Els regants de la Comunitat Valenciana amb falta d’aigua i venen la del Xúquer a Almeria

La Unió de Llauradors s’oposa de manera frontal al transvasament encobert que es pretén realitzar des de la Séquia Real del Xúquer a Almeria, mitjançant una cessió de drets d’aigua, perquè les necessitats dels regants de la Comunitat Valenciana no estan encara cobertes i existeixen zones amb un evident dèficit hídric.

En principi durant almenys cinc anys, es pretén portar 10 hectòmetres cúbics d’aigua des del Xúquer fins a l’Almanzora d’Almeria. L’aigua es vendria entre 0,27/0,30 euros/metre cúbic i es vol aconseguir 15 milions d’euros (3 milions d’euros anuals) amb l’excusa de dur a terme la modernització de regadius.

L’organització agrària denuncia que aquesta aigua no servirà per tant per a regar les nostres terres, ni per a regenerar l’Albufera, ni per a augmentar el cabal del Xúquer, ja que es transvasaria des d’Alarcón a 300 quilòmetres de la desembocadura.

No pot ser que hui estiguem manifestant-nos a Alacant per les retallades del Tajo que reduiran la transferència a les comarques alacantines, que els regants del Vinalopó seguisquen amb dificultats per a regar, que ens oposem al fet que s’exhaurisquen els aqüífers del Xúquer a la Manxa oriental i mentrestant alguns es dediquen a vendre l’aigua a altres comunitats autònomes en una maniobra que al final el que tracta és de lucrar-se amb aquest bé públic, que és de tots els regants”, critica el dirigent de la Unió, Carles Peris.

En aquest sentit, la Unió reafirma així mateix el seu compromís ferm a favor del transvasament Tajo-Segura, com a font de subministrament d’aigua de qualitat per a una de les zones més riques agrícolament de tota Europa, com són les comarques del sud d’Alacant.

Així, insisteix a “rebutjar qualsevol acord que supose una reducció en els cabals d’aigua transvasada des de la Conca Hidrogràfica del Tajo a la Conca Hidrogràfica del Segura, en compliment del seu defensa dels interessos dels llauradors i dels ciutadans en general, a disposar de recursos alimentaris de qualitat, que només poden aconseguir-se mitjançant un subministrament adequat d’aigua per al reg agrícola”.

Recomana la Unió a les autoritats competents que plantegen una solució integral en els recursos hídrics, integrant propostes vertebradores i constructives per a tots, en evitació de conflictes entre territoris. La coordinació entre les diferents Confederacions Hidrològiques, l’habilitació de plans hidrològics estatals i fins i tot europeus, entre altres mesures, són passos indispensables per a resoldre els conflictes. Per això “reclamem una visió d’Estat a tots els nostres governants, perquè cal socialitzar les solucions, no els problemes”, assegura el secretari general de la Unió.

“La realitat actual ens indica que altres alternatives viables als transvasaments amb un preu assumible perquè els llauradors puguem mantindre les nostres explotacions no existeixen i per tant no és moment d’assumir ara retallades d’aigua, just quan els costos de producció estan desorbitats”, assenyala Peris.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.