La Generalitat establix restriccions per a 31 municipis valencians en restauració, comerç i espais culturals

 

La Conselleria de Sanitat ha acordat establir mesures extraordinàries per a frenar la pandèmia en 31 municipis valencians en els que s’ha detectat una transmissió comunitària de coronavirus generalitzada i no controlada. Les restriccions incidixen en els aforaments d’enterraments, restauració, comerços, hotels, espais culturals i deportius.

 

Estes noves mesures es faran efectives a partir d’este divendres, quan es publicarà una nova resolució de la Conselleria de Sanitat Universal en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Estaran en vigor, en principi, durant 14 dies.

 

Municipis afectats

Les noves restriccions afecten, entre altres, a municipis en els que la situació de la pandèmia ja havia obligat a prendre mesures excepcionals. És el cas d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant) i les seues pedanies, Guadassuar, en la Ribera (València) i Onda, la Plana Baixa (Castelló).

 

A demés d’eixos municipis, s’aplicaran les noves mesures, dins de la província de Castelló, en Morella, Nules i Vinaròs; en la província de València s’establiran en Algemesí; i en la província d’Alacant les restriccions afectaran a Crevillent, Elda, Ibi, Muro d’Alcoi, Petrer, el Pinós i els 18 municipis del departament de salut d’Orihuela.

 

Les mesures addicionals

Entre les mesures, que es detallaran en la resolució que la Conselleria publicarà este divendres, està la limitació d’un terç de l’aforament fins a 25 persones en enterraments i vetles celebrades en espais oberts i fins a 15 persones en tancats.

 

També es limita l’aforament a 30 persones en celebracions, el 50% en comerços que no estiguen en centres comercials i mercats ambulants i a un terç en les grans superfícies. L’aforament permés en zones comunes d’hotels i allotjaments serà d’un terç, del 50% en terrasses.

 

També estaran a mitat d’aforament les biblioteques, els museus, sales d’exposicions, les visites i altres activitats a monuments i altres espais culturals, els cinemes, teatres, auditoris, circs amb carpa i espais similars i establiments destinats a actes culturals i espectacles a l’aire lliure. En els recintes a on se celebren espectacles i actes, el públic haurà d’estar assegut.

 

Respecte a l’activitat deportiva no professional ni federada, en les instal·lacions interiors l’aforament serà d’un terç. Les activitats grupals deportives es restringixen a sis persones i no es permet l’ús de vestuaris ni de dutxes. Les competicions i actes se celebraran sense públic.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.