16.4 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

La Generalitat establix restriccions per a 31 municipis valencians en restauració, comerç i espais culturals

 

La Conselleria de Sanitat ha acordat establir mesures extraordinàries per a frenar la pandèmia en 31 municipis valencians en els que s’ha detectat una transmissió comunitària de coronavirus generalitzada i no controlada. Les restriccions incidixen en els aforaments d’enterraments, restauració, comerços, hotels, espais culturals i deportius.

 

Estes noves mesures es faran efectives a partir d’este divendres, quan es publicarà una nova resolució de la Conselleria de Sanitat Universal en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Estaran en vigor, en principi, durant 14 dies.

 

Municipis afectats

Les noves restriccions afecten, entre altres, a municipis en els que la situació de la pandèmia ja havia obligat a prendre mesures excepcionals. És el cas d’Elx, en el Baix Vinalopó (Alacant), d’Orihuela, en el Baix Segura (Alacant) i les seues pedanies, Guadassuar, en la Ribera (València) i Onda, la Plana Baixa (Castelló).

 

A demés d’eixos municipis, s’aplicaran les noves mesures, dins de la província de Castelló, en Morella, Nules i Vinaròs; en la província de València s’establiran en Algemesí; i en la província d’Alacant les restriccions afectaran a Crevillent, Elda, Ibi, Muro d’Alcoi, Petrer, el Pinós i els 18 municipis del departament de salut d’Orihuela.

 

Les mesures addicionals

Entre les mesures, que es detallaran en la resolució que la Conselleria publicarà este divendres, està la limitació d’un terç de l’aforament fins a 25 persones en enterraments i vetles celebrades en espais oberts i fins a 15 persones en tancats.

 

També es limita l’aforament a 30 persones en celebracions, el 50% en comerços que no estiguen en centres comercials i mercats ambulants i a un terç en les grans superfícies. L’aforament permés en zones comunes d’hotels i allotjaments serà d’un terç, del 50% en terrasses.

 

També estaran a mitat d’aforament les biblioteques, els museus, sales d’exposicions, les visites i altres activitats a monuments i altres espais culturals, els cinemes, teatres, auditoris, circs amb carpa i espais similars i establiments destinats a actes culturals i espectacles a l’aire lliure. En els recintes a on se celebren espectacles i actes, el públic haurà d’estar assegut.

 

Respecte a l’activitat deportiva no professional ni federada, en les instal·lacions interiors l’aforament serà d’un terç. Les activitats grupals deportives es restringixen a sis persones i no es permet l’ús de vestuaris ni de dutxes. Les competicions i actes se celebraran sense públic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bendodo avisa a Rufián que quan mire arrere descobrirà que no li seguix tanta gent

Elías Bendodo ha advertit a Gabriel Rufián, impulsor d'una proposta per a unir a l'esquerra, que 'quan mire arrere' veurà que no li seguix tanta gent. En un acte del PP a Dénia, ha criticat al Govern de Sánchez i ha posat en valor mesures de l'Executiu valencià.

La UPV ret homenatge al gremi d’artistes fallers amb un mural

La UPV dedica un mural al gremi d'artistes fallers que recrea un taller tradicional i combina ciència, falles i divulgació amb perspectiva de gènere. L'obra, inspirada en ninots premiats de La Ciència als Falles, acompanya la tercera edició del concurs, obert fins al 14 de març.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Detinguts tres hòmens i ingressats a la presó per enviar càpsules seques de cascall a Màlaga, Àvila, Mallorca i els Estats Units. La Guàrdia Civil va confiscar 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete i va destapar la xarxa en l'operació Guru25.

Dos menors i deu dones assassinades en l’arrancada de 2026; sis casos tenien denúncies prèvies

L'inici de 2026 se salda amb 10 dones assassinades i dos crims vicaris contra menors. En sis casos hi havia denúncies prèvies, però la protecció va fallar.

Dos anys de l’incendi de Campanar: l’edifici avança en la seua reconstrucció integral

El residencial de Campanar complix dos anys de l'incendi amb les obres de rehabilitació ja encarrilades. Els veïns commemoren a les víctimes i miren al retorn a casa.

Relleva, la primera incubadora d’agricultors cooperativistes

Anecoop impulsa Relleva, un programa pioner que professionalitza a jóvens agricultors en cooperatives valencianes amb plans de negoci, mentoria i comunitat. Tres històries mostren que del camp es pot viure amb gestió i visió empresarial.

L’edat més comuna a Espanya és 49 anys i es repetix en la Comunitat Valenciana

L'INE situa en 49 anys l'edat més repetida a Espanya i en 12 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana. En àrees despoblades la moda escala fins a 61 anys.

Dissabte solejat i poc vent en la Comunitat Valenciana

El cel estarà buidat este dissabte, amb algun interval de núvols baixos en el sud d'Alacant a primeres hores i vent fluix amb brises a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior nord de Castelló, baixaran lleugerament en el litoral i es mantindran en la resta.