, en les visites domiciliares a població de risc, també es brinda l’oportunitat de vacunar-se.

En alguns departaments, addicionalment, s’han celebrat jornades de portes obertes perquè les persones puguen acudir a vacunar-se.

Per part seua, la ciutadania pot agafar cita contactant amb el seu centre de salut en persona, per telèfon, per l’APP GVA+Salut o en la web de cita prèvia.

Dosi de reforç de la vacuna contra el coronavirus

La campanya antigripal discorre en paral·lel amb l’administració de la segona dosi de record enfront de la COVID-19, que es va iniciar el 26 de setembre. Des de llavors, 714.107 persones han rebut aquesta dosi de record (266.217 a Alacant, 81.926 a Castelló i 365.964 a València).

Es tracta de professionals i residents de centres sanitaris o sociosanitaris, persones de 60 anys o més, persones dependents que no viuen en un centre de majors o de diversitat funcional i pacients que pateixen patologies de risc.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.